  • 21. Data: 2024-01-03 08:51:10
    Temat: Re: Wcześniejsze badanie techniczne
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie widzę problemu. Zostawiam zapasowe kluczyki, spisuję licznik i
    > znajduję osobę odpowiedzialną/firmę, która to ogarnie "w terminie". Co
    > innego jak ktoś chce "cebulić". Piter trochę cebuli :) Za chwilę wejdzie
    > przepis, że miesiąc po terminie jest kara i co? Obecnie go jeszcze nie
    > ma wdrożonego. To są przypadki jednostkowe. Dla mnie, nigdy nie miałem
    > problemów z terminem przeglądu i wygląda, że nie będę miał. Po prostu
    > potrafię się ogarnąć a nie znajdować/robić problemy.

    Jesteś po prostu frajer.

  • 22. Data: 2024-01-03 08:51:48
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Dopowiem. Co roku miałem problem z terminem, który wypada "w moje
    > wakacje" (wrzesień) i tak programuję wakacje, że przeciągnąłem termin do
    > października po 3 latach bez problemu. Jaki to problem?  Po prostu
    > kupiłem auto, które miało przegląd w danym czasie, który mi nie
    > odpowiadał, to sobie zmieniłem korzystając z 30 dni na operację :)
    > Zwykłe planowanie ZNANEGO z wyprzedzeniem rocznym terminu...OK mam 500m
    > do stacji diagnostycznej, co nawet w przypadku wprowadzenia obowiązku
    > -30 dni PO terminie, nadal utrzymuje mnie w przepisach :)

    A jak Ci się tłuku przesunie to co zrobisz?

  • 23. Data: 2024-01-03 09:41:22
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 29.12.2023 o 11:39, JS pisze:
    > Pojechałem dziś na badanie techniczne (choć mam ważne do 3.01) i
    > diagnosta wpisał mi termin następnego na 29.12.2023. Czytałem w sieci,
    > że można się zgłosić do 30-tu dni przed upływem terminu ważności i
    > nowe badanie będzie obowiązywać przez rok od dnia następnego po
    > upływie ważności bieżącego. Diagnosta twierdzi, że nic takiego nie ma
    > w przepisach. To jak to w końcu jest? Jakaś podstawa prawna?
    > Pozdrawiam
    > JS

    No pewnie że nic takiego nie ma. Jest tylko mowa o maximum 12miesięcznej
    ważności przeglądu. Diagnosta nie czarodziej aby wyczarowywać dodatkowe
    dni ważności.

  • 24. Data: 2024-01-03 10:40:35
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.01.2024 o 08:51, io pisze:

    > A jak Ci się tłuku przesunie to co zrobisz?

    A niby jak ma się przesunąć? Prędzej sprzedam ten samochód :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 25. Data: 2024-01-03 12:36:31
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > A niby jak ma się przesunąć? Prędzej sprzedam ten samochód :)

    Normalnie, zachorujesz i trafisz do szpitala na pół roku. Albo samochód
    się zepsuje i przez pół roku będziesz jednej części szukał. Zaplanujesz
    to sobie?

    Tu nie ma czego planować! Przegląd robi się jak samochód jest używany,
    jak nie to nie, bo po co.

  • 26. Data: 2024-01-03 12:52:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    UĹźytkownik LordBluzgÂŽ?? m...@p...onet.pl ...

    > [...]
    >
    > Że masz obowiązek jechać na przegląd raz do roku i w tym obowiązku
    > widnieje data ROCZNA bo tak stanowi przepis.

    To oczywiste. Nie o tym rozmawiamy.

    > Możesz też przegląd robić codziennie.

    To tez nie jest tematem rozmowy.

    > Za każdy przegląd się płaci a nie za pieczątkę. Tutaj właśnie
    > mylisz obowiązek z Twoim 'widzimisię". Co ciekawe, wiele osób
    > dokonuje przeglądu w stacji diagnostycznej, podczas zakupu
    > samochodu i płacą za to bez pieczątki. Ja mam takiego diagnostę i
    > on mnie bardzo lubi. Jeśli coś mi np. stuka w zawieszeniu,
    > najpierw jadę do diagnosty...po diagnozę, potem dopiero do
    > mechanika, jeśli sam nie dam rady czegoś wymienić/naprawić.
    > Polecam.

    Wyoraz sobie, ze robie tak samo, tyle ze taki przeglad kosztuje 20zł bo
    dotyczy jednego elementu.
    Ale znĂłw - nie o tym rozmawiamy.
    Załózmy kilka hipotetycznych sytuacji:
    - wyjezdzam na 9 miesiecy i w tym czasie bedzie przypadał przeglad.
    Chciałbym przyjechac zrobic go wczesniej i miec auto gotowe do jazdy w
    kazdym momencie.
    Naprawde nie moge tego zrobic?
    - robie jakas powazniejsza naprawe samochodu, chce po niej podjechac
    zrobic przeglad, zapłacic i miec potwierdzenie ze na kolejny rok mam
    przeglad. Dlaczego nie miałbym miec takiej mozliwości?
    Jakie rozsadne argumenty za tmy przemawiaja?

