  • 1. Data: 2010-01-27 10:59:53
    Temat: Wentylatory inne niż Sunon
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Potrzebny mi dostawca kilkudziesięciu wiatraczków 40x40x6mm, 5V DC.
    Wiatraki mają być DOBRE. Zdolne do wytrzymania przynajmniej roku
    ciągłej pracy w warunkach outdoorowych (czyli dość duże zmiany
    temperatury, ale raczej bez przechładzania, elektronika grzeje się
    mocno, zapylenie małe, ale kurz - owszem.

    Oryginalnie w urządzeniach są montowane jakieś nonamy (a chodzi o
    markowy sprzęt, mniejsza o to, jakiej produkcji, ale aż wstyd...) i
    padają na potęgę już po kilku miesiącach od zainstalowania. W kilku
    hurtowniach, które przejrzałem pod tym kątem, królują wiatraki
    produkcji Sunon, a z nimi miałem z kolei baaardzo złe doświadczenia w
    innych urządzeniach (wentylatory "MagLev", a więc teoretycznie
    niezniszczalne, w praktyce okazały się być bardziej zawodne od tych
    klasycznych, łożyskowych, z powodu złego uszczelnienia przestrzeni
    między ośką a magnesem i zaciągania tam pyłu).

    Czy ktoś coś może podpowiedzieć, gdzie takich DOBRYCH wiatraków
    szukać? Oczywiście niezbędna jest faktura i najlepiej wszystkie
    dodatki ułatwiające przepchnięcie produktu na szczeblu managerskim,
    cacane prezentacje pokazujące, w jak innowacyjny sposób się wirnik
    kręci i ile lat badań było potrzebne do wypracowania tego unikalnego
    sposobu obiegu powietrza, jaki widać na załączonej animacji, może
    jeszcze jakieś świadectwa energetyczne, certyfikat, że przy produkcji
    nie ucierpiało żadne zwierze ani nie ocieplił się klimat i tym
    podobne.

    J.

  • 2. Data: 2010-01-27 11:47:16
    Temat: Re: Wentylatory inne niż Sunon
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w
    >Czy ktoś coś może podpowiedzieć, gdzie takich DOBRYCH wiatraków
    >szukać?

    Procesory Intel w wersji Box sprzed kilku lat obejrzec, i co tam
    znajdziesz, tego szukac.

    J.

  • 3. Data: 2010-01-27 12:04:18
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 27 Sty, 12:47, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Procesory Intel w wersji Box sprzed kilku lat obejrzec, i co tam
    > znajdziesz, tego szukac.

    Niestety, wszelkie szroty odpadają, nawet jeśliby tam były dostępne
    wiatraki wieczne. Musi być faktura i musi być produkt nowy,
    akceptowalny na szczeblu managerskim, skrajnie odległym od
    inżynierskiego.
    Chyba, że chodzi Ci o podejrzenie, kto tamte wiatraki robił, to
    faktcznie dobry trop byłby, niestety nic takiego pod ręką nie mam.
    Może ktoś z grupowiczów znajdzie w szufladzie i sprawdzi?

    J.

  • 4. Data: 2010-01-27 13:00:22
    Od: Michal Smolnik <m...@f...pl>

    Jarek P. pisze:
> [...]
    > temperatury, ale raczej bez przechładzania, elektronika grzeje się
    > mocno, zapylenie małe, ale kurz - owszem.

    Spróbuj poszukać angielską firmę Rotron. Mają przedstawiciela w Polsce.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 5. Data: 2010-01-27 13:00:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >dostępne
    >wiatraki wieczne.
    >Chyba, że chodzi Ci o podejrzenie, kto tamte wiatraki robił,

    Dokladnie o to mi chodzi :-)

    >faktcznie dobry trop byłby, niestety nic takiego pod ręką nie mam.

    Zacznij od najstarszych komputerow w okolicy, oczywiscie tych w
    ktorych sie jeszcze cos kreci :-)

    A swoja droga .. moze zadzwonic do intela i spytac czy nie maja
    wiatrakow luzem ?

    J.