  • 21. Data: 2011-10-17 20:15:59
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01"
    >W dniu 17.10.2011 16:08, LP pisze:

    Bo generalnie chodzi o znalezienie złotego środka

    > Ale Pan wie że to mit?

    Nie, no skąd? Złoty cielec to był - jak twierdzą niektórzy - ponoć mit, a
    ja naprawdę mam dylemat, bo nie stać mnie aby wymieniać monitor częściej
    niż kartę graficzną - więc odpowiem pytaniem na pytanie: Czy Panu się
    przypadkiem mitologia z martyrologią nie pomyliła?

    Pozdr.

    --
    LP

  • 22. Data: 2011-10-17 20:58:46
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 17.10.2011 22:15, LP pisze:
    > Nie, no skąd? Złoty cielec to był - jak twierdzą niektórzy - ponoć mit,

    "Złoty cielec" a "złoty środek" mają skrajnie różne znaczenia.

    > a ja naprawdę mam dylemat, bo nie stać mnie aby wymieniać monitor
    > częściej niż kartę graficzną

    Zatem chyba jest jak najbardziej wskazane działanie typu "raz a dobrze",
    nieprawdaż?

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 23. Data: 2011-10-18 22:02:01
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01"

    > "Złoty cielec" a "złoty środek" mają skrajnie różne znaczenia.

    Nie będę się spierać o definicję słowa "mit' a od tego się zaczeło,
    nieprawdaż?

    > Zatem chyba jest jak najbardziej wskazane działanie typu "raz a dobrze",
    > nieprawdaż?

    Czyli co? Ta iliama jest wg Pana 'lepciejsza' od owego della (co jest
    jednak wbrew opiniom internautów na innych forach, chociaż przyznać trzeba,
    ze większość nie zawsze ma rację) czy ma pan inny typ (przy założeniu, że
    trzymamy się założonej kwoty czyli max ok 1000 zł?

    --
    LP

  • 24. Data: 2011-10-18 22:18:29
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 00:02, LP pisze:
    > czy ma pan inny typ (przy
    > założeniu, że trzymamy się założonej kwoty czyli max ok 1000 zł?

    Do 1 tys zł nie mam żadnych typów. Tego typu wybory to decyzja między
    dżumą a cholerą. Jestem przeciwnikiem kryterów typu "najlepszy w kwocie
    do..." bo sugeruje dobry wybór, a to wcale nie musi być prawda.

  • 25. Data: 2011-10-19 07:13:56
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:
    > Do 1 tys zł nie mam żadnych typów. Tego typu wybory to decyzja między
    > dżumą a cholerą. Jestem przeciwnikiem kryterów typu "najlepszy w kwocie
    > do..." bo sugeruje dobry wybór, a to wcale nie musi być prawda.

    Radziłbym więc powściągliwość w wypowiadaniu się w takich przedziałach
    cenowych. Sugerowanie podwojenia budżetu uważam za niestosowne gdy w grę
    wchodzą głównie gusty. Trzeba pójść do sklepu i "pomacać"

    PS. Używam w domu GATEWAYa 21" na IPSie który 3 lata temu kosztował aż
    UWAGA 1300 zł :-) Byłem wtedy wyśmiewany że to gu... i tylko pracując na
    Eizo zarobię na dobry monitor :-)
    Nic to że był dwa razy w serwisie, ma nierównomierne podświetlenie i
    smuży. Rozsądne wydawanie pieniędzy jest ważne.
    Stać mnie teraz na monitor za 3KPLN tylko po co?
    Nie każdy potrzebuje limuzyny z 300KM pod maską, czy złotych przewodów w
    sprzęcie grającym :-)

  • 26. Data: 2011-10-19 10:06:41
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 09:13, z pisze:
    > Radziłbym więc powściągliwość w wypowiadaniu się w takich przedziałach
    > cenowych.

    Zatem kto jest uprawniony do wyrażania opinii o badziewiu?

    > Sugerowanie podwojenia budżetu uważam za niestosowne gdy w grę
    > wchodzą głównie gusty.

    Gdzie jest coś takiego napisane?

    > gdy w grę wchodzą głównie gusty.

    Kupując zmywak do kuchni też będzie Pan polecał kierowanie się gustem.
    Czy może po prostu tym, że ma poprawnie działać?

    > PS. Używam w domu GATEWAYa 21" na IPSie który 3 lata temu kosztował aż
    > UWAGA 1300 zł :-) Byłem wtedy wyśmiewany że to gu...

    Tak monitor tej klasy wyswietla teopretycznie płynne przejście tonalne
    od czerni do bieli: http://monitory.mastiff.pl/temp/super1.jpg Przecież
    gołym okiem laika widać że to "g".

    > Rozsądne wydawanie pieniędzy jest ważne.

    Chyba nawet najważniejsze. Rzeczy kupujemy po to aby nam służyły.
    Sprawnie spełniały swoje zadania i nie sprawiały problemów.

  • 27. Data: 2011-10-19 10:46:52
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:
    > Zatem kto jest uprawniony do wyrażania opinii o badziewiu?
    Opinie wydawać można ale też trzeba zrozumieć że ktoś może mieć inne
    oczekiwania. Jak nie zauważy różnicy to po co przepłacać.
    Jedyną słuszną radą dla autora wątku jest wysłanie go do sklepu w celu
    "pomacania". Oczywiście + gwarancje, badpixele itd.

    > Gdzie jest coś takiego napisane?
    No fakt w tym wątku jeszcze nie ale szansa jeszcze jest :-)

    > Kupując zmywak do kuchni też będzie Pan polecał kierowanie się gustem.
    > Czy może po prostu tym, że ma poprawnie działać?
    Każdy będzie działał poprawnie. Najważniejszy jest właśnie gust żony :-)

    > Tak monitor tej klasy wyswietla teopretycznie płynne przejście tonalne
    > od czerni do bieli: http://monitory.mastiff.pl/temp/super1.jpg Przecież
    > gołym okiem laika widać że to "g".

