  • 1. Data: 2014-01-15 22:48:28
    Temat: Włącznik świateł podwójny
    Od: <qwerty>

    Witam,

    Wczoraj kupiłem w sklepie nowy włącznik świateł domowych - podwójny (nie
    mylić ze schodowym), w starym włączniku kabel "nawijało" się na śrubkę i
    zarkęcało, w tym nowym są dwa otwory do jednej śrubki, zastanawiam się po co
    sa dwa otwory? Czy po to aby kabelek "rozdwoić" i w ten sposób go wsunąć?
    Czy też należy rozebrać włącznik i nawinąć kabelek, jednak nie chcę tego
    rozbierać doszczętnie bo mogę ułamać zatrzaski dlatego pytam, może ktoś z
    Państwa wie więcej.

  • 2. Data: 2014-01-15 22:58:52
    Temat: Re: Włącznik świateł podwójny
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 15.01.2014 22:48, qwerty wrote:

    > po co sa dwa otwory?

    Bo to wynika z konstrukcji zacisku, czasem też jest potrzeba podłączenia
    dwóch przewodów. Przykręć starannie w jedną dziurkę i będzie OK.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2014-01-16 08:51:18
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Bo to wynika z konstrukcji zacisku, czasem też jest potrzeba podłączenia
    > dwóch przewodów. Przykręć starannie w jedną dziurkę i będzie OK.

    Nie przykręć a wciśnij.
    Gorzej jest jak się chce to wyciągnąć (szczególnie pod napięciem trudniej
    się z tym szarpać).
    Mam takie wyłączniki od 14 lat no i czasem niektóre wymagają wymiany.
    Akurat kilka dni temu wymieniałem jeden - ten nowy (tej samej marki i
    wyglądu) ma ciut inną konstrukcję naciskacza do wyjmowania drutów - może
    będzie lepiej działać - ale przekonam się za kilka lat.
    P.G.

  • 4. Data: 2014-01-16 10:45:39
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 16.01.2014 08:51, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości

    > Nie przykręć a wciśnij.
    mylisz dwa różne rodzaje mocowania przewodu. Wątkotwórca wyraźnie
    zaznaczył że ma śrubkę w takim przypadku otwory służą do wprowadzenia
    przewodu w odpowiedniej pozycji, są dwa, jak by było trzeba wprowadzić
    drugi przewód - gdzieś tam powinien być rysunek jak prawidłowo to
    zrobić, ile izolacji ściągnąć itp. Ty opisujesz takie coś ala vago gdzie
    żyła przewodu dociskana jest taką blaszką sprężynką

  • 5. Data: 2014-01-16 12:22:51
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > mylisz dwa różne rodzaje mocowania przewodu.
    Sorry. Masz rację - szybko czytałem i wyszło mi, że w starym śrubka a w
    nowym dwie dziurki, a potem nie zadałem sobie trudu aby jeszcze raz
    przeczytać zanim napiszę.
    P.G.

  • 6. Data: 2014-01-16 14:34:28
    Od: <qwerty>

    > Przykręć starannie w jedną dziurkę i będzie OK.

    Dzięki, tak zrobiłem i na razie działa. Swoją drogą to popełniłem gafę z tym
    rozdwajaniem kabla, przecież tam jest drut a nie wiązka drobnych drucików,
    dawno nie wymieniałem włącznika i mi się zapomniało :)

  • 7. Data: 2014-01-16 22:09:01
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > gafę z tym rozdwajaniem kabla, przecież tam jest drut a nie wiązka
    > drobnych drucików, dawno nie wymieniałem włącznika i mi się

    u mojej cioci było tak podłączone że 1 klawisz zapalał łazienkę, drugi
    łazienkę i przedpokój a obydwa tylko przedpokój
    cuda panie

    jeffrey1

  • 8. Data: 2014-01-17 00:26:33
    Temat: Re: Re: Włącznik świateł podwójny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jan 2014, Jeffrey wrote:

    > u mojej cioci było tak podłączone że 1 klawisz zapalał łazienkę, drugi
    > łazienkę i przedpokój a obydwa tylko przedpokój
    > cuda panie

    Miał "ząbki" (symbol) na klawiszach?
    Ale to jest NTG - autor wątku wyraźnie zaznaczył (cytuję):
    "podwójny (nie mylić ze schodowym)"

    :D
    (to że podwójny schodowy jest potrzebny stanowi szczegół)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2014-01-17 08:43:30
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > "podwójny (nie mylić ze schodowym)"
    >
    > :D
    > (to że podwójny schodowy jest potrzebny stanowi szczegół)

    wiem że NTG i sam jestem elektrykiem ale nie chciało mi się tam
    gmerać, stare wyłączniki schodowe i tak nie miały żadnych znaków
    szczególnych więc nie wiem jaki był

    jeffrey