    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wydziarganie własnoręcznie USPa online
    Date: Sun, 16 Jan 2022 18:11:41 +0100

    On 16/01/2022 17:55, LordBluzg(R) wrote:
    > I być nie musi :) Przetwornica o której wspominasz występuje w
    > sterownikach MPPT z uwagi na inne działanie od strony pierwotnej.

    Czyli jednak nie brednia, że zapinają panel na któtko pod akku.

    > Mylisz się. Jest tam generator, który otwiera i zamyka MOSFET w cyklach
    > (ok 100-400Hz) i jest tam automatyczna regulacja szerokości impulsu, w
    > sensie, że nie jest to realizowane jako układ typu on/off, że "on"
    > zwiera to równolegle z panelem _na stałe_, dokąd ładuje. To standard dla
    > PWM. Indukcyjność w tym przypadku nie jest potrzebna bo niby po co?

    Skoro jest tam zwieranie panelu do baterii 400 razy na sekundę, to
    znaczy że jest zwieranie panelu do baterii ;)

    Tak jak myślałem, to prymitywny sterownik który liczy na to że napięcie
    na klemach samo się wyreguluje z rezystancji akku, rezystancji paneli i
    generowanego napiecia.

    Jak bym tam wstawił zasilacz 15V o bardzo małej rezystancji wewnętrznej,
    to wygazuje mi akku.

    > Realizowanie stabilizacji na zasadzie ograniczenia prądowego byłoby
    > mocno upierdliwe i generuje duże straty w cieple.

    Liczyłem na impulsowe, ale z magazynowaniem w cewce.

    > https://www.google.pl/search?q=pwm+diagram+circuit  cokolwiek.

    :)

    Wiesz, ja wiem co to PWM. Mnie tylko martwi skrajny prymitywizm metody,
    która liczy że panel nie będzie za dobry. Bo jak będzie za dobry to
    napiecie na nim może nie spaść tak nisko, jak lubi akumulator. Jak
    połącze kilka równolegle, to prawdopodobnie ten sterownik przestanie się
    nadawać.

    > W ogóle pojmowanie PWM vs panel to zupełnie inna problematyka. Polega
    > ona na tym, że jeśli panel ma parametry 40V/8A to podłączenie sterownika
    > PWM obniża napięcie panelu do wartości akumulatora i mamy 13V/8A...

    Czyli dokładnie jak pisałem. Panel zwierany jest na sztywno do akku. To,
    że 400x na sekundę, nic nie zmienia w koncepcie ładowania. To po prostu
    prymitywna technologia.

    > W przypadku podłączenia transformatora/zasilacza o napięciu MAX 14,5V
    > taki PWM radzi sobie doskonale z ładowaniem akumulatora i nie ma żadnych
    > strat.

    Zaryzykuję, że wtedy PWM nie jest potrzebny :P

    Pozostaje liczyc, że urządzenie przynajmniej działa jako BMS
    ograniczając rozładowanie baterii odcinając zasilanie. Od strony
    zasilania, nic mi nie pomoże i tak muszę mieć tam idealne napięcie aby
    nie uszkodzić akku.