-
11. Data: 2016-12-23 21:45:31
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:
>> a ja tak chciałem mieć kiedyś auto bez tego gówna na węże.
> węże?
nom węże, pompa wspomagania, maglownica, zapocenia, sączenia, roszenia.
Zap 150km/h po prostej autostradzie i napędzać bez potrzeby pompę kilka
godzin. Co za bezsens.W golfie nie ma w ogóle wspomagania i to jest to.
>> a może w Hondach, Suzuki, Toyota kikusui się nie psuji? ;)
>>
>
> Nie wiem jak w innych ale wspomaganie elektryczne sobie chwalę.
> Pięknie działa (jak działa;)) a za to odpada mi problem pompy
> wspomagania, cieknącej maglownicy, pilnowania płynu itd.
taaak poezja :)
--
Piter
Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?
-
12. Data: 2016-12-23 22:08:35
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>
Niektórzy mają servotronic, nawet w starszych autach. Ja sobie chwalę.
-
13. Data: 2016-12-23 22:14:14
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2016-12-23 o 18:39, sirapacz pisze:
> Nie wiem jak w innych ale wspomaganie elektryczne sobie chwalę. Pięknie
> działa (jak działa;)) a za to odpada mi problem pompy wspomagania,
> cieknącej maglownicy, pilnowania płynu itd.
>
> wymiana tego jest tania i niezbyt upierdliwa - ja laik sobie poradziłem.
A w jakich to autach trzeba się tym martwić przed kompletnym złomowaniem?
-
14. Data: 2016-12-24 14:17:32
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> A w jakich to autach trzeba się tym martwić przed kompletnym złomowaniem?
w tych, które posiadają elektryczne wspomaganie
-
15. Data: 2016-12-24 14:48:23
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 23.12.2016 o 09:25, sirapacz pisze:
>
> Tu masz przykładowy:
> http://allegro.pl/czujnik-skretu-alfa-romeo-mito-nap
rawa-wspomaganie-i6655194379.html
Rozmawiałem z tym jegomościem, ale on nie sprzedaje. Oferta tylko z
montażem w Warszawie, a to dla mnie za daleko.
Jacek
-
16. Data: 2016-12-24 15:40:37
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
Od: cef <c...@i...pl>
W dniu 2016-12-24 o 14:17, sirapacz pisze:
>
>> A w jakich to autach trzeba się tym martwić przed kompletnym złomowaniem?
>
> w tych, które posiadają elektryczne wspomaganie
A to chyba nie zrozumiałeś mnie.
Pisałeś o problemach z pompą wspomagania, o cieknącej maglownicy,
pilnowaniu płynu itd.
-
17. Data: 2016-12-27 21:25:22
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
Od: Jacek <k...@a...com>
W dniu 23.12.2016 o 13:05, sirapacz pisze:
> przeczytaj to, na co odpowiedziałeś bo tam jest odpowiedź. łączysz się
> do złej centralki. O ile pamiętam, to w darmowej wersji nie ma obsługi
> wspomagania - musisz się dogadać z kimś z forum fiata/alfy kto ma
> kupioną licencję na multiecuscana (albo kupić - to raptem 50 dolarów jak
> mnie pamięć nie myli).
Już opanowane. Mam multiecuscana z licencją, pokazał sporadyczny błąd i
zalecił sprawdzenie wszystkich złączek elektrycznych. Sprawdziłem i są w
idealnym stanie, spadek napięcia mierzony od aku do centralki
wspomagania nie przekracza 50 mV.
Drugi prawdopodobny feler, to czujnik skrętu.
Poradź, jak się do niego dobrać. czy jest on z dolnej części tego
mechanizmu, czy w górnej. Zdjąłem kierownicę i przełącznik zespolony i
go nie widzę.
Jacek
-
18. Data: 2016-12-29 14:52:54
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> A to chyba nie zrozumiałeś mnie.
> Pisałeś o problemach z pompą wspomagania, o cieknącej maglownicy,
> pilnowaniu płynu itd.
o cieknących maglownicach słyszałem nie raz (ja jeszcze nie miałem
problemu a mój z hydraulicznym ma 9 lat), pompa wspomagania też potrafi
paść pilnowanie płynu bo to oznacza nieszczelność i coś jest do wymiany.
Chodziło mi o prostotę konstrukcji względem pompy hydraulicznej.
Wszystko się może zepsuć. Te wspomagania teoretycznie też powinny dożyć
końca samochodu...ale nie dożywały nawet połowy.
-
19. Data: 2016-12-29 15:05:55
Temat: Re: Wspomaganie kierownicy - wyłącza się
Od: sirapacz <n...@s...pl>
> Poradź, jak się do niego dobrać. czy jest on z dolnej części tego
> mechanizmu, czy w górnej. Zdjąłem kierownicę i przełącznik zespolony i
> go nie widzę.
> Jacek
gość od którego kupowałem ja, dawał porady jak się do tego dobrać.
Ogólnie musisz (opisuje na podstawie punto i to mocno z pamięci):
Odłączyć akumulator, zdjąć osłonę plastikową od dołu (3-5 małych imbusów
lub torxów), odkręcić na łączeniu przegub kolumny, potem odpiąć wtyczki
od centralki lub silnika, z prawej od czytnika immo - wystarczy, że
wyjmiesz pierścień i gdzieś sobie będzie dyndał. Odkręcasz poduszkę
powietrzną i odłączasz jej przewód (WAŻNE: odłącz przy odłączonym
akumulatorze) i zdejmujesz koło kierownicy. Potem odkręcasz kolumnę
(cztery śruby) i wyciągasz ją z samochodu razem z silnikiem. Bierzesz ją
na czysty stół i rozkręcasz. Czujnik to takie kremowe koło grubości ok
3cm przechodzące przez środek kolumny.
Jak będziesz miał czuknik to będzie miał on taką zawleczkę metalową -
ważne by jej nie wyjmować dopóki nie posadzisz koła w miejscu docelowym
(inaczej centralka nie będzie wiedziała gdzie są koła ustawione na wprost).
Kup u tego sprzedawcy, który da ci wsparcie wiedzą - nie potrzebowałem
bardzo dużo instrukcji ale bez pomocy bym nie dał rady (zagadkowa spinka
była przeze mmnie montowana i demontowana kilka razy..jak i cała kolumna:P)