  • 31. Data: 2014-08-26 02:47:43
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Alf/red/" <f...@u...waw.pl> wrote in message
    news:ltfv2n$pfk$1@node2.news.atman.pl...

    > Radzę trzymać się z dala od krajów arabskich... Wyobraź sobie, że idziesz
    > przez miasto promenadą, knajpa przy knajpie po obu stronach,
    > a przy każdej naganiacz "dir friend speszial ofer forjuuu!!"

    Tak, tak - znam to... :-) W Dahab też mnie na początku tak zaganiali...
    Ale czy to przeszkadza? Po kilku dniach nie zwracasz na nich już uwagi.
    Idziesz pewnie, jak tubylec, drogi Ci nie zachodzą, idziesz nie reagując.
    Taki folklor, można się przyzwyczaić - nawet za komplement można
    wziąć w stylu: "wyglądasz na takiego z kasą co mu można soczek
    wyciskany z mango przed obiadkiem na smaczek zaserwować za
    jedyne $8 od szklaneczki 200ml" :-)

  • 32. Data: 2014-08-26 04:38:19
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 25 Aug 2014 17:26:00 +0000 (UTC), masti <g...@t...hell> wrote:

    >a czeków już przestaliście używać?

    Nie. czeki sa bardzo uzyteczne. To polski system bankowy jest pojebany
    bo nie mozna uzywac czekow

    A.L.

  • 33. Data: 2014-08-26 04:40:18
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 25 Aug 2014 19:27:41 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:

    >Starsze panie wciąż płacą w sklepach za chleb i masło czekami...
    >Widuję taki obrazek przy kasie w supermarkecie może 1 w miesiącu.
    >Myślę że to taki stary nawyk - nie wiedzą może że można już inaczej?
    >Albo dla nich to wygodniejsze? Czek jest wciąż jedną wielu różnych
    >metod płatności, tak samo jak w Polsce zresztą.

    W instytucjach stanowych mozna placic tylko czekiem. Wlasnie wyslalem
    pzredluzenie rejestracji samochodu. Na wezwaniu napisane ze mozan
    placic tylko czekiem. Pare innych rzeczy tez bez czeku sie nei zrobi.

    A.L.

  • 34. Data: 2014-08-26 04:41:58
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 25 Aug 2014 19:57:21 +0200, John Kołalsky <j...@k...invalid>
    wrote:

    >Użytkownik "A.L." <a...@a...com>

    >A palić można czy jeszcze się komisja nie wypowiedziała ? :-)

    Papieroszy? Tytaj prawie nigdzie nie mozna palic papierosow. W wielu
    przypadkach trusnosci sa nawet na ulicy

    A.L.

  • 35. Data: 2014-08-26 07:42:50
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 25 Aug 2014 19:23:56 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Czemu nie na każdej?

    Żeby nie było lepiej niż u was w Ameryka.

    > Szok że to wciąż tylko na wybranych stacjach gdzieś jak rodzynki w cieście.

    Na pozostałych stacjach płacimy produktami swojego rękodzieła. Ja na
    przykład szyję ciżemki - w jeden wieczór robię 12 par co starcza na cały
    zbiornik do samochodu. Żona za paliwo, jak nie może znaleźć stacji z
    dystrybutorami na kartę, płaci swoimi koszykami wiklinowymi.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 36. Data: 2014-08-26 09:56:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    A.L. wrote:

    > W instytucjach stanowych mozna placic tylko czekiem. Wlasnie wyslalem
    > pzredluzenie rejestracji samochodu. Na wezwaniu napisane ze mozan
    > placic tylko czekiem. Pare innych rzeczy tez bez czeku sie nei zrobi.

    od kiedy zielone papierki przestały być sródkiem płatniczym?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 37. Data: 2014-08-26 10:04:15
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2014-08-26 02:44, Pszemol pisze:
    > "huri_khan" <s...@s...pl> wrote in message

    > Też tak jak Ty rozbawiłem się czytając te jego teksty ... :-)

    Oj tam, oj tam, wiadomo, że z lekkim przymrużeniem oka ;) Zwyczajnie mam
    uszykowany portfel i odpięte pasy, żeby bez zwłoki udać się do
    dystrybutora :)

  • 38. Data: 2014-08-26 10:41:04
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 26 Aug 2014 10:04:15 +0200, twistedme napisał(a):

    > Oj tam, oj tam, wiadomo, że z lekkim przymrużeniem oka ;) Zwyczajnie mam
    > uszykowany portfel i odpięte pasy, żeby bez zwłoki udać się do
    > dystrybutora :)

    A po co szykować portfel przed nalaniem paliwa ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 39. Data: 2014-08-26 11:02:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Aug 2014, Pszemol wrote:

    > "masti" <g...@t...hell> wrote

    [...]
    > Czek jest wciąż jedną wielu różnych
    > metod płatności, tak samo jak w Polsce zresztą.

    Chyba się mylisz.
    W praktyce czekiem w .pl nie zapłacisz. Nikt Ci go nie przyjmie.
    W Polsce od dawna (kilkanaście lat) banki zaprzestały emisji
    i wycofały obsługę.
    Wiem, bo w zeszłym tysiącleciu jakieś bankowe druki czekowe
    pobrałem i się "unieważniły" :)

    Rzuciłem okiem do googla, wychodzi że "odpieniężenie" czeków
    staje się w Europie normą:
    http://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/arty
    kuly/613452,czeki_powoli_odchodza_do_lamusa.html

    Czeki nie były nigdy popularne, a w byłych krajach RWPG :> tym
    bardziej, akurat pewne "zacofanie" w paru dziedzinach przyniosło
    korzyść - przeskok bezpośrednio do nowszych rozwiązań (karty).
    Osobna rzecz, że prawo dość długo odstawało w zakresie ochrony
    korzystania z kart - relatywnie niedawno dopiero ograniczono
    przepisem odpowiedzialność klienta za płatność której nie
    potwierdza.

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2014-08-26 11:08:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Aug 2014, A.L. wrote:

    > Nie. czeki sa bardzo uzyteczne.

    Ale kosztują (obsługa kosztuje).
    I ja bardzo poproszę, żeby czekolubni sami płacili za swój "użytek"
    (podobnie zresztą, jak okartowani :>)
    Szczęśliwie przy czekach w .pl tego problemu nie ma z braku
    obsługi czeków ;>

    > To polski system bankowy jest pojebany bo nie mozna uzywac czekow

    Już wrzucałem: