  • 231. Data: 2019-06-02 18:01:21
    Temat: Re: Wjazd na rondo.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Bogobo" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:qch0jl$pqu$1@news.mixmin.net...
    > Użytkownik "Tom N" <7...@3...153636.invalid> napisał w wiadomości
    .190527.invalid...

    > Zmuszasz.
    > Napisałeś wyżej :
    > "No to tak obaj powinni jechać -- lewy na lewy, prawy na prawy "
    > Nie ma przepisu nakazującego wjazd na lewy (wewnętrzny, trzeci) pas
    > ronda.

    Przestań kombinować jak koń pod górę. Nie masz szans!

    neelix

  • 232. Data: 2019-06-02 18:04:26
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Intuicyjnie można by się spodziewać zajmowania pasów wg
    > kolejności od krawędzi z zachowaniem status quo, ale
    > żeby uniknąć nieporozumien czy nie lepiej po prostu
    > uważać na tych z prawej?

    ... którzy mają pierwszeństwo wyboru pasa na innej jezdni. Jeśli zasada
    pierwszeństwa prawego na środkowy obowiązuje dalej na "rondzie" to dlaczego
    miałaby nie obowiązywać na początku "ronda"?

    neelix

  • 233. Data: 2019-06-02 18:08:43
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Po trzypasmowych rondach jeżdżę wiele lat.
    > W moim mieście jest ich ok. 15.
    > Nie zdarzyło się, żeby ktoś mi zajechał drogę,
    > bo "on z prawego pasa ma pierwszeństwo".

    No i co z tego? Bo nie miał takiej potrzeby. Do czasu. Jak koledze
    powiedziałem, że rowerem po chodniku nie wolno jeździć to powiedział, że
    wolno, bo jechała "policja" i nie zwróciła mu uwagi. Jaka "policja" to nie
    pomyślał. On ma też PJ. Niestety odporny na wiedzę i trudny do zajechania. A
    zwróciłeś uwagę, że wszyscy skręcający na "rondzie" w lewo i jadący na prawy
    pas mają lewy kierunkowskaz zamiast przerzucić na prawy???

    neelix

  • 234. Data: 2019-06-02 18:10:13
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ?
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Tue, 28 May 2019 09:23:19 +0200, w <qcinm7$ali$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Tak nie jest jak napisałeś.
    > Tak by było , gdyby pojazd z lewego pasa miał obowiązek wjazdu na pas
    > wewnętrzny (trzeci pas) ronda.
    > Nie ma takiego obowiązku, więc pojazd z prawego pasa
    > nie ma pierwszeństwa.

    Zamiast truć napisz kiedy masz rozprawę i jaki będzie wyrok.
    ---------------------
    Też to zauważyłem. Liczył na wsparcie duchowe a tu zonk. Bredni nie da się
    obronić.

    neelix

  • 235. Data: 2019-06-02 18:13:15
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Prawy ustępuje.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Sat, 25 May 2019 23:54:59 +0200, w <qccdkc$uju$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Jest wybór pasa, ale należy ustąpić pierwszeństwa przy zmianie pasa.

    Jeżeli jest wybór, to nie ma zmiany.
    Wróć, gdy odrobisz lekcje z logiki.

    ----------------
    Zmiana jest konsekwencją wyboru. :-)

    neelix

  • 236. Data: 2019-06-02 18:21:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Użytkownik <test> napisał w wiadomości

    > dojazd
    75y,41.86h,92.16t/data=!3m7!1e1!3m5!1s1tAsDUUTBWC-nu
    gQgkK4Bw!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3
    D1tAsDUUTBWC-nugQgkK4Bw%26output%3Dthumbnail%26cb_cl
    ient%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h
    %3D100%26yaw%3D243.26442%26pitch%3D0%26thumbfov%3D10
    0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > rondo
    ,75y,41.86h,92.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sM8Y7CWiErWvJP
    SRR9o-Hag!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Chłopie! Koniec drogi z pierwszeństwem i wjazd na nową drogę! Pierwszeństwo
    prawego! Jak można tego nie kumać! Nawet bez zdjęć było to jasne od
    początku! Nie masz szans!

    neelix

  • 237. Data: 2019-06-02 19:24:59
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > ... którzy mają pierwszeństwo wyboru pasa na innej jezdni.

    Ale nie zawsze.
    Nie mają takiego pierwszeństwa na rondzie.

    > Jeśli zasada pierwszeństwa prawego na środkowy obowiązuje dalej na
    > "rondzie" to dlaczego miałaby nie obowiązywać na początku "ronda"?
    >
    > neelix

    Ta zasada obowiązuje w szczególnym przypadku, wszędzie tam
    gdzie są przynajmniej trzy pasy ruchu.
    W tym wątku wjazd na rondo ma dwa pasy ruchu i ta zasada
    nie dotyczy dwóch pasów ruchu.

  • 238. Data: 2019-06-02 19:26:30
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    <l...@s...pl> napisał(-a):

    >Jeżeli jest wybór, to nie ma zmiany.
    >Wróć, gdy odrobisz lekcje z logiki.

    Jeżeli jest wybór, to może być zmiana.
    Wróć, gdy odrobisz lekcje z logiki.

  • 239. Data: 2019-06-02 19:28:02
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

> [...]
    SRR9o-Hag!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    > Koniec drogi z pierwszeństwem i wjazd na nową drogę! Pierwszeństwo

    Nie ma takiego przepisu w PoRD. Prawy pojazd nie ma pierwszeństwa.

  • 240. Data: 2019-06-02 19:29:43
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

> [...]

    > A zwróciłeś uwagę, że wszyscy skręcający na "rondzie" w lewo i jadący na
    > prawy pas mają lewy kierunkowskaz zamiast przerzucić na prawy???

    Nigdy i nigdzie czegoś takiego nie widziałem od wielu wielu lat.