eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWodorowe autka - produkcja wstrzymana
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 81

  • 11. Data: 2019-06-13 20:58:11
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qdu3qp$9ka$...@d...me...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:5d026f8a$0$17343$65785112@news.neostrada.pl...
    >> Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.

    >Ale jest koszmarnie nieefektywny/marnotrawny.
    >Wprocesie sprężania, transportu, przechowywania dużo energii się
    >marnuje.

    Elektrolize mozna prowadzic od razu pod wysokim cisnieniem.

    >https://www.greencarreports.com/news/1113175_electr
    ic-cars-win-on-energy-efficiency-vs-hydrogen-gasolin
    e-diesel-analysis
    >https://images.hgmsites.net/lrg/uks-transport-envir
    onment-says-that-electric-cars-are-the-most-efficien
    t_100626958_l.jpg

    >Już to przerabialiśmy przecież... w autach elektrycznych na baterii
    >do kół idzie około 73% energii w przypadku wodoru tylko 22%.
    >Czy "szybkie" zatankowanie jest naprawdę aż tyle dla Ciebie warte?

    Tak.

    >Ktoś przecież za tą zmarnowaną energię zapłaci, pewnie zapłacisz Ty.

    No i widzisz - tankuje drogi ON i mowie ze elekryk nie dla mnie :-)


    Oczywiscie liczby sa przekonujace ... ale czy aby na pewno prawdziwe ?
    Cos mi sie te 22% nie podobaja.

    >Subsydia na auta wodorowe są ogromne, dużo większe w wielu
    >miejscach niż na auta elektryczne z bateriami... jak się dotacje
    >skończą
    >to ceny pójdą w górę - warto też pomyśleć o środowisku naturalnym
    >bo marnowanie energii to efekty nieporządane.

    A myslisz, ze do baterii doplaty nie ma ?

    No coz - jest i alternatywa - wymienne baterie.

    J.


  • 12. Data: 2019-06-13 21:38:11
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-13 o 20:16, Pszemol pisze:
    > "Marcin N" <m...@o...pl> wrote in message
    > news:5d027b17$0$532$65785112@news.neostrada.pl...
    >> W dniu 2019-06-13 o 17:50, Myjk pisze:
    >>> Thu, 13 Jun 2019 17:43:10 +0200, J.F.
    >>>
    >>>> Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
    >>>
    >>> I to jest jedyna w zasadzie zaleta. Bo nadal najsprawniejsza metodą
    >>> pozyskiwania wodoru jest rafinacja ropy. Z elektrolizy sprawność
    >>> mizerna.
    >>> Niemniej jest to póki co jedyne paliwo które może zastąpić smrody
    >>> spalinowe.
    >>
    >> A jak rozwiązano problem ulatniania się wodoru ze zbiorników?
    >
    > Nie rozwiązano bo nie ma jak rozwiązać-fizyki nie oszukasz.
    > Po prostu liczą na to że co zatankujesz to szybko wyjeździsz.
    I dlatego jest to ślepa uliczka wg mnie, wodór ulatniający się cały czas
    jest problemem nierozwiązalnym.

    --
    Janusz


  • 13. Data: 2019-06-13 21:49:52
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-06-13 o 17:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:qdtndm$5mr$1$J...@n...chmurka.net...
    > W dniu 2019-06-13 o 13:58, J.F. pisze:
    >>> Chyba ze ... chwilowo nie ma ich jak w Norwegii zatankowac :-)
    >>> Na ile sie orientuje, to w Japonii wodorowe auta zrobily sie
    >>> popularne ...
    >
    >> Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt
    >> niebezpieczny w
    >> codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :)
    >
    > lpg jest niebezpieczny.
    Jak każdy gaz, ale potrzebuje więcej % aby wybuchnąć niż wodór.
    > A zbiornikow wodoru jest sporo ... i jakos nie wybuchaja.
    No jak nie jak tak, na tej stacji wybuchł zbiornik, ile znasz wybuchów
    zbiornika lpg?>
    > Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
    LPG tak samo :)
    A w świetle info Myk-a to i sprawność większa.

    >
    > I o ile mialem pewne watpliwosci co do tych ogniw paliwowych ... to
    > widac sa i jezdza.
    >
    >> jedyną nadzieją są
    >> ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na
    >> np:metanie,
    >
    > Propan bylby lepszy. Albo metanol czy etanol.
    Do rozkłądu na węgiel i wodór to chyba za duże cząstki, im lżejszy gaz tym
    lepiej, czyli metan, a jednocześnie dający radę się przechować bez strat.

    >
    > A co ciekawe - co chwila slychac o takich ogniwach, tylko jakos ciagle
    > nie w seryjnej produkcji.
    Czyli są problemy, gdyby były dobre to szybko by weszły do produkcji.

