  • 131. Data: 2019-04-26 23:08:11
    Temat: Re: Wjazd na rondo.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 26 Apr 2019 15:16:35 +0200, w <q9v0bt$6ca$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Ten z lewej nie zmienia pasa, jedzie ciągle swoim pasem,
    > tutaj pasem nieoznaczonym skręcającym w prawo.

    Kto ci nakładł takich głupot do głowy, że zmiana jezdni ma cokolwiek wspólnego
    ze zmianą pasa (ew. brakiem).

  • 132. Data: 2019-04-26 23:08:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 26 Apr 2019 15:52:12 +0200, w <q9v2f9$acv$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Jeżeli wjeżdżają na rondo równo obok siebie to nie może być tak,
    > że nagle znajdą się na tym samym pasie, bo każdy z nich wjeżdża
    > na rondo swoim, oddzielnym, nieoznaczonym pasem.

    Doczytaj sobie czego częścią jest pas.

  • 133. Data: 2019-04-26 23:09:06
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Pasy nieoznaczone.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 26 Apr 2019 10:29:00 +0200, w <q9ufi9$1cb$1@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Mowa jest o pasach ruchu na wjeździe na rondo, czyli w miejscu
    > gdzie pojazdy wjeżdżające skręcają w prawo. Te pasy są nieoznaczone.

    Podstawa prawna?

  • 134. Data: 2019-04-27 00:28:41
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Zajmowanie pasa.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 26 Apr 2019 18:32:15 +0200, PlaMa napisał(a):
> [...]
    ,75y,180.12h,68.85t/data=!3m6!1e1!3m4!1sb8Za8mpd4h7Q
    XcS2GgNMmA!2e0!7i13312!8i6656

    > Za takie oznakowanie poziome powinno się do więzienia wsadzać.

    Cos w tym jest ... ale przynajmniej na wjezdzie z lewej nie ma
    problemow kto tu ktorym pasem :-)

    J.

  • 135. Data: 2019-04-27 01:59:59
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Kto ci nakładł takich głupot do głowy, że zmiana jezdni ma cokolwiek
    > wspólnego
    > ze zmianą pasa (ew. brakiem).

    Nigdzie tak nie napisałem.
    Zmiana pasa nie nastąpiła w związku z zmianą jezdni,
    tylko nastąpiła w związku z manewrem zmiany pasa wykonanym przez kierowcę.

  • 136. Data: 2019-04-27 02:00:38
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    <l...@s...pl> napisał(-a):

    > Podstawa prawna?

    PoRD art. 2
    7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami
    drogowymi;

  • 137. Data: 2019-04-27 09:25:41
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Pasy ruchu nieoznaczone.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > Tak by było, gdyby to było rondo z liniami wprowadzającymi, ale na zwykłym
    > nie ma o tym mowy.

    Nie muszą być linie wprowadzające; wystarczy, że są pasy ruchu nieoznaczone.
    Wtedy też obowiązuje art. 22.4 zmiana pasa ruchu.

  • 138. Data: 2019-04-27 10:28:30
    Temat: Re: Wjazd na rondo. Kto ma pierwszeństwo ? Ten z lewej.
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > Podstawa prawna takiego twierdzenia?

    PoRD art. 22.4 zmiana pasa ruchu.
    Ten z prawej wymusił pierwszeństwo, bo wjechał na nieoznakowany
    pas zajęty przez wjeżdżającego na rondo równolegle z nim.

  • 139. Data: 2019-04-27 10:37:00
    Od: "Bogobo" <l...@s...pl>

    > On podstawę prawną znajdzie bez trudu - Ty nie jesteś w stanie, bo takowa
    > nie istnieje.

    Istnieje, Podawałem już - jest to art. 22.4 PoRD zmiana pasa.

    > Zupełnie abstrahując od tego, czy akurat ta wykładnia o której on pisze,
    > powinna mieć tu zastosowanie, niemniej bez dwóch zdań istnieje w pord.

    Jeżeli ta wykładnia nie ma zastosowania, to podaj takie prawo które ma
    zastosowanie.

  • 140. Data: 2019-04-27 11:27:57

    Sat, 27 Apr 2019 02:00:38 +0200, w <qa0644$ko8$2@news.mixmin.net>, "Bogobo"
    <l...@s...pl> napisał(-a):

> [...]
    > 7) pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu
    > jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami

    Jezdni (lp.) a nie jezdni (lmn.).