-
61. Data: 2011-05-16 23:06:20
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Dnia 16-05-2011 o 22:06:03 Lisciasty <l...@p...pl> napisał(a):
> On 16 Maj, 21:42, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
>> >Ja w C4 Grand Picasso mam podane na drzwiach 3.4 bara przód i 3.2 tył.
>> >Opony 215/50/R17
>>
>> Czyli dużo zależy od masy i ładowności jak widać.
>> Ja zawsze miałem mniejsze auta niż C4 GP.
>
> Fakt, cholernie dużo zależy, masa ledwie 17% większa niż octavii a jak
> widać zalecają 3,4 bara :>
>
Mój C4 GP ma masę własną 1637kg, max masa całkowita 2325kg.
Pzdr
TG
-
62. Data: 2011-05-16 23:06:37
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
news:25f62813-2b53-444d-90c9-66fbb07326d1@x3g2000yqj
.googlegroups.com...
On 16 Maj, 22:09, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> LOL
> Nikt za Ciebie zadania domowego nie odrobi, tym bardziej za darmo.
>Lol to możesz sobie pisać na forum gimnazjalistów.
Zapewne z autopsji wiesz jakie tam panują zwyczaje, mnie pozostaje wierzyć
Ci na słowo.
>Nie potrafisz się przyznać że nie masz żadnych sensownych argumentów
Oczywiście że nie mieć nie zamierzam.
To Ty masz je mieć, skoro wysnułeś sobie teoryjkę.
Zresztą - co mnie obchodzą Twoje teoryjki.
EOD
-
63. Data: 2011-05-17 05:54:08
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 16 Maj, 23:06, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:
> Mój C4 GP ma masę własną 1637kg, max masa całkowita 2325kg.
To zrobili mnie w ciula w jakimś katalogu który znalazłem naprędce,
więc wychodzi jakieś 25% więcej.
L.
-
64. Data: 2011-05-17 05:57:18
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 16 Maj, 23:06, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> Zreszt - co mnie obchodz Twoje teoryjki.
> EOD
Jak to co obchodzą? A te 62 posty to co, psu w dupę? :P
W sobote może zrobie jakieś testy konkretniejsze, jak wyjdzie na moje
to wisisz browara :>
L.
-
65. Data: 2011-05-17 05:58:59
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: Lisciasty <l...@p...pl>
On 16 Maj, 23:03, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:
> Jak miałem z przodu 2,5 - wyglądał jakbym miał "flaka" - opona mocno była
"ugieta".
Otóż właśnie ten sam fakt skłonił mnie do zajęcia się tematem, też
mnie wk. to ugięcie opony.
Nic to, i tak miałem sobie kupić jakiś porządny ciśnieniomierz, teraz
chyba jest ku temu pora :>
Pzdr.
L.
-
66. Data: 2011-05-17 09:05:46
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>
Użytkownik "Lisciasty"
>> Jak miałem z przodu 2,5 - wyglądał jakbym miał "flaka" - opona mocno
>> była "ugieta".
> Otóż właśnie ten sam fakt skłonił mnie do zajęcia się tematem, też
> mnie wk. to ugięcie opony.
Zastanawiam się, czy ktoś mógłby wyliczyć jakie siły działają na oponę i
jakie ciśnienie równoważy te siły, trzeba by znać powierzchnię styku
opony z podłożem...
-
67. Data: 2011-05-17 10:01:20
Temat: Re: Wrażenia z jazdy na nowych michelinach energy saver
Od: Janusz <j...@w...pl>
W dniu 17.05.2011 09:05, Przemysław Czaja pisze:
> (...) trzeba by znać powierzchnię styku
> opony z podłożem...
Podziel masę samochodu przez ciśnienie w oponach.
Tylko nie pomyl jednostek. Wtedy dostaniesz powierzchnię
styku opon z drogą.
Jan