  • 61. Data: 2020-12-30 23:28:45
    Temat: Re: Wifi w piętrowym domku.
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 30 Dec 2020 11:29:43 +0100, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie. Takich przykładów jest nie więcej niż szum.

    No popatrz, a ja mam zupełnie inne doświadczenia.
    - samsung tv, po aktualizacjach nie działa player, HBO go po *każdej*
    aktualizacji działa coraz gorzej. Jeszcze kilka aktualizacji i da się
    już wprowadzić nowe prawo Murphy'ego po ilu aktualizacjach aplikacja
    przestaje działać. Oczywiście każda aktualizacja jest pod płaszczem
    "bezpieczeństwa".
    - YouTube/tv po ostatniej aktualizacji podmienił przyciski
    przewijania na tv, ciężko teraz używać

    - Chrome na Androidzie po ostatniej aktualizacji zablokowało
    wyłączanie autoplay, wywaliło copy URL, wywaliło zablokowanie
    autoreload przy przeciągnięciu (co doprowadza do wqurwu tysiące
    użytkowników nieoczekiwanym reloadem podczas przewijania np.
    formularza). Na szczęście możliwy rollback dzięki mirrorapk.

    - iRobot tak zjebało aplikacje po ostatniej aktualizacji z 16
    grudnia, że nie da się w harmonogramie wybrać sprzątania w sobotę i
    niedzielę. Ale oczywiście pojawiły się migające i pływające menu bo
    to zajebiście wygląda.

    To jest szum? To są miliony użytkowników, którym aktualizacją psuje
    się dzień.
    Doprowadzono tym do tego, że obecnie jedyna sensowna podstawowa
    konfiguracja telefonu to blokada jakichkolwiek automatycznych
    aktualizacji aplikacji. Aktualizacja tylko w warunkach kontrolowanych
    na testowym urządzeniu by sprawdzić co zjebano zanim puści się
    aktualizacje na "produkcyjne" urządzenie. Taki postęp.

    > Nic dziwnego, mieszasz updates Windowsa z updates firmware w
    > routerze
    > wkładając do jednego worka i wyciągając z tego skrajnie debilne
    > wnioski.

    Bo oceniam aktualizację całościowo jako zjawisko mające konsekwencje
    społeczne.
    Update bezpieczeństwa w tym, to jest ten szum, którym się tak
    rajcujesz. Praktycznie zjawisko niezauważalne dla użytkowników. I
    nie o tym ta dyskusja.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2020-12-30 23:46:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.12.2020 o 23:18, heby pisze:

    > Nie, one również służą za routery.

    Nie.

    > Takie gdzie w jedną dziurę wpina się
    > publiczny IP po ethernecie a na antence podpina laptopa i 3 iPhony.

    Przecież pisałem wyżej/wcześniej że wewnętrznie a nie zewnętrznie, czyli
    bez publicznego IP. Coś Ci się zamieszało :) Może doczytaj?

    > Wymyśliłeś to sobie. Cały czas mowa o *routerach*, wiec wymyslasz sobie
    > że ten router to nie router i zaczynasz dyskusję. Ja przepraszam ,ale
    > taka logika uszkadza mi mózg.

    No to może zacytuję co pisałem wcześniej ale nie wiem w którym momencie
    Ci się mózg uszkodził.
    Cytat:
    "No nie. Można przyjebać się do TpLinka pod warunkiem, że jest
    wystawiony publicznie. Lokalnie nie a tym bardziej po WPA2 "

    > proszę: kilka tysięcy studentów przeglądających logi załatwia sprawę.

    Jednak za dużo aby Ci opowiadać, nie zrozumiesz :)

    > I takich suwerenów jest od groma. Dla nich wymyślono automatyczne
    > aktulazacjie bez mozliwosci odrzucenia. Bo są debilami ale generują zysk
    > w internecie, ktoś za te subskrypcje pornoli musi płacić.

    I mają spięte routery przez WAN lokalnie (wewnątrz sieci) a każdy z nich
    ma swój DNS i biją się o DHCP? :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 63. Data: 2020-12-31 08:31:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/12/2020 23:28, Marek wrote:
    > No popatrz, a ja mam zupełnie inne doświadczenia. - samsung tv

    To rodzaj routera?

    > To jest szum?

    To są zupełnie inne przykłady, niż aktualizacja firmware w routerze.

    > Bo oceniam aktualizację całościowo

    I dlatego wyciągasz debilne wnioski.

    > I nie o tym ta
    > dyskusja.
    Wymyśliłes sobie oczym ta dyskusja i zawzięcie wylewasz swoje żale na
    temat, którego wątek nie dotyczy. Żebyś choć temat zmienił.

  • 64. Data: 2020-12-31 08:41:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/12/2020 23:46, LordBluzg(R) wrote:
    > Nie.

    Więc pomyliłeś wątek.

    > Przecież pisałem wyżej/wcześniej że wewnętrznie a nie zewnętrznie, czyli
    > bez publicznego IP. Coś Ci się zamieszało :) Może doczytaj?

    Wymyśliłeś sobie że w dyskusji o starych routerach nie ma routerów.
    Jeśli zamierzasz dalej wciskać te bzdury to ja zamierzam zmienić temat
    na różowe jednorożce, może też nikt się nie zorientuje.

> [...]
    > "No nie. Można przyjebać się do TpLinka pod warunkiem, że jest
    > wystawiony publicznie. Lokalnie nie a tym bardziej po WPA2 "

    Może mój mózg po prostu pracuje sprawniej i wie że "wystawiony
    publicznie" oznacza również wystawiony interfejs zarządzający routera -
    publicznie.

    > Jednak za dużo aby Ci opowiadać, nie zrozumiesz :)

    Ależ prosze, OPOWIEDZ nam jak przeglądasz logi na routerze czy AP i jak
    to pomaga w BEZPIECZEŃSTWIE. Popcor zrobiłem, chętnie poczytam te głupoty.

    Jak często przeglądasz? Co kilka sekund abye mieć choć śladowe sznse
    zatrzymania problemu? Masz jakieś narzedzia do tego? Raportujesz
    automatycznie AI nietypowa zachowania? Deszyfrujesz w locie SSH używając
    komputerów kwantowych zrobionych na AVR? Zatrudniasz studentów w
    klatach? Jak rozwiązujesz problemy karmienia i odchodów?

    > I mają spięte routery przez WAN lokalnie (wewnątrz sieci) a każdy z nich
    > ma swój DNS i biją się o DHCP? :D

    NIe, mają jak autor wątku, jeden AP który ma problem z zasięgiem,
    prawdopodobnie pełniący rolę routera. A ju na pewno moje przypadki 10
    latnich urządze są o AP peniących role routera. Zawzięcie machasz swoimi
    głupimi koncepcjami "bezpieczeństwa" nie zauważając ze mowa o czym innym.

  • 65. Data: 2020-12-31 10:34:53
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.12.2020 o 08:41, heby pisze:

    > Więc pomyliłeś wątek.

    Nie. Wątek jest taki, że z założenia jest już tam router, pracujący jako
    router i więcej urzadzeń z funkcją routera jest niepotrzebne.
    Wątek jest o rozprowadzaniu sieci WiFi przy pomocy AP, routera (z
    wyłączonym NAT/DHCP/DNS) czy repeatera.

    > Wymyśliłeś sobie że w dyskusji o starych routerach nie ma routerów.
    > Jeśli zamierzasz dalej wciskać te bzdury to ja zamierzam zmienić temat
    > na różowe jednorożce, może też nikt się nie zorientuje.

    Skąd taki pomysł? W wątku znacznie wcześniej wspomniałem o możliwości
    zastosowania w/w urządzeń (w tym starych routerów), kiedy nie będzie
    repeatera bo zwyczajnie pracują stabilniej czy to będzie WDS czy inna
    konfiguracja. Taki stary router bez aktualizacji firmware idealnie się
    do tego nadaje, bo ma wyłączone funkcje odpowiedzialne w sumie za
    bezpieczeństwo i jest zwykłym AP czy switchem.

    > Może mój mózg po prostu pracuje sprawniej i wie że "wystawiony
    > publicznie" oznacza również wystawiony interfejs zarządzający routera -
    > publicznie.

    Brednia. Infekcja starych routerów nie ma nic wspólnego z jego www na
    zarządzanie. Możesz to wyłączyć bo w sumie jest domyślnie wyłączone na
    porcie WAN a i tak dojdzie do infekcji. Z resztą co to za pokraczna
    konfiguracja, gdzie router pracujacy w sieci lokalnej, jako następny w
    sieci ma wystawione zarządzanie na publiczny IP?

    Napisałem przecież, że (doczytaj ze zrozumieniem) że MOŻNA się dojebać
    do takiego routera, kiedy jest wystawiony publicznie. Kiedy taki router
    pracuje lokalnie i tylko lokalnie w sieci to infekcja mu nie groźna a z
    wyłączonym NATem to już całkowicie bez problemu.

    > Ależ prosze, OPOWIEDZ nam jak przeglądasz logi na routerze czy AP i jak
    > to pomaga w BEZPIECZEŃSTWIE. Popcor zrobiłem, chętnie poczytam te głupoty.

    Przecież nie czytam tego cały czas a tylko wtedy, jesli się coś złego
    dzieje na sieci :> Jest oprogramowanie, które czuwa nad poprawną pracą
    urządzeń i jeśli znajdzie się jakaś zainfekowana maszyna (komp, TV,
    Xbox, Sramox, Smartfon itd) to dostaję powiadomienia bo zaczyna być
    niestabilnie. Czasem nawet z jakiejś końcówki (inny router i klienci)
    klienci sami dzwonią i wtedy się sprawdza co sieje. Przeglądanie gdzie
    kto łazi i co klika mnie nie interesuje.

> [...]
    > komputerów kwantowych zrobionych na AVR? Zatrudniasz studentów w
    > klatach? Jak rozwiązujesz problemy karmienia i odchodów?

    Widać że nie miałeś do czynienia z dość rozległymi sieciami na dłuższą
    metę :/

> [...]
    > głupimi koncepcjami "bezpieczeństwa" nie zauważając ze mowa o czym innym.

    Wydumałeś sobie ten stary router. Wątkotwórca ma nowy router i chce
    rozprowadzić WiFi. Bladego pojęcia nie mam jak zastapiłeś jego nowy
    router jakimś zabytkiem. Może ustosunkuj się do tematu?

  • 66. Data: 2020-12-31 10:49:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 31/12/2020 10:34, LordBluzg(R) wrote:
    > Nie.

    Istniejesz w alternatywnej rzeczywistości.

    > Przecież nie czytam tego cały czas a tylko wtedy, jesli się coś złego
    > dzieje na sieci

    Gnialne.

    Ja mam coś podobnego, jako system ostrzegania: jak mnie okradną to nie
    działa mi karta poczas zakupów. Skutecznosć identyczna, działa w 100%.
    Nic, tylko używać.

    > :> Jest oprogramowanie, które czuwa nad poprawną pracą
    > urządzeń i jeśli znajdzie się jakaś zainfekowana maszyna

    Że co? Jak można znaleźć zainfekowana maszyne? Sprzedaj czym prędzej tą
    technologię, to jest REWOLUCYJNE rozwiązanie na skalę galaktyczną.

    > klienci sami dzwonią

    Ach, czyli to przypadek normalnego suwerenowego routera w małym
    mieszkanku na Ursynowie dostarczającego porno i wyniki meczów?

    > Widać że nie miałeś do czynienia z dość rozległymi sieciami na dłuższą
    > metę :/

    Wize że jesteś następnym mizernym psychiatrą internetowym.

    Miałem.

    Adminowałem "rozległa siecią komputerową" przez wiele lat. Dlatego z
    dużą siła pukam się w głowę słuchając takich debilizmów jak
    "przeglądanie logów aby zapewnić bezpieczeństwo" czy "soft wyszukujący
    zainfekowane urządzenia". Takiego steku bzdur nie słyszałem od wieków. I
    to wszystko w wątku gdzie komuś nie działa dobrze wifi w mieszkaniu.
    Łodzizas...

    Nie, ETO. Ja już nie mam siły.

  • 67. Data: 2020-12-31 11:12:13
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.12.2020 o 10:49, heby pisze:

    > Istniejesz w alternatywnej rzeczywistości.

    Zacytuję skąd to wyszło:
    "A potem się okaże, że jednak jakieś jedno urządzenie na piętrze trzeba
    połączyć kabelkiem z górnym routerem. I będzie problem, bo urządzenie z
    openwrt nie realizuje funkcjonalności dostępnej w jakimś zwykłym domowym
    tplinku."

    Mario wyraźnie to opisał a Ty dorobiłeś sobie stary router brzegowy jako
    główny :]

    > Że co? Jak można znaleźć zainfekowana maszyne? Sprzedaj czym prędzej tą
    > technologię, to jest REWOLUCYJNE rozwiązanie na skalę galaktyczną.

    Bez problemu, mając dostęp do całej sieci, gdzie każdy końcowy klient
    jest opisany MAC i wiesz skąd to wyłazi :) Infekcje powodują spore
    zamieszanie w sieci a główni dostawcy już od dawna blokują porty czy
    funkcje, które robią burdel. Nie wiedziałeś?

    > Ach, czyli to przypadek normalnego suwerenowego routera w małym
    > mieszkanku na Ursynowie dostarczającego porno i wyniki meczów?

    Może być. Jak będzie siał śmieciami to się go odfiltruje :]

> [...]
    > zainfekowane urządzenia". Takiego steku bzdur nie słyszałem od wieków. I
    > to wszystko w wątku gdzie komuś nie działa dobrze wifi w mieszkaniu.

    Ja nadal adminuję. Obecnie niewielka sieć 1500 userów na WiFi ale jak
    widać nieznane Ci są współczesne rozwiązania dla monitorowania sieci a
    tego jest w sumie cała masa i można sobie wybrać odpowiednie narzędzia
    do tego.

    > Nie, ETO. Ja już nie mam siły.

    Dziwnie zniknąłeś te TpLinki w sieci lokalnej. Nocusz, trudno się
    przyznać do braku czytania ze zrozumieniem?

  • 68. Data: 2020-12-31 19:00:54
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 31 Dec 2020 10:34:53 +0100,
    LordBluzg(R)<m...@p...onet.pl> wrote:
    > Wydumałeś sobie ten stary router. Wątkotwórca ma nowy router i chce
    > rozprowadzić WiFi. Bladego pojęcia nie mam jak zastapiłeś jego nowy
    > router jakimś zabytkiem. Może ustosunkuj się do tematu?

    Z Sebciem tak już jest, to taki lokalny folklor. W swojej wybitnej
    zarozumiałości fixuje się na jednym, nic nie znaczącym w dyskisji
    szczególe, uznaje to za jedyny i nie przekaczalny temat owej
    dyskusji i generalnie dyskutować nie umie. Można jedynie machnąć ręką
    i wzruszyć ramionami. I nie karmić za często.

    --
    Marek