eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
  • Data: 2013-05-20 18:46:28
    Temat: Re: Wybór języka/technologii pod konkretne wymagania, konkretnego przypadku ludzkiego :)
    Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-05-20 13:03, wloochacz pisze:

    > Zrozumiałeś, ale nie wszystko tam napisali :)
    >
    > Starter Edition ma wyciętą obsługę baz danych i nie ma standardowych
    > komponentów takich jak DBGO (opartych ADO) czy dbExpress.

    Tak, to wiem. Ale...

    > Ale posiada pełne wsparcie dla TDataSet (i innych "niskich" klas
    > obsługujących bazy danych w Delphi) i nic nie stoi na przeszkodzie, aby
    > zainstalować i używać komponentów trzecich. Mogą być komercyjne czy
    > OpenSource (np. ZEOS, UIB, FreeDAC, itd.), a tu oferta jest więcej niż
    > wystarczająca...

    ...bardziej mi chodziło o wzmiankowaną "prostotę" obsługi. Zależy co
    autor miał na myśli.

    O ile FreeDAC sam z powodzeniem używam do MSSQL, to do obsługi MySQL
    wymaga dodatkowo biblioteki libmysql.dll (o ile się orientuję ZEOSy
    również), a to już wymaga zakupu licencji od MySQL do używania w celach
    komercyjnych lub dystrybucji swojego programu na licencji GPL (i nie
    chcę zaczynać kolejnego flame na ten temat :))

    Zresztą, przy normalnej wersji Delphi sytuacja jest podobna.

    Co do komponentów komercyjnych, np.
    http://www.microolap.com/products/connectivity/mysql
    dac/order/
    gdzie biblioteka libmysql.dll potrzebna nie jest, to wydatek dodatkowy $400.

    Jak dla mnie taki komplet spełnia warunek prostoty i jest akceptowalny
    cenowo. Ale czy to dla autora wątku jest "prosta obsługa baz danych"
    tego nie wiem - stąd moja dygresja.

    Pozdrawiam
    Piotr