  • 121. Data: 2011-10-22 18:12:27
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:
    > Zatem dobrze widzieć względnie wiernie? Tak czy nie?

    Życie nie jest takie proste. :-)
    Względnie już mam.
    Za te dodatkowe 3KPLN tylko dla dobrego samopoczucia _wiernie_ - NIE.

    PS. Napisałem tylko 3KPLN czyli bardzo dobry powinien kosztować 5KPLN.
    Proszę mnie poprawić. Musi być naprawdę bardzo dobry żeby była ta
    magiczna różnica :-)

  • 122. Data: 2011-10-22 18:17:12
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.10.2011 20:12, z pisze:
    > Życie nie jest takie proste. :-)
    > Względnie już mam.
    > Za te dodatkowe 3KPLN tylko dla dobrego samopoczucia _wiernie_ - NIE.

    Może Pan odpowiedzieć na proste pytanie? Ja nie pytam czy kiedy cośtam,
    tylko czy w pracy detepowca dobrze widzieć względnie poprawnie czy nie?

    > PS. Napisałem tylko 3KPLN czyli bardzo dobry powinien kosztować 5KPLN.
    > Proszę mnie poprawić. Musi być naprawdę bardzo dobry żeby była ta
    > magiczna różnica :-)

    Nie ma magicznych różnic. Już o tym wspominałem i też Pan doskonale o
    tym wie. Za coraz niższe różnice jakościowe płaci się coraz większe
    pieniądze. Zawsze tak jest w każdej dziedzinie.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 123. Data: 2011-10-22 18:31:53
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:
    > Może Pan odpowiedzieć na proste pytanie? Ja nie pytam czy kiedy cośtam,
    > tylko czy w pracy detepowca dobrze widzieć względnie poprawnie czy nie?

    Animko...

    Napisałem już kilka razy że "względnie wiernie" stosownie do
    otaczającego procesu produkcyjnego już mam za kwotę poniżej 2KPLN.

    > Nie ma magicznych różnic. Już o tym wspominałem i też Pan doskonale o
    > tym wie. Za coraz niższe różnice jakościowe płaci się coraz większe
    > pieniądze. Zawsze tak jest w każdej dziedzinie.

    Wszystko kwestia ceny. Za ile według Pana będzie wiernie? Ile?

  • 124. Data: 2011-10-22 19:10:43
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.10.2011 20:31, z pisze:
    > Animko...

    Udam, że nie widzę impertynencji, uznam, że pomylił Pan osoby i poproszę
    o minimum kultury na wypadek jeśli będzie Pana znów kusić. Założę się,
    że w osobistym spotkaniu nigdy nie posunąłby się Pan do takich zagrań,
    więc proszę o adekwatne zachowanie również tu.

    > Napisałem już kilka razy że "względnie wiernie" stosownie do
    > otaczającego procesu produkcyjnego już mam za kwotę poniżej 2KPLN.

    Jeszcze raz i powoli. Nie pytam co Pan ma, jak i za ile. Pytam czy to
    dobrze widzieć względnie wiernie czy nie?

    Coś nie pozwala Panu przytaknąć? To częsty i znany przypadek. Rozumiem.
    Jednak jeśli nie odpowie Pan na proste pytanie "tak" lub "nie", będzie
    świadczyło, że manipulacjami słownymi i próbami wykręcania się nie chce
    Pan potwierdzić prostych i bezspornych faktów. Jeśli znajdywanie
    czegokolwiek byle tylko odpowiedzieć "nie" jest sednem Pana wypowiedzi,
    to nie mam zamiaru dalaj prowadzić z Panem dyskusji.

    > Wszystko kwestia ceny. Za ile według Pana będzie wiernie? Ile?

    Dlaczego mam odpowiadać? Jeśli względnie wierne wyświetlanie nie jest
    potrzebne jaki jest sens w tym pytaniu i tym bardziej mojej odpowiedzi.
    Odpowiem natomiast, jeśli względnie wierne wyświetlanie jednak jest
    potrzebne. Zatem "tak" czy "nie"?

  • 125. Data: 2011-10-22 19:33:34
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01"

    > Jest. Tej samej klasy są inne monitory DELL np U2311 lub HP np ZR22w. Oba
    > lepsze od U2412m.

    Bardzo dziekuję ale zdaje się że niestety nie spełniają jednego z
    podstawowych założonych parametrów - wielkości matrycy.

    --
    LP

  • 126. Data: 2011-10-22 19:39:35
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:

    > Jeszcze raz i powoli. Nie pytam co Pan ma, jak i za ile. Pytam czy to
    > dobrze widzieć względnie wiernie czy nie?

    I kto tu jest uparty?
    Przedstawiłem dokładnie mój punkt widzenia, zastosowanie i aspekt
    ekonomiczny. Aby dać odpowiedź wykopałem sobie Pańskie zestawienie:

    "
    3. Klasa profesjonalna graficzna.

