eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWtyk F i nakręcanie na koncentryk - przecinanie drucików ekranu-oplotu › Re: Wtyk F i nakręcanie na koncentryk - przecinanie drucików ekranu-oplotu
  • Data: 2009-01-24 09:36:12
    Temat: Re: Wtyk F i nakręcanie na koncentryk - przecinanie drucików ekranu-oplotu
    Od: Jędrek <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "BartekK" news:gksmbo$n37$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Zwłaszcza że dla w.cz. to nie ma znaczenia, po sprzężenie pojemnościowe
    > miedzy folią a drucikami i resztą na całej długości jest duże i dla
    > w.cz. jest to połaczone elektrycznie...

    Jeżeli mowa o np. 10GHz to pewnie tak jest - zakładając w dodatku, że ślemy
    samą składową zmienną, żadnych stałych potencjałów zasilających itp.
    Zakładając, że nie będzie kontaktu elektrycznego (prawidłowe elektryczne
    przejście stałoprądowe ma R << 0.1 Ohm) to patrząc na powierzchnie
    przylegające cokół F-ki i wywinięty oplot nie będzie tam więcej niż
    kilkanaście pF - taki kondensator powietrzny. I teraz prześlij sobie tak
    "nakręconym pojemnościowo" złączem częstotliwość kilka MHz. Dla kilku MHz
    niestety reaktancja pojemnościowa kilkunastu pF jest dość duża i trudno tu
    mówić, że nie będzie strat. Tak więc coś nie jestem przekonany do tej
    pojemnościowej teorii.