  • Data: 2009-02-04 23:01:20
    Temat: Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Konop wrote:

    > Poczytaj o zasadzie pracy LEDa ;).. Ja bym tego luminoforem nie
    > nazywał ;)... Tzn. fakt, jak poczytasz definicję na wikipedii:
    > "Luminofor - związek chemiczny wykazujący luminescencję."
    > oraz:
    > "Luminescencja (...) - zjawisko emisji fal świetlnych przez ciała,
    > wywołane inną przyczyną niż rozgrzanie ich do odpowiednio wysokiej
    > temperatury."
    >
    > To faktycznie, LEDy nie są rozgrzane, a świecą, ale zasada jest tu
    > zgoła inna:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda_elektroluminescen
    cyjna

    > Chodzi o to, że świeci nie pobudzony luminofor, ale złącze, przez
    > które przepływa prąd... więc zasada jest zupełnie inna, inne
    > materiały, a to daje inne widmo...

    A policz szerokosc widma swiatła emitowanego przez takie zlacze.
    Luminofor dziala dokladnie jak w swietlowce, zamienia jedną dłogosc
    fali promieniowania (np UV) na inną.
    Pierwotnym zrodlem swiatla w swietlowce tez nie jest luminofor,
    ele emisja fotonow przez wzbudzone atomy gazu.

    pozdrawiam
    --
    bartekltg
    ...aby UseNet rósł w siłę a trolle żyły dostatnio.