  • Data: 2014-04-02 10:25:22
    Temat: Re: Wykrywanie pradu
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > kabli.

    > Chyba chodzi o to, że kolega chce zrobić sygnalizację diodą, że działa pompa
    > i dodatkowo robić sobie statystyki zużycia prądu, bądź ścieków.
    > Ja w tej sytuacji proponowałem mały uC, który sam się zasili z obwodu,
    > policzy sobie czas włączenia
    > i nada sobie diodą syganł do odbiornika (innego uC).
    > Modyfikując dalej układ, to można by jeszcze podłączyć wyświetlacz LCD do
    > tego mikrokontrolera na drucie.
    > I koniec roboty.
    > S.

    Komplikacja układu bez sensu. Przecież jeśli sygnał ma być "odebrany" na
    jakimś sterowniku (uC) to jemu wystarczy informacja: pompa włączona /
    pompa wyłączona. Sterownik policzy czas włączenia, ilość włączeń i co
    tam jeszcze będzie trzeba. Do tego przekładnik w sam raz się nadaje.
    Izoluje od 230V i na dodatek nic nie trzeba wpinać w obwód
    wysokonapięciowy ani tym bardziej programować uC, robić jakąś płytkę
    którą trzeba starannie zaizolować i chronić przed wilgocią bo inaczej
    popieści i uwzględnić warunki cieplne dla rezystora.

    Widać nigdy nie stosowałeś przekładnika. Nie bój się ich. Kup jeden,
    podłącz i polubisz.

    --
    Michał