  • 101. Data: 2011-10-21 21:01:44
    Temat: Re: Wybór monitora LCD
    Od: z <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2011 22:34, Przemysław Ryk pisze:

    > Od kilku lat składem się zajmuję i jeszcze mi się dpi z lpi pochrzanić nie
    > dało rady.

    O rany...
    Nic mi się nie pochrzaniło.
    Pisane w skrócie tak jak to:
    "2540, 175, 521x415"
    Rozdzielczość, liniatura, rozmiar matrycy.
    (takie zboczenie zawodowe - szybko zwięźle i na temat)
    Bitmapa o rozdzielczości 600dpi zostanie zripowana w rozdzielczości
    2540dpi przy liniaturze rastra 175lpi.
    600dpi -> 175lpi da taki sam efekt jak 300dpi -> 175 lpi.
    Uf...

    > Co do samych monitorów - widziałem już zbyt wiele osób twiedzących, że na
    > tanim monitorze czy na matrycy z laptopa spokojnie obrabiają materiały foto.
    > Ciekawostką było to, jak często po podpięciu rzeczonego laptopa do zwykłego
    > FlexScana L568 (bez żadnej kalibracji) z ust rzeczonego użytkownika
    > dobiegało zduszone "o kurwa" (cytat dosłowny).

    Tylko że ja na dzień dobry skreśliłem laptopy i matryce TN i oglądam
    jeszcze proofy a maszyna drukarska praktycznie za ścianą. Myślę że
    subtelna różnica istnieje :-)

    Chociaż...
    Kiedyś jeden klient obskoczył całe miasto i zrobił chyba 3 różne proofy
    z tego samego pliku. Jakiś "fachowiec" tak pobawił się retuszami że
    technologia wymiękła. Certyfikaty, sraty, tysiące euro. Wszystko na nic :-)

  • 102. Data: 2011-10-21 21:05:42
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.10.2011 22:59, LP pisze:
    > Ale zło ma też wiele odcieni.

    Jak wcześniej sygnalizowałem, wybór na zasadzie mniejszego zła nadal
    jest zły. A po co wydawać pieniądze na coś co jest złym wyborem? Chyba
    chodzi o jakieś optimum zadowolenia z zakupu prawda? Gdzieś trzeba
    postawić granicę minimum jakości i już wspominałem gdzie ona leży w
    przypadku monitorów.

    > W tym sensie wina, że te za 300 nie mają fizycznie możliwości
    > podłączenia sygnału dvi.

    No to trzeba użyć dobrej jakościowo karty graficznej, choć przy
    monitorze za 300 zł szkoda koksu.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 103. Data: 2011-10-21 21:07:36
    Od: z <...@w...pl>

    W dniu 21.10.2011 22:59, Tom01 pisze:

    > Wobec tego proszę odpowiedzieć, dlaczego odmawia Pan takiego samego
    > prawa wyboru innym. Pański rower jest jedynym słusznym rozwiązaniem?
    > Wyszukuje Pan cudaczne przykłady byle tylko zanegować przydatność czegoś
    > innego niż się Panu wydaje i nazywa niemyślącymi tych co wybiorą inaczej.

    Teraz proszę przeczytać o czym była mowa na samym początku (o budżecie,
    zastosowaniu) i przemyśleć swoje ostatnie zdanie.

  • 104. Data: 2011-10-21 21:15:34
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-10-21 21:21, z pisze:

    > Sorry Animka. Są lepsi ;-)

    Jakieś zioła palileś? Odczep się ode mnie.

    animka
    --
    Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
    ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

  • 105. Data: 2011-10-21 21:34:27
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 21.10.2011 23:07, z pisze:
    > Teraz proszę przeczytać o czym była mowa na samym początku (o budżecie,
    > zastosowaniu) i przemyśleć swoje ostatnie zdanie.

