eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
  • Data: 2011-09-01 18:08:58
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-09-01 14:03, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > To teraz wróć ze świata F1 do czegoś bliższego naszemu jeżdzeniu po
    > drogach.
    > Popatrz na wykresy Mocy/Momentu powyżej - są to silniki stosowane w
    > rajdach - jaki jest kształt tych ch-k.

    Wysoka elastyczność silników stosowanych w rajdach wynika z przepisów
    FIA nakazującej stosowanie zwężki ograniczającej dostęp powietrza do
    silnika i tym samym ograniczającą moc.

    Jak zamontujesz restrykcyjne przewężenie w normalnym samochodzie, to też
    się okaże że moc maksymalna spadła o połowę, ale za to jest stała w
    zakresie 3000-6500 rpm.

    Dlatego że od pewnego momentu ilość powietrza dostarczanego do silnika
    będzie już stała.


    Bez zwężki silnik turbo 2l miałby dużo wyższą moc i typowo turbinową,
    ostrą charakterystykę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: