  • 1. Data: 2015-12-09 19:30:52
    Temat: Warszawa - Lubin: jak jechać
    Od: "Sadir" <W...@w...pl>

    Za jakiś czas będę jechał do Lubina.
    Obserwuję sobie od jakiegoś czasu mapke Google i zgłupiałem.
    Jednego dnia G podpowiada trasę A2, potem przez Łódź i potem znowu
    autostrada do Wrocławia i potem na Lubin
    Innym razem Google podpowiada trasę A2, potem przed poznaniem skręt na
    Leszno, Głogów i potem Lubin
    Jeszcze innym proponuje "katowicką", potem skręt na Łask i wyjazd na s8 do
    Wrocławia.
    Kolejnego dnia G proponuje wyskoczyć z A2 gdzieś Łodzią.
    O co chodzi? Czemu raz podaje tak, innym razem inaczej.
    Którędy najszybciej, najbezpieczniej, najlepiej?

  • 2. Data: 2015-12-09 20:06:53
    Temat: Re: Warszawa - Lubin: jak jechać
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Sadir,

> [...]
    > O co chodzi? Czemu raz podaje tak, innym razem inaczej.
    > Którędy najszybciej, najbezpieczniej, najlepiej?

    Google analizuje ruch - stąd różne trasy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-12-10 15:03:17
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-12-10 o 14:53, "Zdzisław Dyrman (zasadniczo) " <A...@a...pl> pisze:

    > Tak z ciekawości : jak analizuje? Z satelit?

    z użytkowników map. uruchamiając pierwszy raz aplikację z mapami google
    musisz (?) sie zgodzić na raportowanie Twoich danych (podobno anonimowo,
    ale róznie to bywało) w celu wykorzystania ich do właśnie takiej analizy.

    a.

  • 4. Data: 2015-12-10 17:08:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zdzisław Dyrman (zasadniczo) " napisał w wiadomości grup
    Artur Miller <n...@n...com> Wrote in message:

    >To chyba podobnie Yanosik działa. Pytanie ile osób jeździ na mapie
    > Google i przez to jak dobre sa dane o korkach z Google

    Chyba nie musza jezdzic z mapa googla - nei wystarczy, ze maja w
    samochodzie wlaczony telefon z Androidem ?
    A jeszcze jak maja wlaczony GPS ... chocby dla yanosika ...

    J.

  • 5. Data: 2015-12-11 10:34:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello Sadir,

    >Google analizuje ruch - stąd różne trasy.

    W opcjach trasy mozna ustawic dzien i godzine wyjazdu - ale to na
    podstawie prognoz.

    Jesli chodzi o Wroclaw, to krytyczny jest przejazd ulica Kosmonautow
    (a przy okazji DK94) od S8 wezel Stadion do osiedla Lesnica.
    Tam mamy wielki korek w godzinach popoludniowych, i sredni w
    pozostalych dziennych :-)
    Mozna objechac przez A4 i Prochowice.
    Ewentualnie A4 i Legnice - ale tego raczej nie polecam

    J.

  • 6. Data: 2015-12-11 12:34:44
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-10 o 17:08, J.F. pisze:
    > A jeszcze jak maja wlaczony GPS ... chocby dla yanosika ...

    Tak przy okazji. Ostatnio testuję różne nawigacje ;-)
    i przyglądam się wyświetlanemu natężeniu ruchu.
    Zauważyłem, że może i by to działało ale zawsze jest z opóźnieniem.
    Jakieś pół godziny.
    Za wolne komputery? :-)

    Co innego Yanosik. Jest na bieżąco ;-)

  • 7. Data: 2015-12-11 13:47:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >i przyglądam się wyświetlanemu natężeniu ruchu.
    >Zauważyłem, że może i by to działało ale zawsze jest z opóźnieniem.

    Tez pewnie nie jest. Trzeba usrednic dane.

    Z nawigacja moze isc pieszy, moze jechac rowerzysta, moze ktos
    zaparkowac pod sklepem czy czekac na parkingu.
    Albo kierowca karetki uzywac, czy pilot helikoptera.
    Albo pasazer pociagu czy nawet metra.

    Ewentualnie ... zauwazyc, ze tu zawsze o tej porze jest korek, wiec
    wystarczy tylko potwierdzic juz po kilku zgloszeniach, albo nawet
    informacje o korku wyswietlic, a w razie niepotwierdzenia odwolac.

    Niestety - trzeba by spedzic kiedys pare godzin na drodze, albo miec z
    biura dobry widok, zeby sprawdzic na ile informacje sa trafione w
    czas.

    J.

  • 8. Data: 2015-12-11 18:09:05
    Od: <5...@2...180905.invalid> (Tom N)

    z w

    > Co innego Yanosik. Jest na bieżąco ;-)

    Taaaa... Droga przede mną na czerwono -- za mną na niebiesko ;-)

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2015-12-16 21:39:20
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 10 Dec 2015 15:03:17 +0100, Artur Miller <n...@n...com>
    wrote:

    >podobno anonimowo

    Hehe... Jakie anonimowe, skoro możesz to sam zoabzczyć w swoim googlu.
    A jak Ty to widzisz, to widzi też i Google. A jak Google widzi, to kto
    jeszcze widzi? ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 10. Data: 2015-12-16 21:40:23
    Od: j...@i...pl

    On Thu, 10 Dec 2015 17:08:37 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Chyba nie musza jezdzic z mapa googla - nei wystarczy, ze maja w
    >samochodzie wlaczony telefon z Androidem ?

    Sam telefon nie daje dobrej lokalizacji.

    >A jeszcze jak maja wlaczony GPS ... chocby dla yanosika ...

    Wtedy tak, lokalizacja jest dość dokładna.