eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingWeryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo › Re: Weryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.supermedia.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!no
    t-for-mail
    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Weryfikacja e-maila, a bezpieczeństwo
    Date: Fri, 16 Nov 2012 17:47:32 +0100
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 101
    Message-ID: <k85r2g$t0k$1@mx1.internetia.pl>
    References: <k7v9hn$imv$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <k80pso$45i$1@news.icm.edu.pl> <k80vk0$n4h$1@mx1.internetia.pl>
    <k810tg$t8v$1@mx1.internetia.pl> <k82fq5$48t$1@mx1.internetia.pl>
    <k8549c$nji$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.238.197.12
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1353084816 29716 83.238.197.12 (16 Nov 2012 16:53:36 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 16 Nov 2012 16:53:36 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <k8549c$nji$1@mx1.internetia.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686 on x86_64; rv:10.0.6esrpre) Gecko/20120817
    Icedove/10.0.6
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:200984
    [ ukryj nagłówki ]

    On 16.11.2012 11:18, Przemek O wrote:
    > W dniu 2012-11-15 11:16, Michoo pisze:
    >> Jaka natychmiastowa walidacja? Sprawdzasz poprawność wprowadzonych
    >> danych. Mail i tak wysyłasz aby aktywować konto.
    >
    > Jak sprawdzam skoro nie wyświetla się czy mnie rejestruje czy nie i z
    > jakiego powodu? Kręcisz...

    Nie to ty nie czytasz uważnie.

    > Jasny komunikat czy dane są poprawne czy nie
    > otrzymasz w momencie potwierdzenia emailem (bądź nie). Czyli to nie jest
    > natychmiastowe - czytaj w momencie wprowadzania.

    Jak chcesz natychmiastowo zweryfikować poprawność wprowadzonego maila?

    >
    >>> A po co taki komunikat? Nie lepszy że ktoś próbuje drugi raz założyć
    >>> konto na ten email?
    >>
    >> Bo skoro nie pamięta, że ma konto na tym adresie to prawdopodobnie
    >> również nie pamięta hasła więc i tak będzie musiał użyć formularza
    >> odzyskiwania hasła.
    >
    > Za dużo myślisz za użytkownika...

    Praktyka pokazuje, że za użytkownika trzeba myśleć.

    >
    >>> A nieotrzymanie maila z potwierdzeniem o czym świadczy?
    >>
    >> Że proces rejestracji nie został przeprowadzony prawidłowo.
    >
    > ??? A skąd user ma wiedzieć w którym momencie owo nieotrzymanie maila

    Jakie "owo nieotrzymanie maila"? Przecież mail jest wysyłany.


    >
    >>
    >>> Że user się
    >>> pomylił wpisując adres, że skrypt na serwerze się wywalił,
    >>
    >> Czyli jeżeli skrypt się wywali i mail aktywacyjny nie dotrze to taki
    >> adres ma być "spalony" na najbliższy tydzień dopóki nie wygaśnie
    >> nieaktywowane konto? "Świetne" i _bardzo_ wkurzające (miałem takie
    >> przypadek z jednym sklepem. Mieli duże obciążenie, skrypty zdychały a
    >> jakiś niezbyt rozgarnięty osobnik ustawił widać autocommit.)
    >
    > Co Ty nie powiesz. A "Wyślij link aktywacyjny ponownie" nie istnieje?

    W sensownym systemie istnieje.

    > Zresztą opcja z natychmiastowym brakiem informacji czy rejestracja się
    > powiodła prowadzi do takich sytuacji jak opisujesz... Bo nie wiadomo czy
    > jeszcze poczekać chwilę czy może już nic nie przyjdzie.

    Przecież masz natychmiastową informację.

    >
    >>> Trochę więcej tych niepewności, a najgorsze że
    >>> czekamy i nie wiadomo co się dzieje, czy rejestrować się ponownie, czy
    >>> może jeszcze chwilę poczekać.
    >>
    >> Czym się to różni od czekania na mail aktywacyjny? Masz dokładnie ten
    >> sam stan użytkownika "rejestracja została zakończona, mail wysłany,
    >> kliknij link jak go odbierzesz".
    >
    > Tak, tylko że w przypadku gdzie wiadomo że email został zarejestrowany
    > należy czekać na mail aktywacyjny. W przypadku braku takiej rejestracji
    > nie wiadomo na co czekać i czy w ogóle.

    Jeszcze raz, bo coś nie rozumiesz. Ja proponuję:
    1. Użytkownik wpisuje mail i hasło.
    2. Zatwierdza.
    3. Jeżeli był jakiś błąd to jest on wyświetlany. Jeżeli nie było to
    dostaje komunikat "mail aktywacyjny został wysłany".
    4. Jeżeli adres mail był już w systemie dostaje link resetujący hasło.
    Jeżeli nie było dostaje link do aktywacji konta.
    5. Po kliknięciu linku dostaje dostęp do swojego konta.

    Ty za to prezentujesz:
    1. Użytkownik wpisuje mail i hasło.
    2. Zatwierdza.
    3. Jeżeli był jakiś błąd to jest on wyświetlany. Jeżeli nie było to
    dostaje komunikat "mail aktywacyjny został wysłany". Jeżeli mail już
    istnieje to jest komunikat "mail istnieje".
    4. Użytkownik próbuje przypomnieć sobie hasło.
    5. Użytkownik szuka hasła.
    6. Użytkownik wybiera "resetowanie hasła".
    7. Użytkownik wpisuje mail i hasło.
    8. Zatwierdza.
    9.Jeżeli był jakiś błąd to jest on wyświetlany. Jeżeli nie było to
    dostaje komunikat "mail resetujący został wysłany".
    10. Po kliknięciu linku dostaje dostęp do swojego konta.

    jako prostsze?

    --
    Pozdrawiam
    Michoo

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: