  • 11. Data: 2016-12-23 21:45:31
    Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:

    > węże?

    nom węże, pompa wspomagania, maglownica, zapocenia, sączenia, roszenia.
    Zap 150km/h po prostej autostradzie i napędzać bez potrzeby pompę kilka
    godzin. Co za bezsens.W golfie nie ma w ogóle wspomagania i to jest to.

    taaak poezja :)

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 12. Data: 2016-12-23 22:08:35
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Niektórzy mają servotronic, nawet w starszych autach. Ja sobie chwalę.

  • 13. Data: 2016-12-23 22:14:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-23 o 18:39, sirapacz pisze:

> [...]
    > cieknącej maglownicy, pilnowania płynu itd.
    >
    > wymiana tego jest tania i niezbyt upierdliwa - ja laik sobie poradziłem.

    A w jakich to autach trzeba się tym martwić przed kompletnym złomowaniem?

  • 14. Data: 2016-12-24 14:17:32
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A w jakich to autach trzeba się tym martwić przed kompletnym złomowaniem?

    w tych, które posiadają elektryczne wspomaganie

  • 15. Data: 2016-12-24 14:48:23
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.12.2016 o 09:25, sirapacz pisze:

    > Tu masz przykładowy:
    > http://allegro.pl/czujnik-skretu-alfa-romeo-mito-nap
    rawa-wspomaganie-i6655194379.html
    Rozmawiałem z tym jegomościem, ale on nie sprzedaje. Oferta tylko z
    montażem w Warszawie, a to dla mnie za daleko.
    Jacek

  • 16. Data: 2016-12-24 15:40:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-12-24 o 14:17, sirapacz pisze:

    > w tych, które posiadają elektryczne wspomaganie

    A to chyba nie zrozumiałeś mnie.
    Pisałeś o problemach z pompą wspomagania, o cieknącej maglownicy,
    pilnowaniu płynu itd.

  • 17. Data: 2016-12-27 21:25:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.12.2016 o 13:05, sirapacz pisze:

    > przeczytaj to, na co odpowiedziałeś bo tam jest odpowiedź. łączysz się
    > do złej centralki. O ile pamiętam, to w darmowej wersji nie ma obsługi
    > wspomagania - musisz się dogadać z kimś z forum fiata/alfy kto ma
    > kupioną licencję na multiecuscana (albo kupić - to raptem 50 dolarów jak
    > mnie pamięć nie myli).
    Już opanowane. Mam multiecuscana z licencją, pokazał sporadyczny błąd i
    zalecił sprawdzenie wszystkich złączek elektrycznych. Sprawdziłem i są w
    idealnym stanie, spadek napięcia mierzony od aku do centralki
    wspomagania nie przekracza 50 mV.
    Drugi prawdopodobny feler, to czujnik skrętu.
    Poradź, jak się do niego dobrać. czy jest on z dolnej części tego
    mechanizmu, czy w górnej. Zdjąłem kierownicę i przełącznik zespolony i
    go nie widzę.
    Jacek

  • 18. Data: 2016-12-29 14:52:54
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > A to chyba nie zrozumiałeś mnie.
    > Pisałeś o problemach z pompą wspomagania, o cieknącej maglownicy,
    > pilnowaniu płynu itd.

    o cieknących maglownicach słyszałem nie raz (ja jeszcze nie miałem
    problemu a mój z hydraulicznym ma 9 lat), pompa wspomagania też potrafi
    paść pilnowanie płynu bo to oznacza nieszczelność i coś jest do wymiany.
    Chodziło mi o prostotę konstrukcji względem pompy hydraulicznej.
    Wszystko się może zepsuć. Te wspomagania teoretycznie też powinny dożyć
    końca samochodu...ale nie dożywały nawet połowy.

  • 19. Data: 2016-12-29 15:05:55
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Poradź, jak się do niego dobrać. czy jest on z dolnej części tego
    > mechanizmu, czy w górnej. Zdjąłem kierownicę i przełącznik zespolony i
    > go nie widzę.
    > Jacek

    gość od którego kupowałem ja, dawał porady jak się do tego dobrać.
    Ogólnie musisz (opisuje na podstawie punto i to mocno z pamięci):
    Odłączyć akumulator, zdjąć osłonę plastikową od dołu (3-5 małych imbusów
    lub torxów), odkręcić na łączeniu przegub kolumny, potem odpiąć wtyczki
    od centralki lub silnika, z prawej od czytnika immo - wystarczy, że
    wyjmiesz pierścień i gdzieś sobie będzie dyndał. Odkręcasz poduszkę
    powietrzną i odłączasz jej przewód (WAŻNE: odłącz przy odłączonym
    akumulatorze) i zdejmujesz koło kierownicy. Potem odkręcasz kolumnę
    (cztery śruby) i wyciągasz ją z samochodu razem z silnikiem. Bierzesz ją
    na czysty stół i rozkręcasz. Czujnik to takie kremowe koło grubości ok
    3cm przechodzące przez środek kolumny.

    Jak będziesz miał czuknik to będzie miał on taką zawleczkę metalową -
    ważne by jej nie wyjmować dopóki nie posadzisz koła w miejscu docelowym
    (inaczej centralka nie będzie wiedziała gdzie są koła ustawione na wprost).

    Kup u tego sprzedawcy, który da ci wsparcie wiedzą - nie potrzebowałem
    bardzo dużo instrukcji ale bez pomocy bym nie dał rady (zagadkowa spinka
    była przeze mmnie montowana i demontowana kilka razy..jak i cała kolumna:P)