-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Wsk 125 brak iskry
Date: Tue, 26 Jul 2011 23:30:57 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 62
Message-ID: <j0nbnq$lin$1@node2.news.atman.pl>
References: <a6dc3a68643050d4fcf7b17db123fdd9$1@grupy.scigacz.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-73-86-137.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1311715898 22103 89.73.86.137 (26 Jul 2011 21:31:38 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jul 2011 21:31:38 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <a6dc3a68643050d4fcf7b17db123fdd9$1@grupy.scigacz.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16669
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:644202
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Dibos" <Dibossable@_NOSPAM_vp.pl> napisał w wiadomości
news:a6dc3a68643050d4fcf7b17db123fdd9$1@grupy.scigac
z.pl...
> Witam jak w temacie powiedziane moja wsk nie ma iskry wymieniłem cewkę,
> kondensator, przerywacz wszystkie kable sa oizolowane wszystko dobrze ale
> nie ma iskry o co chodzi ? Pomóżcie:(
>
> --
> Wysłano z czytnika Ścigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/
>
Na początek:
Zakładam że masz wyregulowaną przerwę na przerywaczu, wiesz z grubsza jak
działa magneto - iskrownik i obwód wysokiego napięcia w magnecie i wiesz jak
sprawdzić miernikiem uniwersalnym (lub chociaż baterią i żarówką) cewkę
wysokiego napięcia. Zakładam, że sprawdziłeś że żadne z uzwojeń cewki WN nie
ma przerwy a kondensator nie ma ani zwarcia ani nie ma przerwy która
zmieniła jego pojemność lub w ogóle go uszkodziła. Zakładam też że magneto w
całości nie uległo zalaniu wodą lub olejem.
- wykręć świecę, załącz światła i przebiegnij na jedynce z motocyklem.
Jeżeli światła chcą się żarzyć, to raczej magnesy w magnecie są dobre.
Jeżeli nie żarzą się światła to mogą być dwie przyczyny: uszkodzone magnesy
albo zwarcie w cewkach oświetleniowych lub w cewce ładowania.
wtedy:
- odkręć od silnika kable prądowe (te trzy śruby) i sprawdź czy iskra się
pojawi.
Przerywacz:
Sprawdź czy ośka przerywacza w stojanie magneta nie jest luźna. Jeżeli jest
może być takie złudzenie że przerywacz się otwiera a iskry nie ma. Jeżeli
ośka jest luźna przerywać będzie się cały ruszał z ośką ale nie będzie się
otwierał.
Zamknięty przerywacz zwiera uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej do masy.
Sprawdź czy po otwarciu przerywacza (choćby ręcznym otwarciu za pomocą
plastikowej pałeczki) następuje przerwanie obwodu. Jeżeli następuje to
dobrze. Jeżeli nie następuje, oznacza to że albo przerywacz albo kondensator
ma przebicie (zwarcie) do masy
Przewód wysokiego napięcia i fajka:
Zanim zaczniesz sprawdzać iskrę na świecy, sprawdź ją na samym przewodzie.
Świeca może być przebita i iskry najzwyczajniej nie będzie.
Stare kontrukcje nie lubią nowoczesnych węglowych przewodów - powinien być
zwykły zielony przewód z miedzianą żyłą w środku. Sprawdź czy iskra jest na
przewodzie - odkręć fajkę i świecę. Powinna być wyraźna niebieska trzskająca
iskra pojawiająca się już przy nergicznym pokręceniu koła magnesowego ręką.
Potrafi przeskakiwać nawet z odległości 6-7 mm.
Fajka nie powinna mieć metalowego ekranu, jeżeli ma - wywal go w cholerę i
zapomnij o nim. Na zawsze.
Przewód zapłonowy powinien mieć nieuszkodzoną izolację. W miejscu gdzie
przechodzi przez korpus silnika izolacja przewodu nie może być uszkodzona i
nie powinna być zaolejona ani też zalana.
Koło magnesowe:
żadna z cewek nie może swym rdzeniem dotykać koła magnesowego.
sprawdź czy krzywka na kole magnesowym nie uległa wytarciu i czy otwiera
przerywacz.
sprawdź na na wale nie ma luzów które mogłyby powodować dotykanie
nadbiegunników koła do cewek lub nieotwieranie przerywacza przez krzywkę
koła.
--
Jackare
Następne wpisy z tego wątku
- 28.07.11 19:48 Viking
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa