  • Data: 2009-09-05 07:19:42
    Temat: Re: Wyjscie audio --> wzmacniacza/komputera
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przy probie podlaczenia wyjscia audio z telefonu do komputera oczywiscie
    > sfajczylem karte dzwiekowa, nie wspominajac o tym, ze byly okropne
    > zaklocenia. :)
    > Jak mozna bezpiecznie polaczyc to wyjscie z wejsciem wzmacniacza lub
    > komputera?

    Ja zawsze stosuję dwa transformatory sieciowe i kondensator (a jak kto
    starchliwy to moż cztery diody zwykłe prostownicze i rezystor.
    Podstawowy układ jest taki:.
    Kupuję dwa identyczne (ważne) transformatory sieciowe (bo o inne trudno w
    spzedaży sklepowej w okolicy).
    Mogą być to trafa dzwonkowe lub do światełęk halogenowych w domach (ale nie
    tzw "transformatory" impulsowe czy też "transformatory
    beztransformatorowe").
    Łączę je ze sobą uzwojeniami pierwotnmi (230V) - jeden z drugim mają być
    łączone tymi uzwojeniami.
    Dodam, że nalepiej kupić transformatory najniższej mocy bo najtańsze a i
    uzwojenie wtórne ma wiekszą impedancję, akurat zbliżoną do potrzebnej.
    Teraz mamy ukłąd dwóch transformatorów z których z obu stron sterczą
    uzwojenia wtórne.
    Teraz w szereg jednego z nich włączamy kondensator 100nF/250V (ceramiczny
    lub foliowy - ważne żeby nie był elektrolityczny).
    Teraz tę stronę włączamy do linii telefonicznej równolegle z aparatem.
    Drugą stronę włączamy do wejscia liniowego karty dzwiękowej. Prąd dzwonienia
    nie uszkodzi karty mimo znacznych wartości.
    Można dla pewnosci włączyć równolegle do przewodu wchodzącego do karty
    dzwiękowej taki układ: łączysz szeregowo dwie diody prostownicze. Łączysz
    tak samo drugie dwie diody prostownicze.
    Teraz te pary łączysz równolegle ale odwrotnie.
    Całość włączasz równolegle do przewodu idącego do karty dzwiękowej.
    Na każdej diodzie jest spadek 0,7V a na dwoch 1,4V. tak więc taki układ
    ogranicza napięcie do 1,4 V w każdą stronę.
    W szereg, przed diodami od strony transformatora możesz włączyć rezystor np
    100 Ohm, chociaż nie sądzę aby diodom PROSTOWNICZYM coś się stało.
    Ja używam gołych dwóch transformatorów i kondensatora od strony linii i
    zadna karta nie ma problemów nawet gdy dzwoni telefon i idzie prąd
    dzwonienia.
    Transformatory nalezy odsunąć od urządzeń wytwarzajacych pole magnetyczne
    (aby uniknąć brumu) bo lubią łapać pole od stojących dzieś obok
    transformatorow sieciowych czy nawet przewodów enerhetycznych.
    vari