  • 11. Data: 2016-04-07 22:23:51
    Temat: Re: Wraca karta rowerowa?
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "e-Shrek"

    > Co sądzicie o pomyśle Kukiza o przywróceniu kart rowerowych?

    Kazdy kierujacym pojazdem dowolnym - czy to rower, czy skuter czy
    furmana, poruszajacy sie po drodze publiczenej MUSI miec pojecia
    przynajmniej o podstawowych przepisach ruchu. Rower rowerem, ale zwroc
    uwage, ze jazda skuterkiem tez nie wymaga uprawnien, czyli ktos kto
    porusza sie z maksymalna dozwolona wmiescie predkoscia nie musi znac
    zadnych przepisow. To jest dopiero bzdura.
    ---
    By poruszać się po świecie nie trzeba mieć pojęcia o żadnych przepisach.
    Ponosi się tylko konsekwencje ich łamania, więc oczywiście lepiej wiedzieć
    to i owo.

  • 12. Data: 2016-04-09 13:06:45
    Temat: Re: Wraca karta rowerowa? czy to się opłaca ?
    Od: "stenkowik" <l...@k...uy>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

    > Dziś w Trójce było "Za a nawet przeciw" na temat przywrócenie obowiązku
    > posiadania karty rowerowej.
    > 42% słuchaczy było za a 58 przeciw.

    Karta rowerowa to są koszty : kurs, egzamin, wystawienie,
    wydanie, czas, plac do nauki, rowery do nauki
    i egzaminowania. Musiałby za to zapłacić rowerzysta.

    Trzeba by policzyć, czy to się opłaca ?
    Czy ilość i koszty wypadków zmniejszyłyby się na tyle,
    że byłoby to opłacalne ?

  • 13. Data: 2016-04-09 13:36:55
    Od: "stenkowik" <l...@k...uy>

    Użytkownik "stenkowik" <l...@k...uy> napisał w wiadomości
> [...]

    Trzeba by policzyć, czy to się opłaca ?
    Czy ilość i koszty wypadków zmniejszyłyby się na tyle,

    =========
    tu mówią o propozycji karty rowerowej:
    http://audycje.tokfm.pl/audycja/Skolowani/22

  • 14. Data: 2016-04-09 15:26:02
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 09.04.2016 13:06, stenkowik wrote:

> [...]
    >
    > Trzeba by policzyć, czy to się opłaca ?
    > Czy ilość i koszty wypadków zmniejszyłyby się na tyle,

    Koszty to jedno - to szłoby przeboleć, jakby to miało sens. Problem w
    tym, że nie ma. Rowerzyści tak naprawdę znają przepisy, nawet jak nie
    mają prawka (a większość ma). Nie to jest powodem, że mają je w D4 -
    podobnie przecież jak kierowcy - nie dlatego wyprzedzaja na trzeciego,
    nie zatrzymują się na zielonych strzałkach czy stopach, jezdżą pod 70-80
    km na dwupasmowych drogach w miastach, że nie wiedzą jak to regulują
    przepisy, tylko po prostu "wiedzą lepiej";)

    A i nie ma co na siłę robić z rowerów pojazdów mechanicznych - im tak
    naprawdę bliżej do powiedzmy rolkarzy niż do samochodów czy motocykli.

    Shrek

  • 15. Data: 2016-04-09 21:25:40
    Od: masti <g...@t...hell>

    stenkowik wrote:

> [...]
    >
    > Trzeba by policzyć, czy to się opłaca ?
    > Czy ilość i koszty wypadków zmniejszyłyby się na tyle,

    tyle, że koszty są dla rowerzysty a zyski dl egzaminujących, którzy
    sąpowiązani z głosującymi. Więc koszty nie mają znaczenia.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 16. Data: 2016-04-09 22:12:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "stenkowik"

> [...]

    Trzeba by policzyć, czy to się opłaca ?
    Czy ilość i koszty wypadków zmniejszyłyby się na tyle,
    Bardzo się opłaca ... organizatorom kursów