  • 1. Data: 2010-06-09 20:49:56
    Temat: Wentylator ciągle pracuje
    Od: "och.karol" <o...@x...wp.pl>

    Sprzęt - HP Compaq nx6125.
    Spalił mi się wentylator w w/w modelu. Zakupiłem używany/sprawny na
    Allegro.
    Niby cacy, bo kręci i ładnie chłodzi (temp procka 45-50st.C) tylko, że
    w tej temperaturze powinien się chyba zatrzymywać!
    A on jakby był "na krótko spięty" - kręci cały czas i hałasuje.
    Poprzedni zanim się spalił (było zwarcie na układzie scalonym)
    zwalniał i zatrzymywał się.
    Sterowniki do procka przeinstalowane (procek zwalnia do 800MHZ jak
    może).
    Co można zrobić?

    Z góry dzięki za pomoc.

    Karol

  • 2. Data: 2010-06-09 20:53:42
    Temat: Re: Wentylator ciągle pracuje
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Nałożyć wreszcie pastę pod radiator póki laptop grzecznie prosi ;) I
    wyczyścić wentylator na styku z radiatorem, pewnie ładny dywanik juz tam
    jest.

  • 3. Data: 2010-06-09 21:41:37
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    W BIOS jest opcja, czy wentylator pod zasilaniem sieciowym ma stale pracować.
    Ale zostawiłbym ją włączoną.
    Inaczej będziesz miał co jakiś czas włączające się intensywne wycie.
    To już chyba lepiej stale ciche.

    -----

  • 4. Data: 2010-06-09 21:48:40
    Od: "och.karol" <o...@x...wp.pl>

    On 9 Cze, 22:53, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:
    > Na o y wreszcie past pod radiator p ki laptop grzecznie prosi ;) I
    > wyczy ci wentylator na styku z radiatorem, pewnie adny dywanik juz tam
    > jest.

    Procek ze starej pasty wyczyszczony spirytusem.
    Pasta nowo założona.
    Jeśliby w tej materii coś było nie tak grzałby się.
    Czy się mylę?

    Karol

  • 5. Data: 2010-06-09 21:50:34
    Od: "och.karol" <o...@x...wp.pl>

    Opcja wentylowania na stałe wyłączona.
    Żeby było ciche może bym nie robił sensacji ale on kręci na pełnych
    obrotach.

  • 6. Data: 2010-06-09 23:07:13
    Od: zielony bazyliszek <b...@a...pl>

    Użytkownik och.karol napisał:
    > Opcja wentylowania na stałe wyłączona.
    > Żeby było ciche może bym nie robił sensacji ale on kręci na pełnych
    > obrotach.

    Bo upały są :)

  • 7. Data: 2010-06-10 16:40:43
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Swoją drogą to ciekawe, że wzrost temperatury otoczenia o 5°C powoduje wzrost
    temperatury procesora o 15°C.
    Dzisiaj w nasłonecznionym pomieszczeniu tak mi wentylator w lapku nap... , że
    zestresowany zakończyłem pracę ;-)

    -----