    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Why mobile web apps are slow
    Date: Thu, 11 Jul 2013 12:57:15 +0200

    On 11.07.2013 10:04, Maciej Sobczak wrote:

    > Ilość klas nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Uzgodnijmy więc, że
    > masz ich 3 miliony, niech ten system wygląda jeszcze poważniej, nie
    > wpływa to na dalsze rozważania.

    Obawiam się, że w javie wcześniej trafisz na którąś z 16-bitowych ścian ;)

    > O, i to dopiero ma znaczenia. Nawet jeśli w programie jest tylko
    > jedna klasa.

    Tylko nadal pozostaje pytanie (ok, w javie się tego nie da inaczej,
    week-reference jest mało znane i upierdliwe w stosowaniu) jak wygląda
    ownership i czas życia obiektów?

    W przypadku bez GC zazwyczaj(oczywiście nie zawsze) na etapie tworzenia
    struktury danych mamy jakąś mapę/listę/tablicę w której umieszczamy nowo
    tworzone obiekty i z której je wyszukujemy tworząc kolejne krawędzie - w
    takiej sytuacji czas życia może być powiązany z tą strukturą.

    GC oczywiście daje możliwość zwalniania obiektów w czasie, gdy wypadają
    one z hipergrafu i jeżeli właśnie tego potrzebujemy, to jest to właśnie
    owo specyficzne zastosowanie w którym przy braku GC musielibyśmy je i
    tak napisać. Jeżeli natomiast nie potrzebujemy zwalniania obiektów w
    czasie pracy algorytmu to GC jest tylko zbędnym kosztem.

    > Z punktu widzenia mainstreamu pytanie jest następujące: czy GC
    > powinien być obowiązkowym elementem systemu, niezależnie od tego, co
    > ten system robi.

    Tu odpowiedź jest bolesna - tak, bo na rynku brakuje dobrych
    programistów i obawiam się, że spora grupa dostępnych nie poradzi sobie
    bez GC.

    Natomiast cały czas uważam, że język który z jednej strony zabierał z
    przed programisty konieczność zarządzania pamięcią ręcznie a z drugiej
    strony wymuszał odpowiednie ustalenie własności obiektów na etapie
    projektu byłby ciekawy.

    Michoo