  • 31. Data: 2019-04-24 11:20:08
    Temat: Re: Wjazd na rondo. STOP drogówka.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Użytkownik "JaTy.CKmK" <J...@g...com> napisał w wiadomości
    news:q9p8qs$nej$1@node1.news.atman.pl...

    > Rozwiązana sprawa będzie po ustaleniu kto w kogo wjechał a nie kto miał
    > pierwszeństwo --
    > JaTy

    Kulsony zawsze mandatują tego co nie miał pierwszeństwa.
    Ten co wjeżdża na zajęty pas to nie ma pierwszeństwa.
    Oglądaj STOP drogówka na TV4, lub TV6.

  • 32. Data: 2019-04-24 11:36:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Apr 2019 11:20:08 +0200, w <q9p9p8$h92$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "JaTy.CKmK" <J...@g...com> napisał w wiadomości

    > Kulsony zawsze mandatują tego co nie miał pierwszeństwa.
    > Ten co wjeżdża na zajęty pas to nie ma pierwszeństwa.
    > Oglądaj STOP drogówka na TV4, lub TV6.

    To się zdecyduj:

  • 33. Data: 2019-04-24 11:43:45
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    <l...@s...pl> napisał(-a):
> [...]

    > Lewy pojazd wjeżdża na pas środkowy, prawy pojazd też wjeżdża
    > na pas środkowy (ma włączony lewy kierunkowskaz)."

    Prawy pojazd zmienia pas i wjeżdża na zajęty - prawy nie ma pierwszeństwa.

  • 34. Data: 2019-04-24 11:47:17
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Apr 2019 11:43:45 +0200, w <q9pb4t$k2n$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Prawy pojazd zmienia pas i wjeżdża na zajęty - prawy nie ma pierwszeństwa.

    Już tłumaczyłem -- tutaj nie ma żadnej zmiany pasa, tutaj jest zajmowania pasa
    ruchu.
    Zmiana pasa byłaby jakby najpierw wjechał na prawy skrajny, a już podczas jazdy
    po rondzie zmieniał pas na środkowy.

  • 35. Data: 2019-04-24 11:56:47
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w wiadomości

    > Prawy pojazd zmienia pas i wjeżdża na zajęty - prawy nie ma pierwszeństwa.

    > tutaj nie ma żadnej zmiany pasa, tutaj jest zajmowania pasa
    > ruchu.

    Prawy pojazd jechał pasem "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni"
    i zmienił pas i wjechał na następny pas, który nie jest
    "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni" i zajechał drogę innemu pojazdowi.

  • 36. Data: 2019-04-24 12:38:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 24 Apr 2019 11:56:47 +0200, w <q9pbtk$lo3$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    > i zmienił pas i wjechał na następny pas, który nie jest
    > "możliwie blisko prawej krawędzi jezdni" i zajechał drogę innemu pojazdowi.

    Bzdurzysz totalnie. Nie ma obowiązku przy skręcie zajmowania pasa blisko prawej
    krawędzi jezdni (przepis odnosi się do jazdy, a nie do manewrów).
    Na wjeździe "prawy" pojazd zajmuje środkowy pas -- to że przejeżdża przez prawy
    pas nie znaczy że go zajął.

    A kto ma rację, tak jak pisano, orzeknie sąd patrząc kto w kogo wjechał.

  • 37. Data: 2019-04-24 12:58:59
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Zmiana pasa.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    <l...@s...pl> napisał(-a):
> [...]

    > krawędzi jezdni (przepis odnosi się do jazdy, a nie do manewrów).

    > Na wjeździe "prawy" pojazd zajmuje środkowy pas

    Ja nic nie pisałem o obowiązku zajmowania pasa blisko prawej krawedzi
    jezdni przy skręcie w prawo.

    Jeżeli "prawy" pojazd zajmuje środkowy pas, to znaczy, że zmienił pas
    i to znaczy, że zajechał drogę, bo środkowym pasem poruszał się
    inny pojazd.

  • 38. Data: 2019-04-24 15:03:09
    Temat: Re: Wjazd na rondo.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2019-04-24 o 08:51, Bogobo pisze:
    > Jeżeli zajmuje pas, który ma ochotę zająć, to ma obowiązek
    > przepuścić tego kto już jest na tym pasie.

    Owszem, o ile na tym pasie jest. Jeśli obaj wjeżdżają na tak oznakowane
    rondo jednocześnie to ten prawy może sobie prosto na wewnętrzny pas
    pojechać i ciągle ma pierwszeństwo, ten z lewej ma mu po prostu ustąpić.
    Taka jest moja opinia :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 39. Data: 2019-04-24 15:20:27
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rondo jednocześnie to ten prawy może sobie prosto na wewnętrzny pas
    > pojechać i ciągle ma pierwszeństwo, ten z lewej ma mu po prostu ustąpić.

    Twoja opinia jest zła.
    Ten z prawej zmienia pas i ma obowiązek ustąpić temu co już
    jest na tym pasie na który zmieniający ma zamiar wjechać.

  • 40. Data: 2019-04-24 15:44:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bogobo" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Ten z prawej zmienia pas i ma obowiązek ustąpić temu co już
    >jest na tym pasie na który zmieniający ma zamiar wjechać.

    A te pasy jakos wyraznie namalowane, zeby bylo wiadomo, kto zmienia, a
    kto nie ?

    Wcale nie wymalowane ... wiec skad wiadomo kto zmienia ?

    W dodatku na przykladzie mamy dwa pasy wjazdowe i trzy obwodowe.
    Jak sie obaj upra wjechac na srodkowy pas ronda ... to kto zmienia pas
    i powinien ustapic ?

    A skoro nie wiadomo ... to pozostaje ogolny zapis kodeksu, o
    krzyzowaniu kierunkow ruchu :-)

    J.