    >
    >> tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo spalające
    >> i wodór i węgiel.
    >
    > a) chyba sa,
    > b) mozna dodac generator wodoru ... tankowac sie bedzie benzyne i wode :-)
    Benzybie mówimy nie :) tylko gaz.

    > c) w sumie ... czemu nie ogniwo paliwowe na wegiel ?
    No właśnie, zamiast wody byłby dwutlenek węgla, trochę lipa byłaby z
    ekologią ale
    może zwykłych paliw by spadło znacząco zużycie i bilans by wyszedł dodatni.
    >
    > d) ... tylko jak ten wegiel produkowac ?
    To chyba nie jest problem bo z tego co kiedyś czytałem już było ogniowo
    które
    rozkładało metan czy etan już nie pamiętam i wodór spalało a węgiel im
    zostawał
    i był problem z jego usuwaniem.

    >
    > Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.
    Jeździ to trochę dużo powiedziane.

    --
    Janusz


  • 14. Data: 2019-06-14 13:24:53
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:qdu9d4$com$1$J...@n...chmurka.net...
    W dniu 2019-06-13 o 17:43, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup
    >> Oni ogólnie są inni, a wodór wg mnie to ślepa uliczka, zbyt
    >> niebezpieczny w
    >> codziennym użyciu, stacje np: lpg jakoś nie wybuchają :)
    >
    > lpg jest niebezpieczny.

    >Jak każdy gaz, ale potrzebuje więcej % aby wybuchnąć niż wodór.

    Akurat jakos podobnie - nieszczelnosci w zbiorniku, wymieszania z
    powietrzem, zrodla zaplonu.

    O tyle lepszy, ze cisnienie mniejsze, o tyle gorszy, ze nie ucieka
    samoczynnie w gore.

    >> A zbiornikow wodoru jest sporo ... i jakos nie wybuchaja.
    >No jak nie jak tak, na tej stacji wybuchł zbiornik, ile znasz
    >wybuchów
    >zbiornika lpg?>

    Troche by sie znalazlo.

    >> Wodor jest bardzo ciekawy, bo mozna auto szybko zatankowac.
    >LPG tak samo :)
    >A w świetle info Myk-a to i sprawność większa.

    Ale jak - do napedzania silnika spalinowego, czy do spalania w ogniwie
    paliwowym ?

    >>> jedyną nadzieją są
    >>> ogniwa paliwowe zdolne zasilać bezpośrednio silnik i pracujące na
    >>> np:metanie,
    >
    >> Propan bylby lepszy. Albo metanol czy etanol.
    >Do rozkłądu na węgiel i wodór to chyba za duże cząstki, im lżejszy
    >gaz tym
    >lepiej, czyli metan, a jednocześnie dający radę się przechować bez
    >strat.

    Ale znow pod duzym cisnieniem. Tu propan lepszy.
    Ewentualna produkcja wodoru chyba tez mozliwa - ale na starcie wodoru
    w metanie duzo.

    Ogniwa bezposrednie ... jak powstana, to pewnie beda mogly i na
    metanie i na propanie ...

    >> A co ciekawe - co chwila slychac o takich ogniwach, tylko jakos
    >> ciagle nie w seryjnej produkcji.
    >Czyli są problemy, gdyby były dobre to szybko by weszły do produkcji.

    Dokladnie.

    >>> tylko pozostaje znowu problem węgla, chyba że zbudują ogniwo
    >>> spalające i wodór i węgiel.
    >> a) chyba sa,
    >> b) mozna dodac generator wodoru ... tankowac sie bedzie benzyne i
    >> wode :-)
    >Benzybie mówimy nie :) tylko gaz.

    A dlaczego nie benzyna, nafta, ON ?

    >> c) w sumie ... czemu nie ogniwo paliwowe na wegiel ?
    >No właśnie, zamiast wody byłby dwutlenek węgla, trochę lipa byłaby z
    >ekologią

    Tak czy inaczej ciagle nie mowimy o zrodle energii - ten metan to skad
    chcesz brac ?

    > ale może zwykłych paliw by spadło znacząco zużycie i bilans by
    > wyszedł dodatni.

    Sprawnosc silnika spalinowego mierna.

    >> d) ... tylko jak ten wegiel produkowac ?
    >To chyba nie jest problem bo z tego co kiedyś czytałem już było
    >ogniowo które
    >rozkładało metan czy etan już nie pamiętam i wodór spalało a węgiel
    >im zostawał
    >i był problem z jego usuwaniem.

    Ale metanu tez zabraknie. I wtedy bedzie problem jak wytworzyc C z CO2
    ...

    >> Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.
    >Jeździ to trochę dużo powiedziane.

    Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.