    Nie wiem czy Pan zauważył ale od dłuższego czasu jest OT. Przypomnę
    jedne z Pana wypowiedzi: "Wszyscy byli zdziwieni że za 1800 zł monitor
    można w miarę skalibrować i nie świeci gorzej niż te CRT. Wszystko
    powyżej to dla mnie "złote kable audiofila" ". (...) "Myślący grafik w
    realiach małej polskiej firmy (a może lepiej właściciel firmy) nie
    podejmie takiego ryzyka a zwykły Kowalski nie zauważy różnicy "

    Proszę więc o odpowiedź na pyanie: Dlaczego odmawia Pan innym prawa
    wyboru poza rzeczami które Panu się wydają słuszne?

    Pańska klasyfikacja potrzeb i możliwości jest być może prawdziwa, ale
    tylko w odniesieniu do Pana i zakresu zastosowań jakie może Pan sobie
    wyobrazić. Najlepiej oddają to Pana słowa: "nie zawsze potrzebne o
    najwyższych parametrach jakie udało się ludzkości stworzyć zwłaszcza
    kiedy nie jest to uzasadnione ekonomicznie. " Przecież nic Pan nie wie o
    czyichś potrzebach. Wszelkie przykłady sprowadza Pan do swojego
    podwórka. Czy się to Panu podoba czy nie, istnieją rozwiazania które
    Panu się wydają niepotrzebne, ale komuś innemu są niezbędne.

  • 106. Data: 2011-10-21 22:07:22
    Od: z <z...@g...pl>

    Tom01 pisze:
    > Nie wiem czy Pan zauważył ale od dłuższego czasu jest OT.

    Podsumowując.
    Nie dogadamy się bo ja opieram się na doświadczeniu zawodowym i to w
    kontekście małej firmy w polskich chorych realiach.
    Pan sprzedaje towar o bardzo dobrej jakości która mi nie jest potrzebna
    do efektywnego, ekonomicznego wykonywania pracy. Pański nacisk na
    wybieranie towaru najlepszego może jest do przyjęcia na bardziej
    specjalistycznych grupach ale tutaj i w tym wątku mógł sobie Pan darować
    (to jest właśnie OT). Nikt na tym nie zyskał. Tylko marnujemy czas.
    Wybaczy Pan ale nadal będę zwracał uwagę na ekonomiczną stronę
    (proporcje jakości do ceny) Mi się udało znaleźć coś dobrego (nie
    idealnego) za przyzwoite pieniądze to i inni powinni znać taką
    alternatywę. Kiedyś krążyła opinia, że do grafiki tylko CRT. Teraz że
    LCD ale musi być drogie. Myślę że już i to nie jest prawdą o
    zastosowaniach domowych nie wspominając. Lata lecą. Niestety ;-)

  • 107. Data: 2011-10-22 13:21:08
    Od: "LP" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Tom01"

> [...]
    > o jakieś optimum zadowolenia z zakupu prawda? Gdzieś trzeba postawić
    > granicę minimum jakości i już wspominałem gdzie ona leży w przypadku

