  • 11. Data: 2009-02-04 10:46:38
    Temat: Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@n...invalid>
    napisał w wiadomości news:gophi.pme.1233709124@news.chmurka.net...
    > http://www.racjonalista.pl/index.php/s,38/t,18506
    >
    > Słyszeliście coś o tym planie wycofania tradycyjnych żarówek?

    Juz unijna dyrektywa wyszla - koniec zarowek bliski, czas robic
    zapasy :-)

    >Trochę mnie to niepokoi - energooszczędnych nie można ściemniać

    No i bardzo dobrze, bo to wyjatkowo nieoszczednie wychodzi :-)

    Bedziesz sciemnial wylacznikiem, a moze jest zajecie dla
    elektronikow - opracowac sciemniacz do zyrandola, 5 swietlowek to 5
    poziomow. Na pilota .. a moze sterowany jakos z wylacznika ?

    Trzeba tez bedzie opracowac sciemnialne swietlowki, a moze do tego
    czasu LED juz beda dobre.

    Bardziej niepokojace sa kibelek, lazienka i pare innych pomieszczen
    gdzie swiatla sie pali malo, krotko, i swietlowka mija sie z celem.

    >ani zastosować jako prostego ogranicznika mocy testowanych
    >urządzeń (znana sztuczka z żarówką
    > w szereg)...

    A co - swietlowka kompaktowa nie mozna ? :-)
    dlawikiem od swietlowki mozna, grzalka, suszarka, zreszta do tego
    celu to sie zakupi w chinach pare zarowek :-)

    J.

  • 12. Data: 2009-02-04 10:49:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Łukasik" <.marcin.@.milea.pl.> napisał w
    wiadomości news:gmarh6$8t$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Z jednej strony RoHS, z drugiej odrobina rtęci w żarówkach
    > energoszczędnych jest ok... Porażka...

    No bo wszystkie swietlowki pojda do recyklingu :-)

    Byc moze nawet chetnie je skupia, dla cennych metali w
    luminoforach.

    Ewentualnie mozna jeszcze policzyc ile rteci emituje swietlowka, a
    ile smieciroznych zarowka przez elektrownie.

    J.

  • 13. Data: 2009-02-04 10:59:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski"
    <c...@m...ip.tpnet.pl> napisał w wiadomości
    > a jakies inne zrodla? jak 'unia europejska' moze 'zadac wycofania
    > z rynku' ?
    > bo nie jest to w ogole wyjasnione. rynek zdaje sie mamy wolny,
    > musieliby
    > zdelegalizowac zarowki zeby je wycofac z rynku :)

    No to zdelegalizuja, od tego sa dyrektywy i regulacje unijne.

    Tylko sam juz nie wiem co w koncu z tego wyszlo:
    http://www.eceee.org/news/news_2008/2008-10-13/

    > a do tego raczej ciezko znalezc podstawe prawna... a jesli nawet
    > sie uda...
    > ach ten czar kupowania zarowek u dilera na czarnym rynku ;)

    W dodatku polskie z Pily, reimportowane z Ukrainy czy Bialorusi
    :-)

    J.

  • 14. Data: 2009-02-04 11:16:14
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    Adam Wysocki wrote:
> [...]
    > mnie to niepokoi - energooszczędnych nie można ściemniać ani
    > zastosować jako prostego ogranicznika mocy testowanych urządzeń

    Swiatlowki maja jeszcze jedna wade, dają widmo
    w postaki kilku pikow (3-5, zalezy ktora, sprawdzilem
    przed chwila plytą CD;) To potrafi przeklamac kolory,
    a niektorzy naq takie oswiatlenie zle reagują
    (tez sie zdziwilem, ale mam znajoma, ktora zaczynaja
    bolec oczy po dluzszej (ponad 4h) pracy przy takim
    oswietleniu).

    BTW, dyrektywa nie dotyczy halogenow, mam nadzieje?

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 15. Data: 2009-02-04 12:09:40
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    bartekLTG pisze:

    > Swiatlowki maja jeszcze jedna wade, dają widmo
    > w postaki kilku pikow (3-5, zalezy ktora, sprawdzilem
    > przed chwila plytą CD;)

    Jak sie sprawdza widmo światła płytą CD?