    Ok 3 tys zł
    23" [16x9] IPS sRGB NEC PA231W

    Ok 4-5 tys zł
    19" [5x4] IPS sRGB EIZO CG19
    19" [5x4] IPS sRGB NEC SV1990
    19" [5x4] IPS sRGB EIZO L797
    19" [5x4] IPS sRGB Quato Intelli Color 190
    20" [4x3] IPS sRGB NEC 2090UXi
    21" [4x3] IPS sRGB NEC 2190UXi
    23" [16x9] IPS sRGB NEC SV231
    24" [16x10] IPS AdobeRGB EIZO SX2462W
    24" [16x10] IPS sRGB NEC 2490WUXi
    24" [16x10] IPS sRGB NEC 2490WUXi2 (***)
    24" [16x10] IPS AdobeRGB NEC PA241W

    Ok 5-7 tys zł
    19" [5x4] IPS sRGB Quato Intelli Proof 190
    20" [4x3] IPS sRGB NEC SV2090
    20" [4x3] IPS sRGB LaCie 320
    20" [4x3] IPS sRGB Quato Intelli Color 201
    20" [4x3] IPS sRGB Quato Intelli Proof 201
    21" [4x3] IPS sRGB Quato Intelli Color 213
    21" [4x3] IPS sRGB NEC SV2190
    21" [4x3] IPS sRGB LaCie 321
    21" [5x4] IPS sRGB EIZO L997
    21" [4x3] PVA sRGB EIZO CG210N
    22" [16x10] PVA AdobeRGB EIZO CG222W
    22" [16x10] PVA AdobeRGB EIZO CG223W
    24" [16x10] IPS AdobeRGB NEC SV241
    26" [16x10] IPS AdobeRGB NEC 2690WUXi
    26" [16x10] IPS AdobeRGB NEC 2690WUXi2 (***)
    24" [16x10] PVA AdobeRGB Eizo CG241W
    24" [16x10] PVA AdobeRGB EIZO CG242W
    26" [16x10] IPS AdobeRGB NEC SV2690
    26" [16x10] IPS AdobeRGB LaCie 526
    27" [16x9] IPS AdobeRGB EIZO SX2762W
    27" [16x9] IPS AdobeRGB NEC PA271W
    27" [16x9] IPS AdobeRGB NEC SV271
    30" [16x10] IPS AdobeRGB NEC PA301

    Ok 10 tys zł i więcej
    21" [4x3] IPS sRGB EIZO CG211
    21" [4x3] IPS sRGB Quato Intelli Proof 213
    21" [4x3] IPS AdobeRGB NEC SV Reference 21
    22" [16x10] IPS AdobeRGB EIZO CG221
    24" [16x10] IPS AdobeRGB EIZO CG243W
    24" [16x10] IPS AdobeRGB EIZO CG245W
    27" [16x9] IPS AdobeRGB EIZO CG275W
    30" [16x10] PVA AdobeRGB EIZO CG301W
    30" [16x10] IPS AdobeRGB EIZO CG303W
    30" [16x10] IPS AdobeRGB NEC 3090WQXi
    30" [16x10] IPS AdobeRGB Nec SV301
    "

    Odrzuciłem dwa skrajne przedziały cenowe i został mi 4-7 tys.

    Teraz mogę na Pańskie pytanie o "względnie wiernie" odpowiedzieć NIE.

    To jest po prostu biznes. Nie powiększanie ego czy czego tam jeszcze.
    Ale przecież o biznesie nie muszę Panu tłumaczyć ;-)

    Pańskie pytanie jest z tych w rodzaju:
    "Czy chciałbyś być piękny, młody i bogaty"
    Trzeba było sie zapytać ile taka polska mała firma jest w stanie wyłożyć
    kasy na monitor? Zdobyłby Pan nową wiedzę i poszerzył swoją ofertę.

  • 127. Data: 2011-10-22 20:04:57
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.10.2011 21:33, LP pisze:
    > Bardzo dziekuję ale zdaje się że niestety nie spełniają jednego z
    > podstawowych założonych parametrów - wielkości matrycy.

    Jeśli mamy dwie zmienne, tj jakość i wielkość przy stałej cenie, muszą
    się zmieniać odwrotnie proporcjonalnie. Albo większy gorszy, albo lepszy
    mniejszy. Osobiście uważam, że lepszy komfort korzystania daje mniejszy
    ekran ale lepszy.

  • 128. Data: 2011-10-22 20:10:45
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.10.2011 21:39, z pisze:
    > Przedstawiłem dokładnie mój punkt widzenia, zastosowanie i aspekt
    > ekonomiczny.

    Ale nie to mnie interesuje. Zupełnie nie obchodzi mnie Pana kalkulacja.
    Interesuje mnie Pana warsztat i czynniki jakie zadecydowały o takim a
    nie innym doborze narzędzi.

    > Teraz mogę na Pańskie pytanie o "względnie wiernie" odpowiedzieć NIE.

    Czyli grafik/detepowiec NIE potrzebuje względnie wiernej reprodukcji
    swojej pracy na ekranie? Dziękuję za rozmowę, tracę tylko czas.

  • 129. Data: 2011-10-22 20:21:10
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik z napisał:

    > PS. Napisałem tylko 3KPLN czyli bardzo dobry powinien kosztować 5KPLN.
    > Proszę mnie poprawić. Musi być naprawdę bardzo dobry żeby była ta
    > magiczna różnica :-)

    Magiczna róznica zaczyna sie nie od 5 a od 15k za monitor ;)

  • 130. Data: 2011-10-22 20:29:02
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 22.10.2011 22:21, Mateusz pisze:
    > Magiczna róznica zaczyna sie nie od 5 a od 15k za monitor ;)

    Myślę, że zdziwiłby się Pan. Ludzie po drogich monitorach spodziewają
    się Bóg wie czego. A tymczasem one są jakies takie zwyczajne. Obraz mało
    kolorowy, wręcz nieatrakcyjny. Efektowne są monitory tanie, im tańsze
    tym bardziej. Drogie dają obraz normalny, neutralny, podobny do tego za
    oknem. Na tanim sprzęcie zdjęcia znad Bałtyku wyglądają jak znad morza
    Śródziemnego. Kolor piękny. Na drogim jest odwrotnie, niebo szarawe,
    woda brudna. Przy czym im mniej monitor "poprawia", "wtrąca od siebie"
    tym więcej trzeba za niego zapłacić.