eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWoda morska jednak nie służy elektronice... jak się zabezpieczyć?Re: Woda morska jednak nie służy elektronice... jak się zabezpieczyć?
    From: John Smith <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Woda morska jednak nie służy elektronice... jak się zabezpieczyć?
    Date: Tue, 30 Jul 2013 21:17:50 +0200

    On 30-07-2013 10:05, Marek wrote:
    > Niestety wylądowałem modelem w wodzie morskiej: z ESC poszedł dym, po
    > rozebraniu go 2 mosfety mają dziurę, która żarzy się na czerwono i
    > skwierczy po włączeniu zasilania :-). Odbiornik chyba przetrwał, ale jak
    > po umyciu i osuszeniu podłączyłem go do 6.6V (zamiast max 6) strzelił
    > jeden tantal. Szlag.
    > Niestety jestem w warunkach "polowych" co trochę ogranicza moje
    > możliwości, ale chce jakoś zabezpieczyć nowy ESC i odbiornik (płytki)
    > przed ewenytualnym kolejnym wodowaniem. Mam pomysł aby pomalować płytki
> [...]

    Niestety, znane mi lakiery nie pokrywają dobrze ostrych krawędzi metalu,
    np. uciętej końcówki po montażu THT.
    Jeżeli elektronika ma pracować lub zasilana przetrwać pod wodą to musi
    być od początku odpowiednio skonstruowana. Na taką okoliczność nadają
    się zalewy.
    Należy uwzględnić też inne ciekawe zjawiska, np. przedostawanie się
    wilgoci przewodami w izolacji igielitowej pomiędzy izolacją a przewodem.
    Metodą "na łapu-capu" nie wróżę sukcesów.
    K.