    ToMasz

  • 16. Data: 2009-02-04 12:13:41
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Słyszeliście coś o tym planie wycofania tradycyjnych żarówek? Trochę mnie
    Jedna unijna pania już się wycofała z krzywego banana, bo miała dość pod
    swoim adresem... Lampy radiowe w domu robią, to pewnie i zwykłą żarówkę.
    Nowoczesne świetlówki migają światłem. Tego migania nie widzimy, bo duża
    częstotliwość, ale siatkówka oka na to reaguje, negatywnie bardzo. U mnie
    energooszczędne się nie sprawdziły, chociaż się na nie zrujnowałem i byłem
    skłonny je używać, ale było za ciemno.

  • 17. Data: 2009-02-04 12:44:41
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    ToMasz wrote:

    > Jak sie sprawdza widmo światła płytą CD?

    Płyta CD to przyzwoita siatka dyfrakcyjna.
    Popatrz na w mairę punktowe zrodlo swiatla
    (odejdz od zarowki na kilka metrow) i ustaw
    plyte, tak aby widziec nie odbicie zarowki,
    ale pod nieco wiekszym kątem, tak, zeby pojawila
    sie "tęcza" - to wlasnie nasze widmo.
    Widac nawet prazki 3 stopnia;)

    Lepsze wyniki mozna uzyskac obudowujac
    plyte kartonem po proszku, robiac szczeline
    wejsciową i dziure do obserwacji.
    Konstrukcja autentyczna i sprawdzona na jakis
    warsztatach, ktore znajomy prowadzil;)

    pozdrawiam
    bartekltg

  • 18. Data: 2009-02-04 12:54:35
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "MoonWolf" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    > Piotr Curious Gluszenia Slawinski denied rebel lies:

    > ROTFL

    Uprzedziłeś mnie, dokładnie to samo miałem napisać :)

    Włodek

  • 19. Data: 2009-02-04 13:54:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl> napisał w
    wiadomości news:gmbtdv$4rc$1@news.onet.pl...
    > Swiatlowki maja jeszcze jedna wade, dają widmo
    > w postaki kilku pikow (3-5, zalezy ktora, sprawdzilem
    > przed chwila plytą CD;) To potrafi przeklamac kolory,

    Ale sa tez takie ktore maja calkiem ladne widmo, przyjdzie nam
    chodzic z plyta cd do sklepu :-)

    > a niektorzy naq takie oswiatlenie zle reagują
    > (tez sie zdziwilem, ale mam znajoma, ktora zaczynaja
    > bolec oczy po dluzszej (ponad 4h) pracy przy takim oswietleniu).

    Ciekaw jestem czy to aby na pewno o to chodzi .. w oczach raczej
    nie ma spektroskopu, nie powinno miec znaczenia.
    Moze jakis inny parametr jest istotny ?

    > BTW, dyrektywa nie dotyczy halogenow, mam nadzieje?

    Ja bym nie byl taki pewny.
    Ale mysle ze samochodowe jeszcze dlugo beda w sprzedazy :-)

    J.

  • 20. Data: 2009-02-04 13:55:07
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 04 Feb 2009 09:44:33 +0100 PeJot <P...@0...pl> napisał:

> [...]

    Prędzej 100 a nie 10...

    >Może nie starczyć - ZTCW u siebie współczesne żarówki 'firmowe' padają
    >dosyć szybko w porównaniu ze starymi.

    I co ciekawe padają nie żarniki tylko doprowadzenia. Półtora tygodnia
    świecenia i po żarówce. Chyba to już pierwszy etap wycofywania z
    rynku. Specjalnie robią badziewie żeby zniechęcić ludzi do żarówek i
    zmusić do zakupu świetlówek kompaktowych.
    Jak ktoś kupuje żarówki to od razu ostrzegam że padają firm Philips i
    Piła. Teraz kupiłem Osram i chyba solidniejsze robią bo już z miesiąc
    działa.

    --
    RUN"
    Press PLAY then any key: