  • Data: 2016-11-10 13:48:37
    Temat: Re: Wraca Warszawa :-)
    Od: Maciek <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-11-10 o 13:19, T. pisze:
    > Rozumiem, że nabywca zapłaci każdą cenę? Przecież to podstawa ekonomii,
    > że to popyt kształtuje podaż. Jeśli podatki wzrosną, zmaleje popyt na
    > takie auta.
    Popyt spadnie, jeśli pojawi się jakaś alternatywa. Nie wydaje mi się,
    żeby wersje salonowe ją stanowiły. Czyli ci, którzy akurat muszą kupić
    samochód (np. drobni przedsiębiorcy, beneficjenci programu 500+ itp),
    kupią go drożej.

    > I albo ich ceny spadną, albo Niemcy będą złomowali zamiast
    > sprzedawać "paski w diezlu" Polakom.
    > Natomiast nie sądzę, że ten wzrost akcyzy zostanie w pełni
    > zrekompensowany. Ale jaki pisał przedpiśca - jak ktoś chce jeździć
    > 6-litrowym autem, widac go stać...
    Gdyby sprawa dotyczyła tylko takich smoków, to nie byłoby żadnego
    problemu. Niestety na wyższą akcyzę załapią się już całkiem normalne modele.

    Maciek