    J.


  • 15. Data: 2019-06-14 13:32:37
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    news:qdtd8d$uqe$1@dont-email.me...
    > https://electrek.co/2019/06/11/hydrogen-station-expl
    odes-toyota-halts-sales-fuel-cell-cars/

    Okazuje się że mój błąd sprzedaż/produkcja jest bliski realizmu.
    Toyota ogłasza duży krok w stronę bateryjnych aut elektrycznych,
    BEV, a więc odejście od wodoru wygląda na przesądzone:
    https://insideevs.com/news/353600/toyota-six-global-
    bevs/
    https://insideevs.com/news/354272/toyota-finally-tur
    ned-corner-electric-vehicles/


  • 16. Data: 2019-06-14 13:35:09
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:5d038483$0$17360$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> Tak czy inaczej - to ciagle w fazie eksperymentow. A wodor jezdzi.
    >>Jeździ to trochę dużo powiedziane.
    >
    > Chyba nie, skoro byly i samochody i stacje .. w Norwegii.

    Myślę że ostatnie ogłoszenia Toyoty wyraźnie wskazują
    na kierunek w jakim zdecyzowali się pójść...
    Jeśli dotychczasowy lider wodoru ogłasza ofensywę BEV
    (battery electric vehicle) to co to może znaczyć dla przyszłości
    technologii wodorowej?


  • 17. Data: 2019-06-14 21:16:48
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2019-06-14 13:32:37 niejaki Pszemol napisał:

    > Okazuje się że mój błąd sprzedaż/produkcja jest bliski realizmu.
    > Toyota ogłasza duży krok w stronę bateryjnych aut elektrycznych,
    > BEV, a więc odejście od wodoru wygląda na przesądzone:

    trochę zbyt szybko wyciągasz wnioski

    ze względu na to że akurat pracuję w tym temacie to się wypowiem nie
    zdradzając za dużo tajemnic:

    - temat napędu wodorowego jest w powijakach ale w europie - mamy kontakt z
    firmą która produkuje 25 tys ogniw rocznie (na rynek chiński)
    - technologia nie stoi w miejscu - zbiorniki wodorowe są już 4 generacji i
    z coraz mniejszym współczynnikiem ucieczki (jak dobrze pamiętam to obecnie
    coś koło 3% miesięcznie) - co ciekawe jednym ze światowych liderów
    produkcji zbiorników wodoru jest polska firma na S ze Słupska
    - rządowe dofinansowanie dostał projekt ciężarówek zasilanych wodorem -
    planowanie jest jako jeden z kierunkow rozwoju czystego transportu
    przejęcie ok 20% rynku w ciąggu 10 lat
    - produkcja wodoru - toyota zrobiła przydomową stację elektrolizy która z
    panelów słonecznych potrafi dziennie wyprodukowac ok 10kg wodoru
    - planowane jest używanie do produkcji wodoru (elektroliza) wycofanych i
    odłaczonych od sieci energetycznej wiatraków - będzie to tańsze niż ich
    dostosowanie do nowych norm lub demontaż

    - wszystko dotyczy rynku na lewo od odry

    --
    P0zdrawiam
    p0li
    hydro rulez ;)
    prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki


  • 18. Data: 2019-06-14 21:47:59
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Jun 2019 06:32:37 -0500, Pszemol

    > Toyota ogłasza duży krok w stronę bateryjnych aut elektrycznych,

    Na szczęście się w porę opamiętali, bo by z tymi swoimi hybrydami nosmog
    skończyli jak Nokia forsując dalej telefony na klapkę gdy za rogiem szalały
    smarkfony. :P

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 19. Data: 2019-06-15 02:29:22
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "p0li" <p...@t...net> wrote in message
    news:1t6a2pzcoeh7w.dlg@p0li.z.dialoga...
    > ze względu na to że akurat pracuję w tym temacie
    > to się wypowiem nie zdradzając za dużo tajemnic:

    Może zacznijmy od zalet wodorowego napędu w stosunku
    do elektrycznego/bateryjnego, bo są one dla nas niejasne...
    Pomożesz nam zrozumieć motywację amatorów wodoru?

    > - temat napędu wodorowego jest w powijakach ale w europie - mamy
    > kontakt z firmą która produkuje 25 tys ogniw rocznie (na rynek chiński)

    I czemu tych 25 tys ogniw rocznie nie produkują na inne rynki?