    Pan widać żyje w innym świecie. Wszystko czym się otaczamy jest kompromisem
    między jakością, ceną, i możliwościami. Nasze potrzeby nie mają większego
    znaczenia, bo wszystko można ludziom wmówić. Zwykle specjalizują się w tym
    wielkie firmy, ale Pan, może nieświadomie, wpisuje się w ten nurt.
    Oczywiście, że każdy z nas wolałby jeździć v8, mieć dom na Majorce i
    zadawać się z kobietami takimi jak Marylin Monroe - tu niech każdy sobie
    wpisze swój własny typ urody damskiej (albo jakiejś innej, alternatywnej;).
    Niestety, startując z tego (wcale nie najwyższego) pułapu wszystko inne
    jest dla
    większości wyborem mniejszego zła.
    Monitor to tylko jeden z dziesiątków podzespołów i komponentów
    zapewniających nam wygodę i komfort pracy. Proszę wejść na
    np. na jakiekolwiek forum poświęcone zasilaczom, a przekona się pan ile
    trzeba
    wysłupłać dzięgów i jak kolosalnym zapasem mocy dysponować, żeby czuć
    komfort
    i spać spokojnie. Nie jestem zwolennikiem 'dziadostwa' ale posiadam
    odrobinę zdrowego rozsądku i sam podejmuje decyzję ile należy wydać na ten
    czy inny podzespół i np. na karty graficzne wydaję więcej niż na monitory,
    ale tak jak mówię - to mój wybór i basta.
    Ten temat (do którego pozwoliłem sobie dołączyć z problemem podobnym do
    wątkotwórcy) zawierał konkretne pytanie dotyczące sprzętu za określoną sumę
    do określonych zastosowań - a nie pytanie dotyczące pańskich przekonań i
    preferencji. I to dlatego pańskie spostrzeżenia (jak najbardziej słuszne w
    innym kontekście) budzą tu takie negatywne reakcje (nie tylko moje).

    Na koparkach i łopatach się nie znam, ale Pańskie porównania dotyczące
    rowerów pozwalają stwierdzić, ze jest pan w tej dziedzinie laikiem (nie ma
    funkcjonalnych rowerów za 99 zł nawet w marketach, rowery maja podobne ceny
    jak monitory - zaczynają się gdzieś od 300 zł (z całą odpowiedzialnością
    zapewniam, że za 300 kupi pan g...;;), ale za to, za 1000 zł dostanie pan
    ubogi w wyposażeniu, ale w pełni funkcjonalny sprzęt, w dodatku renomowanej
    firmy, do okazjonalnego przemieszczania się z miejsca na miejsce. Rowery do
    komfortowego jeżdżenia zaczyna się nie od 1000 tylko od 2k. Jeśli ktoś
    wyda na rower 1 k zł i nie zamierza go używać do dojazdu po asfalcie do
    sklepu oddalonego o kilka kilometrów albo niezbyt oddalonej pracy (w
    niegórzystym terenie) to w ciągu 3-4 lat dołoży drugi tysiąc - i to nie po
    to, żeby upgrejdować swój nabytek, tylko żeby utrzymać go w jako takiej
    sprawności.

    Więc zapytam jeszcze raz (teraz to pewnie retorycznie;) czy podoba wam się
    Marylin... Ups, przepraszam - dell 2412 i czy jest dla niego inna
    alternatywa (w podobnej cenie).

    --
    LP

  • 108. Data: 2011-10-22 14:07:41
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Tom01 napisał:

    > Czy Pan w ogóle czyta to na co próbuje odpisywać?

    A muszę? ;)

    Na powaznie - jak chce sie wypowiedziec i wtracic swoje trzy grosze to
    moge. Wiec wtracam. I wlasnie wtraculem, ze przeciez moznaby powiedziec
    "lopaty sa do d.... kazda, co nie jest koparka za XXX tys EUR".

  • 109. Data: 2011-10-22 14:08:16
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Przemysław Ryk napisał:
    > Dnia Wed, 19 Oct 2011 23:22:01 +0200, z napisał(a):
    >
    > (ciach...)
    >
    > Taaak. Bo lpi i dpi to jedno i to samo...

    Jesli tak, to czemu sie roznie nazywaja?

    /nie kopiac ironia w zadek/ ;)

  • 110. Data: 2011-10-22 14:19:18
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Tom01 napisał:

    > Może inaczej. Dziwny to profesjonalista który nie widzi różnicy w
    > reprodukcji na monitorze poniżej 2 tys zł i za 5 tys zł. ;)

    Ale po co ma widziec? Wazne ze w druku wyjdzie dokladnie z kolorystyką w
    identyfikacji i ze pantone z probnika bedzie taki jak na wydruku, a
    nie sinozielony zamiast zielonego ;)