  • 11. Data: 2012-06-17 01:03:42
    Temat: Re: Wydajny procek, RAID i ... ograniczone środki
    Od: poli <3...@g...pl>

    > Raid 0 z kontrolerem na płycie będzie od kilku, do 20% szybszy od
    > jednego dysku, ale jak padnie jeden dysk, to odtwarzasz dane z
    > ostatniego backupu i w takim wypadku _zawsze_ się coś traci.

    No właśnie...
    Biorąc po uwagę Wasze doświadczenie zmieniłem trochę koncepcję. Nie, nie
    będzie to jednak serwer ale jednak wydajny, biorąc pod uwagę cenę
    również, procesor. Zakupię chyba Phenoma X4 i na pewno 1 dysk Seagate
    SV35 1TB dedykowany do pracy ciągłej i drugi ok 300 GB na backup. Z tego
    powodu, że operacje będą przeprowadzane na dużej ilości plików
    tekstowych o niewielkiej wadze takie rozwiązanie wydaje się być
    solidniejsze od RAIDa a i łatwiej o dobrą płytę w rozsądnej cenie.
    Waham się jeszcze między Phenomem a i3 ale wydaje mi się, że 4 fizyczne
    rdzenie będą lepsze.
    Jeśli jestem w błędzie to proszę o korektę.

    --
    pozdr00fka

    poli

  • 12. Data: 2012-06-18 00:27:11
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-17 01:03, poli pisze:

> [...]
    > rdzenie będą lepsze.
    > Jeśli jestem w błędzie to proszę o korektę.

    RAID nie zastępuje backupu, czemu tylko 1 dysk i czemu na backup taki
    mały? Znacznie lepiej zrobić to odwrotnie.

  • 13. Data: 2012-06-18 09:22:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BQB napisa?(a):

    > RAID nie zastępuje backupu, czemu tylko 1 dysk i czemu na backup taki
    > mały? Znacznie lepiej zrobić to odwrotnie.

    Pozwolę sobie wtrącić, że kiedy jest mowa o RAID i dysku backup to
    chodzi o zapas sprzętowy (czyli taki, który jest automatycznie
    podłączany w miejsce dysku, który uległ awarii) a nie o kopię danych.

    j.

  • 14. Data: 2012-06-18 22:12:33
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-18 09:22, januszek pisze:
> [...]
    > chodzi o zapas sprzętowy (czyli taki, który jest automatycznie
    > podłączany w miejsce dysku, który uległ awarii) a nie o kopię danych.

    Dokładnie o to mi chodziło, tylko zasugerowałem, że dysk na backup ponad
    3 razy mniejszy niż nominalny, to bez sensu. Lepiej dać mniejszy na
    system, a ten większy na backup.

  • 15. Data: 2012-06-19 09:52:34
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BQB napisa?(a):

    > Dokładnie o to mi chodziło, tylko zasugerowałem, że dysk na backup ponad
    > 3 razy mniejszy niż nominalny, to bez sensu. Lepiej dać mniejszy na
    > system, a ten większy na backup.

    Eeee? wszystkie dyski musza byc/powinny byc takie same ;) Chyba ze znowu
    ktos pomyli backup sprzetu z backupem danych?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 16. Data: 2012-06-19 10:30:17
    Od: poli <3...@g...pl>

    W dniu 2012-06-18 00:27, BQB pisze:
    > RAID nie zastępuje backupu, czemu tylko 1 dysk i czemu na backup taki
    > mały? Znacznie lepiej zrobić to odwrotnie.
    Oczywiście, że nie zastępuje. Tylko że porzuciłem RAIDa ;-) ze względu
    na absurdalne ceny (wg mnie) kontrolerów i brak wsparcia innych poziomów
    RAID niż 1, 0 i 10 przez producentów płyt głównych. Jeden dysk ale
    solidny, oczywiście podzielony na partycje i ten drugi na backup. Mały
    bo tak na prawdę te wrażliwe dane to wiele plików tekstowych a i sam
    system nie zajmuje 300GB żeby nie można było zmieścić obrazu tej partycji.

    --
    pozdr00fka

    poli

  • 17. Data: 2012-06-19 21:42:53
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-06-19 09:52, januszek pisze:
    > BQB napisa?(a):

    > Eeee? wszystkie dyski musza byc/powinny byc takie same ;) Chyba ze znowu
    > ktos pomyli backup sprzetu z backupem danych?

    Backup sprzętu? Cóż to takiego? Masz drugi komputer w razie czego i jak
    w tym pierwszym padnie np grafika, to w drugim też wymieniasz, aby można
    było raz dwa zastąpić pierwszą maszynę drugą i aby obie miały identyczne
    podzespoły?

  • 18. Data: 2012-06-19 23:03:50
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BQB napisa?(a):

    > Backup sprzętu? Cóż to takiego?

    Np nadmiarowe zasilanie lub zapasowy dysk automatycznie podlaczany w
    miejsce tego, ktory ulegl uszkodzeniu etc.

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 19. Data: 2012-07-23 17:10:57
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 16 Jun 2012 23:16:30 +0200, BQB napisał(a):

    (ciach...)
    > Raid 0 z kontrolerem na płycie będzie od kilku, do 20% szybszy od jednego
    > dysku
    (ciach...)

    Do 20%? Hmm... RAID0 na DFI LanParty DK P45-T2RS z ICH10R złożony na dwóch
    Samsungach HD103UJ w porównaniu z pojedynczym Samsungiem HD103UJ:
    http://s6.ifotos.pl/img/HD-Tach--_raawnxq.jpg

    [ Gdyby wybory mogły cokolwiek zmieniać, już dawno by ich zakazano. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]