    > Czyli rozumiem to tak. Chce Ci się jeździć co jakiś czas na
    > przegląd w ciągu roku ale zmuszasz mnie do ponownego czytania
    > przepisów, skopiowania treści na grupę bo Ci się nie chce?
    >
    > Ciekawe, że odpisać Ci się w ogóle chciało :) Zaiste ciekawa
    > obrona przed wiedzą :)

    Podałes przepis, sadziłem ze wiesz co jest wn im napisane i ze którys
    konkretnie odnosi sie do omawianej sytuacji.
    Mma do ciebie zbyt duzy szacunek zeby podejrzewac ze zalinkowałes to bo
    chciałes sie pochwalic ze umiesz znalezc ale ze wlasciwie nie wiesz czy
    jest tam coś opisujacego sytuacje o której rozmawiamy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 28. Data: 2024-01-03 12:52:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > jednostkowe. Dla mnie, nigdy nie miałem problemów z terminem
    > przeglądu i wygląda, że nie będę miał. Po prostu potrafię się

    To jest takie tłumaczenie: jest przepis i nie wymyslaj.

    A gdybys miał znalezc cos zdroworozsadkowego?

    Co stoi na przeszkodzie aby uznac ze przeglad zrobiony pol roku przed
    twerminem obowiazkowego, kolejnego przegladu, potwierdza prawidłowy
    stan pojazdu i ustanawia nowy termin obowiazkowego przegladu na "za
    rok"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 27. Data: 2024-01-03 12:52:19
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ddddddddddd d...@d...pl ...

    > dokładnie, straszna głupota.
    >
    > Ja w tym roku przegląd zrobiłem 1.5 miesiąca wcześniej - gdybym
    > zrobił miesiąc wcześniej to by się przedłużył o 13 miesięcy (tak
    > to działa w UK), a że zrobiłem 1.5 miesiąca wcześniej to tylko o
    > 12 - ale i tak mi się to opłacało bardziej niż marnować kolejny
    > raz czas na warsztacie (tutaj na przegląd trzeba się umawiać i
    > raczej nie robią od ręki)

    Hmm, niezbyt rozumiem.
    Przeglad uprawnia do jezdzenia 12 miesiecy i zakłada sie ze w tym
    czasie stan pojazdu nie powinien sie jakos drastycznie pogorszyc.

    Dlaczego miałoby to byc nagle 13 miesiecy albo 15?

    Mnie bardziej chodzi o to ze jezeli robię przeglad pol roku przed
    terminem obowizzkowym to termin nastepnego obowiazkowego powinien byc
    "za 12 miesiecy" a nie za 6...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obdarowany mówi dziękuję,

  • 29. Data: 2024-01-03 12:59:54
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.01.2024 o 12:36, io pisze:

    > Normalnie, zachorujesz i trafisz do szpitala na pół roku.

    To pojedzie ktoś inny. Nie mieszkam na planecie, gdzie jest 2 ludzi,
    jeden to diagnosta a drugi to kierowca.

    > Albo samochód
    > się zepsuje i przez pół roku będziesz jednej części szukał.

    Niemożliwe, przynajmniej dla mnie.

    > Zaplanujesz
    > to sobie?

    Oczywiście.

    > Tu nie ma czego planować! Przegląd robi się jak samochód jest używany,
    > jak nie to nie, bo po co.

    No to gdzie problem?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 30. Data: 2024-01-03 15:18:30
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.01.2024 o 12:52, Budzik pisze:
    [...]
> [...]
    > - wyjezdzam na 9 miesiecy i w tym czasie bedzie przypadał przeglad.
    > Chciałbym przyjechac zrobic go wczesniej i miec auto gotowe do jazdy w

    Wynika, że nie możesz :) Natomiast zamiast Ciebie może ktoś inny dokonać
    przeglądu. Ja na przykład, jadę autem córy, bo ona akurat jest co rok na
    wyjeździe w czasie terminu i dokonuję przeglądu.

    OK, nie każdy ma córę czy sąsiada, czy nawet boi się dać komuś
    prowadzić. Obecnie, można jechać na przegląd po terminie i kary za to
    nie ma (jeszcze)...chyba że masz "pecha" i Cię złapią ale spokojnie
    można to załatwić w zgodzie z prawem i dojechać sporo po terminie.
    Załatwiasz sobie "czerwone tablice" i jedziesz.

> [...]

    > chciałes sie pochwalic ze umiesz znalezc ale ze wlasciwie nie wiesz czy
    > jest tam coś opisujacego sytuacje o której rozmawiamy.

    To może zajrzyj bo są tam różne stany opisane, gdzie np nowy samochód ma
    termin 3 lata, autobus pół roku itp. Zapewne znajdziesz też tam coś dla
    siebie i po prostu będziesz wiedział. Już samo to, że MNIE pytasz jest
    dziwne, mając jedną stronę do przeczytania ale czekasz 3 dni aż skopiuję
    tekst na grupę :) Tego akurat nie rozumiem w dobie Internetu. Kaczyński
    ponoć dzwonił do prezesa TVP, zamiast kupić sobie dekoder...bo nie miał
    obrazu w telewizorze. Ja nie wpadłem na pomysł dzwonienia do prezesa :)
    ...ale specjalnie dla Ciebie podałem link. Mogłeś przecież sam to
    znaleźć ale bladego pojęcia nie mam dlaczego NIC nie zrobiłeś w tym
    kierunku i mnie pytasz.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>