  • 121. Data: 2019-04-26 11:29:26
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Lewy kierunkowskaz.
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-04-2019 o 11:19, J.F. pisze:

    > Przepis jest jasny - kierowca ma obowiazek sygnalizowac zamiar zmiany
    > kierunku lub pasa ruchu.
    >
    > Ciemne jest za to, co to dokladnie znaczy :-)
    >
    > No i jest jeszcze przepis, ze zamierzajac skrecic w lewo, kierowca
    > powinien sie zblizyc do srodkowej lub lewej krawedzi jedni.
    >
    > Ciemnosc w kwestii ronda taka sama :-)
    >
    > OIDP, to w Poznaniu tez macie kilka ciekawych przykladow :-)

    Na sygnalizowanie nie, bo przeważnie są ronda turbinowe.
    Tylko trzeba wiedzieć, że przy sygnalizacji obecnej na wjeździe, a
    nieobecnej na wyjeździe, pierwszeństwa przy zjeździe nie ma.

  • 122. Data: 2019-04-26 11:39:10
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Zjazd.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > Na sygnalizowanie nie, bo przeważnie są ronda turbinowe.
    > Tylko trzeba wiedzieć, że przy sygnalizacji obecnej na wjeździe, a
    > nieobecnej na wyjeździe, pierwszeństwa przy zjeździe nie ma.

    Przy zjeździe z ronda nie ma pierwszeństwa ?
    O czym ty piszesz ?

  • 123. Data: 2019-04-26 11:45:38
    Temat: Re: Wjazd na rondo.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Użytkownik "t-1" <t...@d...pl> napisał w wiadomości

    > I to jest prawda.
    > Bo ten na prawym powinien jechać prawym na rondzie a z lewego lewym.

    I to jest nieprawda, bo nie ma takiego przepisu.

  • 124. Data: 2019-04-26 12:10:10
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-04-26 o 11:39, Bogobo pisze:
    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:q9uj1k$blr$1@node2.news.atman.pl...

    > Przy zjeździe z ronda nie ma pierwszeństwa ?
    > O czym ty piszesz ?

    O rondzie z sygnalizacją świetlną. Jak nie zdążysz w cyklu to musisz
    ustąpić tym co chcą wjechać.

    Robert

  • 125. Data: 2019-04-26 13:02:13
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > O rondzie z sygnalizacją świetlną. Jak nie zdążysz w cyklu to musisz
    > ustąpić tym co chcą wjechać.
    >
    > Robert

    Nie o tym pisałem.

  • 126. Data: 2019-04-26 14:39:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Na sygnalizowanie nie, bo przeważnie są ronda turbinowe.

    A to cos zmienia ?
    Nadal jest niewiadoma:
    -przed wjazdem na rondo zasygnalizowac zamiar skretu w lewo na
    skrzyzowaniu, czy nie trzeba ? A moze nie wolno ?
    Szczegolnie, ze jak rozumiem stoisz na pasie do skretu w lewo :)

    -w czasie jazdy po obwodzie migac w lewo, czy nie migac ?

    -przed zjazdem zamigac w prawo, czy nie trzeba, skoro pas w prawo
    sprowadzi ... i wyraznie skreca.

    - a jak pas nie skreca ? Ten przyklad warszawski de Gaulla
    https://goo.gl/maps/7HRwJP6U5eWmfR6z8
    Ronda prawie jakby nie bylo, skretu na zjezdzie nie ma ...

    >Tylko trzeba wiedzieć, że przy sygnalizacji obecnej na wjeździe, a
    >nieobecnej na wyjeździe, pierwszeństwa przy zjeździe nie ma.

    J.

  • 127. Data: 2019-04-26 15:04:06
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 23 kwietnia 2019 16:07:31 UTC-5 użytkownik Bogobo napisał:
    > Użytkownik <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    75y,41.86h,92.16t/data=!3m7!1e1!3m5!1s1tAsDUUTBWC-nu
    gQgkK4Bw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3
    D1tAsDUUTBWC-nugQgkK4Bw%26output%3Dthumbnail%26cb_cl
    ient%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h
    %3D100%26yaw%3D243.26442%26pitch%3D0%26thumbfov%3D10
    0!7i13312!8i6656?hl=pl

    ,75y,41.86h,92.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM8Y7CWiErWvJP
    SRR9o-Hag!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > Nie, ten z prawej nie ma pierwszeństwa, bo zmienia pas i powinien ustąpić.

    Ma, bo ten z lewej tez robi to samo.
    Doczytaj pord.

    Ja z dyskusji odpadam bo standardowo, najpierw pytasz a potem stajesz sie mentorem.
    Jak wiesz lepiej to po kij pytasz? Co ci da przekonywanie mnie?
    Masz wyjasnione. Najpewniej wyjasnienie sie nie zgadza z twoim zdaniem i dostales
    mandat (ty lub znajomy) dokladnie wg wyjasnienia.

    Powodzenia.

  • 128. Data: 2019-04-26 15:16:35
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    ps.com...

> [...]
    %3D100%26yaw%3D243.26442%26pitch%3D0%26thumbfov%3D10
    0!7i13312!8i6656?hl=pl

    ,75y,41.86h,92.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM8Y7CWiErWvJP

    Ten z lewej nie zmienia pasa, jedzie ciągle swoim pasem,
    tutaj pasem nieoznaczonym skręcającym w prawo.
    Ten z prawego pasa wymusza pierwszeństwo, bo zmienia
    pas z nieoznaczonego prawego na nieoznaczony następny.

  • 129. Data: 2019-04-26 15:52:12
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

> [...]

    > zdarzyc ze obaj w tej samej chwili wjezdzaja na ten pas i wtedy jednak
    > ten z prawej ma pierwszenstwo. A w praktyce to policja patrzy w takiej

    Jeżeli wjeżdżają na rondo równo obok siebie to nie może być tak,
    że nagle znajdą się na tym samym pasie, bo każdy z nich wjeżdża
    na rondo swoim, oddzielnym, nieoznaczonym pasem.
    Jeżeli zderzą się, to jeden z nich nieprzepisowo zmienił pas.

    Policja, przy orzekaniu, przede wszystkim ocenia kto miał pierwszeństwo.

  • 130. Data: 2019-04-26 18:32:15
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Zajmowanie pasa.
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2019-04-25 o 17:07, J.F. pisze:

> [...]
    ,75y,180.12h,68.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sb8Za8mpd4h7Q
    XcS2GgNMmA!2e0!7i13312!8i6656

    > Wow. Stadionowe powinno sie nazywac :-)

    Za takie oznakowanie poziome powinno się do więzienia wsadzać.