    From: "Pawel \"O'Pajak\"" <k...@c...goznac>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Date: Thu, 06 Mar 2014 11:14:27 +0100

    Powitanko,

    > Zważ na różnicę: w wypadku skręcający WIDZIAŁ pas. Pusty.

    W fizyce kwantowej to dalbym sobie takie rzeczy wmowic, ale w
    klasycznej, to nie mozna widziec pasa pustego, jesli pusty nie jest.
    Niestety nie byl. Mozliwe, ze nie zauwazyl (oslepienie, kiepska
    widocznosc), ale to juz trudno zgadywac. Jesli widzial nissana, to
    prawdopodobnie nie widzial merca. Jesli merca widzial, to powinien umiec
    ocenic predkosc i czy zdazy. Jesli widzial, a potem mu zniknal, to
    raczej nie skrecil w prawo przy 150km/h, tylko "schowal sie" za nissanem.

    > Czy dyskusja dotyczy jazdy przezornej czy odpowiedzialności za wypadek,
    > w razie dojścia do kolizji?

    Rozwinela sie w kierunku obu zagadnien i fakt, bywa troche pomieszana.
    Co do odpowiedzialnosci prawnej, to moim zdaniem kierowca opla
    przyczynil sie do spowodowania wypadku, kierowca merca za tak tragiczne
    skutki. Nie wiem, czy przy 50km/h trafiony w bok przez merca opel
    dawalby szanse przezycia, ale z pewnoscia nie zgarnalby pieszego. I za
    to kierownik merca pojdzie siedziec i bardzo dobrze.
    Co do przezornosci, to niektorzy dyskutanci twierdzili, ze ufac mozna,
    ja twierdze, ze nie mozna, trzeba myslec za siebie i za innych. Well,
    nieraz widuje rowerzystow jadacych droga, pomimo tego, ze maja obok
    sciezke rowerowa, tez cos probuja udowodnic, ale zapytani co, niezbyt
    przekonujaco odpowiadaja.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa