  • Data: 2020-12-27 00:11:34
    Temat: Re: Wifi w piętrowym domku.
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 26 Dec 2020 16:22:43 +0100, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:
    > No i to mi najbardziej przeszkadza. Głównym zastosowaniem tak
    > rozszerzonej sieci było by chodzenie po domu z komórą w ręku, z
    > otwartym
    > połączeniem na skype czy whatsapie, tak żeby nie zrywało połączenia.
    > Jeśli kawałki sieci będą miały różne IP, ssid czy hasła to takie
    > rozwiązanie się nie nada.

    To nie będzie przezroczyście działać (przy w/w przykładowym aktywnym
    połączeniu Skype) nawet na tym samym ssid i takich samych hasłach, do
    tego jest potrzebny kontroler AP i roamingu. Ja używam tplinkowych
    ap225 i kontroler oc200. Działa dokładnie tak jak oczekujesz, jest
    kilka AP, jedno ssid (lub drugie dla gości z izolowaną podsiecią)
    przełączanie między AP jest niezauważalne dla aktywnych sesji tcp/ip,
    otwartych połączeń, usług głosowych itp.
    Można to zrobić bez kabli eth pomiędzy AP wtedy to się nazywa mesh,
    ale nie testowałem tego.

    --
    Marek