  • 11. Data: 2009-04-20 21:10:47
    Temat: Re: Wyciszanie - zasilacz
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "z" napisał:
    > Procesora już nie słychać (30 stopni)

    jakim to cudem?

    > Chyba najgorętszy jest chipset (50 stopni)

    więc masz dupną płytę główną

    > Tylko w zasilaczu nie wiem co się dzieje (przydałby się termometr)
    > Więc pytam czy ktoś już to trenował w tym sprzęcie.
    > Padnie po tygodniu czy nawet zmiany nie zauważy? :-)

    jak to co się dzieje? w tej metalowej puszce siedzi aluminiowy radiatorek, a
    fakt że zasilacze PC to głównie chińszczyzna, czyli niska sprawność i spora
    moc sie niestety wydziela:O(
    ja trenowałem, wyłączyłem wiatraki i temperatura tego radiatorka wzrosła do
    70stopni, czy długo wytrzyma to nie wiem, ale pewnie żywotnność spadnie
    przynajmniej o 50%

  • 12. Data: 2009-04-20 23:41:41
    Od: z <z...@g...pl>

    gargomel pisze:

    > jakim to cudem?

    Normalnie: regulator obrotów za 10 zł
    i boxowy wentylator od Pentium E
    700 RPM

    > więc masz dupną płytę główną

    Dlaczego???

    Kilka plyt asusa i gigabajta ktore miale w rekkach (takie tansze za 300
    zł) też tak miało. Ile wg Ciebie powinno być?

  • 13. Data: 2009-04-21 14:18:13
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "z" napisał:
    > Normalnie: regulator obrotów za 10 zł
    > i boxowy wentylator od Pentium E 700 RPM

    aaa, tak to nie sztuka, już myślałęm ze masz to pasywnie:O)

    > Kilka plyt asusa i gigabajta ktore miale w rekkach (takie tansze za 300
    > zł) też tak miało. Ile wg Ciebie powinno być?

    tyle co otoczenia, czyli jakieś 30 stopni, nigdy nie miałem płyty co miałą
    by więcej

  • 14. Data: 2009-04-21 21:36:11
    Od: z <z...@g...pl>

    gargomel pisze:

    > aaa, tak to nie sztuka, już myślałęm ze masz to pasywnie:O)

    Do mojego zastosowania to kasy szkoda na takie fanaberie:-)

    > tyle co otoczenia, czyli jakieś 30 stopni, nigdy nie miałem płyty co
    > miałą by więcej

    Coś tu nie gra. Co prawda zawsze kupuję chipsety intela ale zawsze to
    było gorące
    Asus na i845 ma non stop 40-45 stopni i działa do dziś.
    Asus i865 dochodził do 50 stopni
    Teraz na Ubuntu mam (chyba 945gz):
    Sys Temp - 58
    CPU Temp - 28
    W serwisie kiedyś słyszałem, że tak ma być
    Czy mówimy o różnych czujnikach-wskazaniach???

  • 15. Data: 2009-04-21 22:00:36
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    > tyle co otoczenia, czyli jakieś 30 stopni, nigdy nie miałem płyty co
    > miałą by więcej

    To nie wiem co miales za plyty, ale od kilku lat chipsety grzeja sie na
    potege.

  • 16. Data: 2009-04-22 12:30:13
    Temat: Ech te chipsety.
    Od: z <z...@g...pl>

    Grzegorz Prędki pisze:

    > To nie wiem co miales za plyty, ale od kilku lat chipsety grzeja sie na
    > potege.

    Ech te chipsety

    Zrobiłem test. Zamocowałem duży wiatrak na przy radiatorze chipsetu i
    podlaczylem nie na 5 V ale na 12 V i co ?? Temperatura spadła tylko z 59
    na 52 stopnie.
    Coraz bardziej jestem w przekonaniu ze tak ma być bo inaczej producenci
    daliby tu lepsze chłodzenie.

  • 17. Data: 2009-04-22 20:22:09
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "z" napisał:
    > Czy mówimy o różnych czujnikach-wskazaniach???

    nie, różnimy się w płytach głównych:O)

  • 18. Data: 2009-04-22 20:24:15
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "Grzegorz Prędki" napisał:
    > To nie wiem co miales za plyty, ale od kilku lat
    > chipsety grzeja sie na potege.

    od zawsze jedne sie grzeją na potędę i 1kW zasilacze im mało, a inne są
    zimne i zasilacz 200W starcza, ja po prostu tych na potęgę nie kupuję i
    innym zalecam to samo:O)

  • 19. Data: 2009-04-23 06:54:21
    Od: z <z...@g...pl>

    gargomel pisze:

    > od zawsze jedne sie grzeją na potędę i 1kW zasilacze im mało, a inne są
    > zimne i zasilacz 200W starcza, ja po prostu tych na potęgę nie kupuję i
    > innym zalecam to samo:O)

    Rzuć modelem dla dobra potomnych (na intelu zwłaszcza)

  • 20. Data: 2009-04-23 13:48:22
    Od: "gargomel" <s...@d...la.la>

    Órzytkownik "z" napisał:
    > Rzuć modelem dla dobra potomnych (na intelu zwłaszcza)

    np: abit nf7s, ale to pod amd, inteli też nigdy nie kupowałem bo albo mało
    wydajne, albo koszmarnie drogie, chociaż trzeba przyznać że ostatnio kuszą
    serią bardzo małomocowych (20W) procków:O)