  • 11. Data: 2010-06-05 23:18:19
    Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-05, news-gazeta <n...@n...pl> wrote:

    > Powinienem napisać wcześniej, że faktycznie - nie gasiłem silnika,
    > ale czy wcisnę sprzęgło, czy wrzucę na luz - drgania są takie same -
    > dlatego obstawiam układ napędowy - tą nieszczęsną skrzynię...
    > Zastanowię się jeszcze nad tym wyważeniem wału.

    Tak w ogóle to te drgania pojawiają się przy określonej prędkości
    samochodu czy przy określonej prękości obrotowej silnika? Bo jeśli to
    pierwsze to raczej cały układ napędowy możesz skreślić z listy
    podejrzanych...

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 12. Data: 2010-06-06 10:17:45
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

> [...]
    > samochodu czy przy określonej prękości obrotowej silnika? Bo jeśli to
    > pierwsze to raczej cały układ napędowy możesz skreślić z listy

    Drgania pojawiaja sie od predkosci 100km/h. Nie ma znaczenia na jakim
    biegu sie jedzie, ani jaka predkosc obrotowa silnika.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 13. Data: 2010-06-06 11:39:48
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-06-06, news-gazeta <n...@n...pl> wrote:

    > Drgania pojawiaja sie od predkosci 100km/h. Nie ma znaczenia na jakim
    > biegu sie jedzie, ani jaka predkosc obrotowa silnika.

    No to szukaj w tych elementach, których prędkości obrotowe zależą od
    szybkości samochodu: koła, tarcze, łożyska... Generalnie od dyfra do
    opon.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 14. Data: 2010-06-06 13:18:13
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-05 21:54, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Świetna metoda sprawdzenia. Odłączyć wszystko w rozpędzonym aucie,
    > wspomaganie kierownicy i hamulców, abs i całą resztę.

    dlatego napisałem na pustej drodze, przecież nikt nie każe robić to w
    centrum w szczycie...
    z tego co czytałem w tym wątku to raczej wątpliwe by były to poduszki
    wywalone, więc odpuść

  • 15. Data: 2010-06-07 09:06:23
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    news-gazeta pisze:
    > Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.

    Miałem podobnie i okazał się, że tarcze były krzywe, nie musiałem
    hamować żeby to czuć, poza tym felgi, opony, pierścienie centrujące do
    sprawdzenia.

    --
    krzysiek82

  • 16. Data: 2010-06-07 09:09:52
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    Szukasz od niewłaściwej strony.
    Krzywa felga na tylnej osi. Ma małe bicie w pionie. Takie ledwie zauważalne na
    wyważarce. Ewentualnie lekko zdeformowana opona, np z uszkodzoną osnową.
    Po około kilkudziesięciu kkm lub więcej padnie tez łożysko na tym kole.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 17. Data: 2010-06-07 09:11:00
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    U mnie przykładowo przez zestaw letniego ogumienia lubi wpadać w rezonas przy pewnej
    konkretnej prędkości, szczególnie po dłuższym
    postoju.
    Na zimowym komplecie kół zero problemu, więc raczej 100% diagnozy.

    -----

  • 18. Data: 2010-06-07 09:12:10
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    A w ogóle da się?
    W niektórych nie.

    -----

  • 19. Data: 2010-06-07 11:10:23
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-06-06 11:39, *Krzysiek Kielczewski* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > No to szukaj w tych elementach, których prędkości obrotowe zależą od
    > szybkości samochodu: koła, tarcze, łożyska... Generalnie od dyfra do
    > opon.

    No i jeszcze w częściach, które mogą wibrować od pędu powietrza - osłona
    silnika, plastiki, może coś jeszcze

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 20. Data: 2010-06-07 14:25:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "news-gazeta" <n...@n...pl> napisał w
    > Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym
    > samochodzie.

    zamien opony tyl-przod. Jak bedzie czuc na kierownicy, to jednak
    kola/opony.

    J.