  • 11. Data: 2009-04-05 10:51:04
    Temat: Re: Widoczna
    Od: pytajnik <n...@a...pl>

    RyAn wrote:

    > Chyba to ,że cała zainstalowana pamięć to max.2GiB
    > Nie jest nigdzie napisane max.module size 2GiB prawda ? Wręcz przeciwnie
    > "64 up to 512 MB"

    żeby wszystko było jasne 1 moduł to 1 kosć ramu (?).
    Jeżeli mam 2 sloty i do każdego mogę włożyć moduł maks. 512 MB to
    maksymalna pamięć łącznie to 1 GB.
    Natomiast producent napisał:
    . Maximum 2GB of memory size

  • 12. Data: 2009-04-05 11:28:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 05 Apr 2009 12:51:04 +0200, pytajnik napisał(a):

    > żeby wszystko było jasne 1 moduł to 1 kosć ramu (?)

    Ludzie, byście już się nauczyli - "kość", kostka, inaczej chip lub czip a
    najpoprawniej "układ scalony" to jest taki mały czarny prostokącik z
    wieloma nóżkami po obu stronach do przylutowania. A moduł to jest kawałek
    płytki drukowanej z wieloma, od 4 do 16 chipów czyli kości pamięci
    przylutowanymi po jednej lub po obu stronach.
    --
    Jacek

  • 13. Data: 2009-04-05 11:55:01
    Temat: Re: Widoczna połowa pamięci RAM
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sun, 05 Apr 2009 10:54:25 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
    /..../

    > W manualu akurat nic nie ma ale w opisie na stronie MSI jest coś
    > zastanawiającego tylko za słabo znam angielski żeby to zdeszyfrować:
    >
    > Main Memory
    > o Maximum 2GB of memory size
    > o Support Two 184-pin DDR DIMM sockets o Support a 64 to 512MB
    > technologies for x8 and x16 devices
    >
    > jak widać, mogą być moduły 1G ale prawdopodobnie tylko 8-chipowe (a może
    > tylko 16-chipowe? :)

    Czyli:
    1. Maksymalny RAM 2 giga
    2. Ilość slotów 2
    3. Maksymalny rozmiar kości 512

    ????

  • 14. Data: 2009-04-05 12:05:39
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Smok Eustachy wrote:
    > Czyli:
    > 1. Maksymalny RAM 2 giga
    > 2. Ilość slotów 2
    > 3. Maksymalny rozmiar kości 512

    I co w tym dziwnego? Skoro jedna KOŚĆ może mieć 64-512MB, to np. przy
    kości 64MB (przy założeniu, że mamy "x16 devices") cały MODUŁ RAM będzie
    mieć 1GB.

    k,

  • 15. Data: 2009-04-05 13:09:19
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Ludzie, byście już się nauczyli - [...] moduł to jest kawałek
    > płytki drukowanej z wieloma, od 4 do 16 chipów czyli kości pamięci
    > przylutowanymi po jednej lub po obu stronach.

    A jak po obu stronach - to czy jest to moduł dwustronny? ;->

    JoteR

  • 16. Data: 2009-04-05 13:30:32
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 5 Apr 2009 15:09:19 +0200, JoteR napisał(a):

    > A jak po obu stronach - to czy jest to moduł dwustronny? ;->

    Ściśle rzecz biorąc, nie. Ale najczęściej się zgadza. Dokładnie ci nie
    powiem bo aż tak się nie znam :)
    --
    Jacek

  • 17. Data: 2009-04-06 17:43:29
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > "Jacek Maciejewski" napisał:

    > A jak po obu stronach - to czy jest to moduł dwustronny? ;->
    > JoteR

    Zazwyczaj tak, ale w rzeczywistości nie chodzi tutaj o fizyczne
    rozmieszczenie pamięci, a o fakt, że np. moduł 1024MB, może być widoczny dla
    kompa jako 1x1024MB lub 2x512MB. Jeśli płyta nie wspiera obsługi takich
    podwójnych modułów to zazwyczaj widoczny jest tylko jeden bank o połowę
    mniejszej pojemności.