eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWibracje powyzej 120km/hRe: Wibracje powyzej 120km/h
  • Data: 2010-06-05 20:38:58
    Temat: Re: Wibracje powyzej 120km/h
    Od: JAM <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Jun 5, 2:14 pm, BartekK <s...@N...org> wrote:
    > W dniu 2010-06-05 20:02, JAM pisze:
    >
    >
    >
    > > On Jun 5, 1:26 pm, news-gazeta<n...@n...pl>  wrote:
    > >> Witam.
    > >> Kupiłem jakiś czas temu samochód. Od samego początku powyżej 120km/h
    > >> czuć wibracje na samochodzie. Przy 150km/h czuć już bardzo mocne
    > >> wibracje, praktycznie masaż w pupę :)
    > >> Auto osobowe, napęd 4x4 staly.
    >
    > >> Zacząłem od sprawdzenia felg, czy są proste i wyważone.
    > >> Dwóch różnych oponiarzy - nie pomoglo.
    > >> Wymieniłem łożyska z tyłu - nie pomogło.
    > >> Wywaliłem tylny dyfer, rozebrałem w celu sprawdzenia lożysk - wszystko
    > >> jak nowe.
    > >> Wymieniłem łożysko na wale napędowym - nie pomogło.
    > >> Rozebralem sprzęglo wiskotyczne (tak to się chyba nazywa) które
    > >> przekazuje napęd ze skrzyni na tył - nie ma się do czego przyczepić.
    >
    > >> Zaznaczam że drgań nie czuć na kierownicy, tylko na całym samochodzie.
    >
    > >> Odpalałem napędy na podniesionym aucie, wał nie bije, półosie (4 szt)
    > >> nie biją - chodzą równo wszystkie, nawet przy większych prędkosciach,
    > >> albo jest to po prostu nie do zauważenia gołym okiem.
    >
    > >> Została mi tylko skrzynia biegów, która po odpuszczeniu pedału gazu
    > >> delikatnie wyje. Jak wcisnę sprzęgło - cichnie. Wydaje mi się że to
    > >> mechanizm różnicowy albo łożyska na nim.
    > >> Na każdym biegu jest to samo, więc stawiam na mechanizm.
    >
    > Jeśli "szum/wycie" związane jest ze sprzęgłem (znika gdy naciśniesz
    > sprzęgło) - to może to łożysko oporowe na łapie sprzęgła?
    >
    > >> Macie jakieś pomysły co powinienem jeszcze sprawdzić / wymienić???
    > > Sprawdz wywazenie walu napedowego.
    >
    > To by 'w powietrzu' też mu wyszło, a wręcz bardziej niż wyszło - wał
    > nieźle telepie się "na oko", mimo że wcale nie musi być źle wyważony, a
    > jakby był źle - to by było raczej widać że skacze jak głupi
    > Może poduszki pod silnikiem? Ja u siebie też walczyłem z felgami, cudami
    > - a po prostu jedna poduszka siadała pod ciężarem silnika + siła
    > skręcająca silnik w osi auta, co powodowało mocniejsze przenoszenie
    > drgań. Wykryjesz to w ten sposób- gdy jedziesz z tą prędkością gdy ci
    > wyczuwalnie drży - wyłącz silnik, wciśnij sprzęgło i zobacz - jak
    > drgania zniką winne zawieszenie silnika. Tylko uważaj podczas takiego,
    > bo jak zgasisz silnik, to wspomagania znikną.
    >
    > --
    > | Bartlomiej Kuzniewski
    > | s...@d...org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
    > |http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=33
    8173

    Jezeli drgania pojawiaja sie powyzej 120 km/h to zrodlem tych drgan
    raczej bedzie uklad polozony za skrzynia biegow (i czesciowo w
    skrzyni). Drgania silnika, lub sprzegla nie objawialyby sie przy
    okreslonej predkosci, tylko raczej przy okreslonych obrotach. Chyba,
    ze jest to kombinacja obrotow i momentu napedowego ale to raczej mniej
    prawdopodobne.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: