    From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wykrakaliśmy?
    Date: Thu, 12 Dec 2013 21:11:03 +0100

    W dniu 2013-12-12 20:30, J.F pisze:

    > Zwal jak zwal - kiedys chciales, to zazwyczaj mogles, a dzis jak chcesz,
    > to choc wolno - nie mozesz :-P

    Nie kręć - brak miejsca ma niewielki związek z prawem do parkowania
    (tylko nie wyrywaj tego z kontekstu), a o tym zasadniczo była mowa
    wcześniej w nawiązaniu do 'komunizmu'. Semantycznie to Twoje "mogłeś"
    i "możesz" to zdecydowanie nie to samo.

    > W latach 90-tych konto sobie zalozylem w banku w samym centrum Wroclawia
    > - ul Gepperta.
    > Bo ... w poblizu sporo miejsc do parkowania. Polowa wolna.
    >
    > Dzis - zapomnij.

    Cóż, w tym okresie zaparkowanie w okolicach PKO BP na Sienkiewicza
    (samo centrum W-wy) graniczyło z cudem, obecnie szanse są spore.

    > Ale znaczy - "parkowalo sie za darmo". Prawie wszedzie.

    Czyli było lepiej :P

    > Tak czy inaczej - za starego ustroju miasta nie mialy takich praw.

    Co nie zmianie faktu, że prawo do zaparkowania w tym samym miejscu
    (czy w strefie, czy też nie) miałeś takie samo. Różnica jest tylko
    taka, że teraz musisz uiścić opłatę za ten luksus. Wtedy płaciłeś
    za inne 'luksusy'.