  • 11. Data: 2011-05-04 12:35:07
    Temat: Re: Wplyw otwarcia drzwi balkonowych na odbior SAT - ciekawostka
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-05-04 12:31, Dlabink pisze:
> [...]
    > ale. JEst jeden transponder na Astrze z ktorego odbior zalezy....no
    > wlasnie, zalezy od otwartych drzwi na ta loggie.
    > Gdy drzwi zamykam odbior znika, drzwi otwieram, odbior prawidlowy.
    > Wystarczy nawet leciutkie uchylenie drzwi w oscieznicy i juz odbior
    > jest. Jednak zamkniecie na klamke powoduje brak odbioru. Drzwi sa
    > ponad 2 metry od anteny prostopadle do niej.
    > Ki czort, ze tak sie dzieje? Na innych transponderach nie ma tego
    > zjawiska (albo jest tak male, ze niezauwazalne).
    > Macie jakies teorie spiskowe co sie dzieje z tymi falami???

    wyłącz wszystkie urządzenia do bezprzewodowego przesyłu danych.
    mi kiedyś dwa transpondery nie działały w bardzo nieregularnych
    odstępach czasu.
    powodem była harmoniczna z anteny pracującej na 5GHz dość blisko
    anteny sat.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 12. Data: 2011-05-04 12:55:35
    Od: Stasiek_T <t...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-04 14:15, Pszemol pisze:

    > Ja mam podobny problem u brata w starej kamienicy...
    > Zamkniecie okna z plastikowa rama okienna powoduje
    > magiczny spadek sily sygnalu komórkowego 3G ze
    > modem przelacza sie na EDGE. Trzeba otworzyc okno aby
    > dzialalo 3G. Magia panie - zapytalbym Tesli o co chodzi :-)

    Rama w oknach plastikowych ma wzmocnienie z kształtownika stalowego,
    natomiast szyba może być pokryta warstwą metali szlachetnych - szkło
    typu Thermofloat. U mnie laptop z Wi-Fi "widział różnicę" przy dostępie
    do AP przez szybę lub bezpośrednio.

    Pozdrawiam.

    --
    Stasiek_T

  • 13. Data: 2011-05-04 12:59:34
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

    > Ale moga np odbijac czesc wiazki w kierunku anteny, i tylko na tej
    > jednej dlugosci fali jest to krytyczne.

    Nie za bardzo maja co odijac bo sa daleko poza wiazkami satelitow.
    Roznica plaszczyzny drzwi do wiazki 90stopni. Drzwi sa rownolegle do
    wiazki i umiejsowione tak ze cokolwiek by sie od nich odbilo to jesli
    juz padlo by na tyl anteny a nie przod.

    > Choc raczej bym poszukal jakiegos bardziej prozaicznego powodu.
    >

    > A wlasnie - zaluzji z metalowych paskow w nich nie masz ?

    Mam i to tez juz testowalem, bez nich jest tak samo.
    Zreszta tak jak wspomnialem wczesniej wystarczy praktycznie
    rozszczelnic drzwi tak zeby metalowe elementy stracily kontakt z
    osciezniaca (w tym doszukuje sie jakichs zjawisk)

  • 14. Data: 2011-05-04 13:01:09
    Od: Dlabink <j...@o...pl>

> [...]
    > odstępach czasu.
    > powodem była harmoniczna z anteny pracującej na 5GHz dość blisko

    Nie mam zadnych urzadzen, dookola tez blisko nic nie ma, u sasiadow
    tez nie ma nic blisko bo jakies sladowe sieci mi znajduje na laptopie.

  • 15. Data: 2011-05-04 13:48:05
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2011 o 14:15:32 Pszemol <P...@p...com> napisał(a):

> [...]
    > modem przelacza sie na EDGE. Trzeba otworzyc okno aby
    > dzialalo 3G. Magia panie - zapytalbym Tesli o co chodzi :-)
    Bredzisz.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 16. Data: 2011-05-04 13:49:14
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-05-2011 o 14:13:28 Pszemol <P...@p...com> napisał(a):

    > "Dlabink" <j...@o...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...

    > Móglbys go przycinac/przygniatac drzwiami przy zamykaniu :-)

    Musiałby być tak ślepy jak ty.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2011-05-04 14:38:38
    Od: "Robert Wankowski" <r...@w...pl>

    Uzytkownik "Dlabink"
    > [...]wystarczy praktycznie
    > rozszczelnic drzwi tak zeby metalowe elementy stracily kontakt z
    > osciezniaca (w tym doszukuje sie jakichs zjawisk)

    A jak zewrzesz drutem te rozszczelnione drzwi?

    Robert

  • 18. Data: 2011-05-04 15:51:19
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_kk1" <j...@o...pl> wrote in message

    c.googlegroups.com...

    > Musiałby być tak ślepy jak ty.

    Januszku, nie wziąłeś pigułki?

  • 19. Data: 2011-05-04 15:51:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Bredzisz.

    Bredzisz.

  • 20. Data: 2011-05-04 15:56:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Dlabink" <j...@o...pl> wrote in message
    b.googlegroups.com...
    > ..

    > Jesli sygnal spada wewnatrz pomieszczenia to akurat normalne i latwo
    > wytlumaczyc nie wdajac sie w szczegoly tworzy sie swego rodzaju ekran.

    Nie wiem w jaki sposób PCV lub szklo, a wiec elementy niemetalowe,
    mogloby tworzyc "ekran" dla fal elektromagnetycznych...