  • Data: 2011-05-29 19:45:23
    Temat: Re: Wtargniecie na jezdnie - pytanie.
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-29 20:26, marider pisze:
    > Tu sytuacja jest odwrotna - babcia skasowala
    > motocykliste. Taki maly mocherkowy rewanz...

    Się ciesz bo mogla zabić.

    W sumie nie bardzo rozumiem cala sytuacje jak sie probuje postawic na
    miejscu tej babci. No bo babcia wchodzi pod kola ot tak se?
    Chciala sie przejechac?

    Ale IMO babci zadzialal blad oceny odleglosci i predkosci - zobaczyla
    Cie daleko i szybko, w pierwszej chwili wyszlo jej ze nie zdazy,
    zaczales hamowanie i stwierdzila ze wg wczesniejszej oceny juz
    powinienes ja minac a jeszcze jestes dosc daleko no to wlaczyl jej sie
    "zdążacz" i wyszla pod kolo.
    I tyle o babci, niech sie cieszy i Ci dziekuje ze nic jej sie nie stalo
    de facto Twoim kosztem, bo zlamania starych ludzi w tym wieku moga sie
    slabo skonczyc.

    Ale sytuacja ze widzisz uczestnika ruchu, on Ciebie widzi i zaczynasz
    hamowac czesto prowadzi do decyzji drugiej trony wlasnie takiej - jechal
    szybko i nagle nie jedzie szybko wiec zdaze wjechac/przeciac tor itp....
    I w sumie nic w tym zlego oprocz faktu ze czesto taka decyzja zapada za
    pozno zeby to wlaczanie/przecinanie bylo bezproblemowe. To jest jakis
    bug w mozgu u ludzi, ale na razie nie ma na to pigulki.

    Co do Ciebie to na hamowaniu czlowiek ma pomylona ocene wlasnej
    predkosci - masz wrazenie ze stoisz w miejscu a licznik mowi ze jeszcze
    np. 50/40/30 - zalezy od jakiej predkosci hamujesz. Wiec wg mnie jak
    piszesz ze miales 10 (A z 10 na 2 metrach stajesz w miejscu) to jednak
    miales ciut wiecej skoro te kilka metrow jechales na boku.

    Ale to juz akademicka kwestia i nic nie wnoszaca do sytuacji.

    KJ akademik