  • Data: 2016-01-19 18:49:40
    Temat: Re: Wkrętarka aku zasilana z sieci
    Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-01-19 o 10:47, Marek pisze:

    > Zastanawiam się czemu były bardziej powszechne wkrętarki aku. Wszyscy
    > moi znajomi, którzy od czasu do czasu użyją wkrętarki zamienili (po
    > latach męczenia się z akumulatorowymi) na sieciowe. Ze mną włącznie. Jak
    > jest potrzebna to aku nie naładowany albo krótko trzyma.
    > Plątanie się przewodu to też mit (złej baletnicy...), więc na czym
    > polegała wyższość akumulatorowych, że ilościowo królowały na rynku?

    Bo są wygodne do pracy. Stawiasz ładowarkę na podłodze, wsadzasz
    akumulator do ładowarki, drugi w narzędzie i pracujesz. Możesz łazić po
    drabinie, wąskie przejścia i zakamarki, gdzie zechcesz bez krępowania
    ruchów i plątania stóp przez 50 metrowy przedłużacz. Kończy się aku,
    schodzisz z drabiny puste w ładowarkę, pełne zabierasz i jedziesz dalej.

    > Śmiem twierdzić, że tylko dlatego, że ludzie je (bezmyślnie) kupowali.

    Tylko że klientela się naoglądała po filmach amerykańskich jakie to
    fajne i chcą też to mieć. TANIO. Masz więc wysyp zabawek, i nawet niech
    będą z dwoma aku w zestawie, to wskaż mi coś _taniego_ z pół godzinną
    ładowarką, no max godzinną (a nie typowo 6). Na tyle mi starcza w
    wiertarce akumulator przy ciężkiej robocie. W tym czasie mam naładowaną
    drugą.
    No i masz "potrzebna to aku nie naładowany" i czekasz 6 godzin albo
    bierzesz sieciową.
    Na szczęście tanieją Li-Ion i jest już lepiej.

    > Sytuacje gdzie tylko akumulatorowa ma zastosowanie to mit, bo aku i tak
    > trzeba naładować z sieci, więc sieć i tak musi być przy robocie. Nikt
    > przecież nie będzie kupował 20 akumulatorów na okazję roboty "bez sieci".

    I tak i nie. Bo patrz wyżej - masz sieć i masz wygodę. A jak nie masz
    sieci? Bierzesz agregat. Ale czy kupujesz agregat hobbistycznie aby
    targać go na działkę pod lasem dwa razy w roku aby przykręcić półkę z
    deseczek?

    Patrz bardziej przez pryzmat potrzeb.

    Według mnie - do domu, jak się coś majsterkuje - najlepsza jest
    wiertarka sieciowa z udarem + sensowna wiertarko-wkrętarka akumulatorowa
    (2 aku litowe, ładowarka godzinna).

    Jak się nie majsterkuje to woła się sąsiada z wiertarką na piwo i przy
    okazji niech otworek zrobi w ścianie pod obrazek.

    Zdrówko

    --
    Irokez