    No i ... Nie da się na nie go patrzeć? Razi piorunem?
    Da się używać do bzdetów domowych i da się też przygotowywać publikacje
    do druku i zarabiać na utrzymanie rodziny. Wiem że to szokujące i może
    się nie mieścić w głowie. :-) Żeby nie wiem jak dobry był monitor to nie
    poinformuje o za cienkich liniach, nafarbieniu itd.
    Ideały ideałami a życie życiem.

    > Chyba nawet najważniejsze. Rzeczy kupujemy po to aby nam służyły.
    > Sprawnie spełniały swoje zadania i nie sprawiały problemów.

    I tu się zgadzamy. Tylko że dla Pana "g" leży w innym miejscu skali :-)
    Jeśli zejście na niższe poziomy jest trudne to może nie lepiej dać sobie
    spokój. :-)

  • 28. Data: 2011-10-19 11:16:59
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 12:46, z pisze:
    > Opinie wydawać można ale też trzeba zrozumieć że ktoś może mieć inne
    > oczekiwania. Jak nie zauważy różnicy to po co przepłacać.

    Uważam, że lepiej uprzedzić niskiej jakości niż się o niej przekonać w
    domu, prawda?

    > Każdy będzie działał poprawnie. Najważniejszy jest właśnie gust żony :-)

    Niekoniecznie. Wiele rzeczy zaprojektowanych i wykonanych "ekonomicznie"
    ma problem z realizacją swojej podstawowej funkcji. Mówimy o czym takim
    - bubel.

    > No i ... Nie da się na nie go patrzeć? Razi piorunem?

    Jeden stwierdzi że tak, inny nie. Ważne żeby sobie z tego zdawać sprawę
    a nie po fakcie zastanawiać sie dlaczego niebo na zdjęciach z wakacji
    jest w prążki.

    > I tu się zgadzamy. Tylko że dla Pana "g" leży w innym miejscu skali :-)

    "G" zawsze jest w tym samym miejscu. Kwestia wrażliwości. :)

  • 29. Data: 2011-10-19 11:39:33
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:

    > Uważam, że lepiej uprzedzić niskiej jakości niż się o niej przekonać w
    > domu, prawda?
    Dlatego należy "pomacać" a nie z buta dyskwalifikować.
    "Zastosowanie: Internet, filmy, gry"
    Ma wydać kasę bez sensu. Niech sobie kupi monitor + rower. Będzie
    zadowolony i zdrowszy :-)

    > Jeden stwierdzi że tak, inny nie. Ważne żeby sobie z tego zdawać sprawę
    > a nie po fakcie zastanawiać sie dlaczego niebo na zdjęciach z wakacji
    > jest w prążki.
    Kluczowe słowo "macanie". Ja bym poszedł do sklepu i poprosił o
    wyświetlenie paru testów z pena.

    > "G" zawsze jest w tym samym miejscu. Kwestia wrażliwości. :)

    A może kwestia dumy. Patrz reklama Daci Duster :-)

  • 30. Data: 2011-10-19 12:09:03
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 19.10.2011 13:39, z pisze:
    > Dlatego należy "pomacać" a nie z buta dyskwalifikować.
    > "Zastosowanie: Internet, filmy, gry"
    > Ma wydać kasę bez sensu. Niech sobie kupi monitor + rower. Będzie
    > zadowolony i zdrowszy :-)

    Czy w branży na której się Pan zna, potrafi Pan skasyfkować rzeczy od
    bezsensownie wydanych pieniędzy, przez przyzowite do wysokiej jakości? Z
    pewnością tak. Ja to samo potrafię powiedzieć o monitorach i zupełnie
    nic nie zmieni faktu, że tanie LCD ma tyle samo wspólnego z rozsądnej
    jakości monitorem co chińskie trampki z przyzwoitymi butami. A że różni
    je cena, to oczywiste.

    Zdrowszy? Badziewny LCD sporo bardziej męczy oczy niż demonizowane
    kineskopy. Ktoś nie wierzy? Niech poszuka po forach skarg na piekące
    oczy. Tanie LCD mają potwornie wywindowaną jaskrawość i jej z reguły
    szczątkową regulację.

    Nie zamierzam wątkotwórcy namawiać na monitory za wiele tys zł, bo ani
    może tyle nie chce (lub nie może) wydać, ani nie ma sensu do jego
    zastosowań oraz w ogólności profil tej grupy w zdecydowanej większości
    nie wymaga zawodowych monitorów. To ostatnie szczególnie podkreślam,
    gdyż decyduje to o charakterze mojego pisania tutaj. To nie jest mój
    "target", więc nie piszę niczego z podtekstem komercyjnym. Mówię o
    podstawach, o uświadomieniu, poszerzaniu nieco wiedzy i prostowaniu
    stereotypów o zjawisku zwanym LCD. Robie to od lat z maniakalnym uporem
    i tłumaczę, że należy zdawać sobie sprawę, że gdzieś leży granica między
    rozwiązaniem najtańszym rozsądnym a bublem. I niestety w przypadku
    monitrów nie leży ona w miejscu 1 tys zł. Jeśli ktoś mimo to chce/musi
    zaeksperymentować i choć w części mnie posłucha, to będzie nieco
    bogatszy w informacje i samodzielnie będzie w stanie odsiać skrajne
    badziewie od trochę lepszego badziewia. Będzie wiedział jak i na co
    patrzeć żeby nie dać się omamić oczojebnymi kolorami i jaskrawością.