    From: Kuczu <q...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Wydechy 2w2, czy 2w1w2 ?
    Date: Sun, 07 Jun 2009 14:48:29 +0200
    Sender: q...@p...centertel.pl

    magnes pisze:

    > Jezeli by to byl silnik 2T podejrzewac by mozna jakies zjawiska falowe
    > majace na celu lepszy odplyw spalin i takie tam, ale w 4T to po kiego grzyba
    > to sie stosuje?

    W 4T rowniez w wydechu istnieja zjawiska falowe. Spaliny lubia sie
    cofnac. Ale dzieki polaczeniu dwoch wydechow zamiast sie cofac przed
    zawor wydechowy zostaja odessane przez drugi wydech w ktorym akurat jest
    cisnienie. Wlasciwie wiekszosc silnikow V2 (a Beemwu ma, jak dla mnie
    tez V2 tyle ze 180 stopni) posiada polaczone oba wydechy. Jak sie dobrze
    zastanowic to wszystkie fabryczne uklady sa tak skonstruowane. Tyle ze
    laczenie wypada w roznych miejscach. Ale to juz podyktowane jest kwestia
    estetyki raczej.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!