    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Wsk 125 brak iskry
    Date: Tue, 26 Jul 2011 23:30:57 +0200

    Użytkownik "Dibos" <Dibossable@_NOSPAM_vp.pl> napisał w wiadomości
    news:a6dc3a68643050d4fcf7b17db123fdd9$1@grupy.scigac
    z.pl...
    > Witam jak w temacie powiedziane moja wsk nie ma iskry wymieniłem cewkę,
    > kondensator, przerywacz wszystkie kable sa oizolowane wszystko dobrze ale
    > nie ma iskry o co chodzi ? Pomóżcie:(
    >
    > --

    Na początek:
    Zakładam że masz wyregulowaną przerwę na przerywaczu, wiesz z grubsza jak
    działa magneto - iskrownik i obwód wysokiego napięcia w magnecie i wiesz jak
    sprawdzić miernikiem uniwersalnym (lub chociaż baterią i żarówką) cewkę
    wysokiego napięcia. Zakładam, że sprawdziłeś że żadne z uzwojeń cewki WN nie
    ma przerwy a kondensator nie ma ani zwarcia ani nie ma przerwy która
    zmieniła jego pojemność lub w ogóle go uszkodziła. Zakładam też że magneto w
    całości nie uległo zalaniu wodą lub olejem.

    - wykręć świecę, załącz światła i przebiegnij na jedynce z motocyklem.
    Jeżeli światła chcą się żarzyć, to raczej magnesy w magnecie są dobre.
    Jeżeli nie żarzą się światła to mogą być dwie przyczyny: uszkodzone magnesy
    albo zwarcie w cewkach oświetleniowych lub w cewce ładowania.
    wtedy:
    - odkręć od silnika kable prądowe (te trzy śruby) i sprawdź czy iskra się
    pojawi.

    Przerywacz:
    Sprawdź czy ośka przerywacza w stojanie magneta nie jest luźna. Jeżeli jest
    może być takie złudzenie że przerywacz się otwiera a iskry nie ma. Jeżeli
    ośka jest luźna przerywać będzie się cały ruszał z ośką ale nie będzie się
    otwierał.
    Zamknięty przerywacz zwiera uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej do masy.
    Sprawdź czy po otwarciu przerywacza (choćby ręcznym otwarciu za pomocą
    plastikowej pałeczki) następuje przerwanie obwodu. Jeżeli następuje to
    dobrze. Jeżeli nie następuje, oznacza to że albo przerywacz albo kondensator
    ma przebicie (zwarcie) do masy

    Przewód wysokiego napięcia i fajka:
    Zanim zaczniesz sprawdzać iskrę na świecy, sprawdź ją na samym przewodzie.
    Świeca może być przebita i iskry najzwyczajniej nie będzie.
    Stare kontrukcje nie lubią nowoczesnych węglowych przewodów - powinien być
    zwykły zielony przewód z miedzianą żyłą w środku. Sprawdź czy iskra jest na
    przewodzie - odkręć fajkę i świecę. Powinna być wyraźna niebieska trzskająca
    iskra pojawiająca się już przy nergicznym pokręceniu koła magnesowego ręką.
    Potrafi przeskakiwać nawet z odległości 6-7 mm.
    Fajka nie powinna mieć metalowego ekranu, jeżeli ma - wywal go w cholerę i
    zapomnij o nim. Na zawsze.
    Przewód zapłonowy powinien mieć nieuszkodzoną izolację. W miejscu gdzie
    przechodzi przez korpus silnika izolacja przewodu nie może być uszkodzona i
    nie powinna być zaolejona ani też zalana.

    Koło magnesowe:
    żadna z cewek nie może swym rdzeniem dotykać koła magnesowego.
    sprawdź czy krzywka na kole magnesowym nie uległa wytarciu i czy otwiera
    przerywacz.
    sprawdź na na wale nie ma luzów które mogłyby powodować dotykanie
    nadbiegunników koła do cewek lub nieotwieranie przerywacza przez krzywkę
    koła.
    --
    Jackare