  • 1. Data: 2017-11-18 12:37:33
    Temat: Wbijanie uziomu szpilkowego
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Pytanie do praktyków: czy jest szansa na wbicie uziomu
    szpilkowego ( co najmniej 3 metry ) młotkiem SDS plus o energii 5 J ?
    Wszędzie posługują się młotkami SDS max, to jednak inna liga energetyczna.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2017-11-18 14:46:06
    Temat: Re: Wbijanie uziomu szpilkowego
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 18.11.2017 12:37, PeJot wrote:
    > Czołem. Pytanie do praktyków: czy jest szansa na wbicie uziomu
    > szpilkowego ( co najmniej 3 metry ) młotkiem SDS plus o energii 5 J ?
    > Wszędzie posługują się młotkami SDS max, to jednak inna liga energetyczna.

    To zależy jaki grunt, ale 3m to raczej bez problemu - można wbić ręcznym
    młotkiem bez większego wysiłku.
    Wbijałem akumulatorową SDS i jakoś szło. To zależy ile masz tego do
    wbicia - jeśli wbijasz nagminnie to kup coś cięższego, bo zamordujesz
    narzędzie.
    Widziałem ciekawe zjawisko przy wbijaniu cięższym młotem - przy
    uderzeniach "z całej siły" (z nad głowy) szpilka wchodziła max 1-2cm,
    natomiast wystarczyło unieść młot 30-40cm nad szpilkę i puścić i za
    każdym razem ubywało po 4-5cm - wyraźnie wchodziła szybciej.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2017-11-18 15:41:55
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 18.11.2017 o 14:46, Mirek pisze:

> [...]
    > natomiast wystarczyło unieść młot 30-40cm nad szpilkę i puścić i za
    > każdym razem ubywało po 4-5cm - wyraźnie wchodziła szybciej.

    https://www.youtube.com/watch?v=D-wxnID2q4A

    :-)

    P.P.

  • 4. Data: 2017-11-18 18:38:34
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-11-18 o 14:46, Mirek pisze:
    > To zależy ile masz tego do
    > wbicia - jeśli wbijasz nagminnie to kup coś cięższego, bo zamordujesz
    > narzędzie.

    Robota jednorazowa, szkoda pożyczać komercyjne narzędzie. Tu niby ładnie
    idzie:

    https://www.youtube.com/watch?v=89NkneUlMXc

    Swoją drogą, wszędzie piszą że nierdzewka jest The best. Tak się składa
    że miałbym pod ręką pręty 16 mm, tylko gwintować i skręcić na mufki (
    też nierdzewne ). Ma to sens ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2017-11-18 23:52:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 listopada 2017 12:37:32 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Czołem. Pytanie do praktyków: czy jest szansa na wbicie uziomu
    > szpilkowego ( co najmniej 3 metry ) młotkiem SDS plus o energii 5 J ?
    > Wszędzie posługują się młotkami SDS max, to jednak inna liga energetyczna.

    3metry to tłuczkiem do kotletów wbijesz

  • 6. Data: 2017-11-20 20:07:42
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Swoją drogą, wszędzie piszą że nierdzewka jest The best. Tak się składa że
    > miałbym pod ręką pręty 16 mm, tylko gwintować i skręcić na mufki ( też

    zależy od podłoża, w piaszczyste wejdzie piernikiem, w gliniaste będzie
    sporo trudniej
    ale jak widać na filmiku narzędzia do wbijania nie są potrzebne;)
    https://www.youtube.com/watch?v=eD_u5IZW_xk

    --
    pozdr

    Tomasz