    > - technologia nie stoi w miejscu - zbiorniki wodorowe są już 4 generacji
    > i z coraz mniejszym współczynnikiem ucieczki (jak dobrze pamiętam to
    > obecnie coś koło 3% miesięcznie) - co ciekawe jednym ze światowych
    > liderów produkcji zbiorników wodoru jest polska firma na S ze Słupska

    A nazwa firmy to jakaś tajemnica? Czemu taki tajemniczy jesteś? :-)

    > - rządowe dofinansowanie dostał projekt ciężarówek zasilanych
    > wodorem - planowanie jest jako jeden z kierunkow rozwoju
    > czystego transportu przejęcie ok 20% rynku w ciąggu 10 lat

    No właśnie ciekawi mnie czemu nisko-wydajny napęd wodorowy
    marnotrawiący energię, dostaje rządowe dofinansowanie zamiast
    dodać kasy na o wiele bardziej wydajny napęd bateryjny?

    > - produkcja wodoru - toyota zrobiła przydomową stację elektrolizy
    > która z panelów słonecznych potrafi dziennie wyprodukowac
    > ok 10kg wodoru

    I ile kilometrów możemy przejechać samochodem na tych 10kg
    wodoru w porównaniu do możliwości przejechania na tej samej
    energii zgromadzonej w bateriach litowych w takiej Bolt/Ampere?

    > - planowane jest używanie do produkcji wodoru (elektroliza) wycofanych i
    > odłaczonych od sieci energetycznej wiatraków - będzie to tańsze niż ich
    > dostosowanie do nowych norm lub demontaż

    ha ha... coś jak sprowadzenie wycofanych tramwajów z Bawarii
    do Krakowa? Niech się Polacy bujają z obsługą starzejącego się
    sprzętu a ktoś będzie mieć z głowy problem demontażu... jasne.

    > - wszystko dotyczy rynku na lewo od odry

    Bardzo na lewo, i potem dookoła 40 tyś km skoro wysyłają do Chin... :-)


  • 20. Data: 2019-06-15 11:08:47
    Temat: Re: Wodorowe autka - produkcja wstrzymana
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2019-06-15 02:29:22 niejaki Pszemol napisał:

    >
    > Może zacznijmy od zalet wodorowego napędu w stosunku
    > do elektrycznego/bateryjnego, bo są one dla nas niejasne...
    > Pomożesz nam zrozumieć motywację amatorów wodoru?
    >

    łączy zalety elektrycznego (cichy, bezemisyjny) z benzynowym (krótki czas
    tankowania)

    >
    > I czemu tych 25 tys ogniw rocznie nie produkują na inne rynki?
    >

    bo inne rynki nie są zainteresowane zakupem

    jeszcze


    >
    > A nazwa firmy to jakaś tajemnica? Czemu taki tajemniczy jesteś? :-)
    >

    bo lubię swoją pracę - ale jeżeli nie kojarzysz producenta zbiorników ze
    słupska to i reszta argumentów niekoniecznie może cię przekonać



    >
    > No właśnie ciekawi mnie czemu nisko-wydajny napęd wodorowy
    > marnotrawiący energię, dostaje rządowe dofinansowanie zamiast
    > dodać kasy na o wiele bardziej wydajny napęd bateryjny?
    >

    a czemu solary mają dofinansowanie jeśli mają 15-20% wydajności_ nie wiem

    zadzwoń do rządu i zapytaj



    >> - produkcja wodoru - toyota zrobiła przydomową stację elektrolizy
    >> która z panelów słonecznych potrafi dziennie wyprodukowac
    >> ok 10kg wodoru
    >
    > I ile kilometrów możemy przejechać samochodem na tych 10kg
    > wodoru w porównaniu do możliwości przejechania na tej samej
    > energii zgromadzonej w bateriach litowych w takiej Bolt/Ampere?

    w osobówkach spalanie rzędu 0,6-0,8 kg/100km - przeliczysz?

    >> - planowane jest używanie do produkcji wodoru (elektroliza) wycofanych i
    >> odłaczonych od sieci energetycznej wiatraków - będzie to tańsze niż ich
    >> dostosowanie do nowych norm lub demontaż
    >
    > ha ha... coś jak sprowadzenie wycofanych tramwajów z Bawarii
    > do Krakowa? Niech się Polacy bujają z obsługą starzejącego się
    > sprzętu a ktoś będzie mieć z głowy problem demontażu... jasne.
    >

    no właśnie nie polacy - wiatraki zostają gdzie były tylko bedą odłaczone od
    sieci energetycznej.

    >> - wszystko dotyczy rynku na lewo od odry
    >
    > Bardzo na lewo, i potem dookoła 40 tyś km skoro wysyłają do Chin... :-)

    oni to produkują w chinach - a my chcemy od nich kupować

    a słyszałeś może o hyunday nexo? a słyszałeś że audi po porażce z e-tronem
    też chce produkować wodorowce właśnie na technologii hyundaja? i nazwać go
    h-tron?

    --
    P0zdrawiam
    p0li
    hydro rulez ;)
    prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: