  • 11. Data: 2013-01-14 22:33:44
    Temat: Re: WD-40 - nadaje sie do zamarzajacych zamkow w drzwiach?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LEPEK,

    > To znaczy kiedyś radzili denaturatem, a teraz radzą spirytusem, czy
    > radzili denaturatem, a po denaturacie - spirytusem? Czy oni mają
    > (mieli?) świadomość, że to ta sama substancja?

    No co Ty?! Denaturat jest zanieczyszczony! Bardziej od naszego
    krystalicznie czystego powietrza i krystalicznie czystego aeorozolu
    unoszącego się z naszych krystalicznie czystych dróg.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2013-01-14 22:38:20
    Od: tá´Ź

    ToMasz wrote:

    > JAk najbardziej możesz stosować wd40 jak i gdzie Ci się podoba. Znane
    > problemy są dwa. Wd40 to też smar, ale na pewno nie najlepszy. Wiec tam
    > gdzie ma być _konkretny smar_, nie stosuj wd.... Drugi problem to fakt,
    > że po nasmarowaniu zamka, nasmaruje się również klucz. klucz włożony do
    > kieszeni, połapie niteczki, kłaczki, śmieci. potem włożony do dziurki
    > część zanieczyszczeń pozostawi wewnątrz. Starzy dorabia cze kluczy
    > radzili najpierw denaturatem, potem spirytusem.... ale to już inna bajka

    W jednym akapicie sam sobie zaprzeczasz.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 13. Data: 2013-01-14 23:43:39
    Od: "morghul" <m...@t...pl>

    Zamków, a w zasadzie wkładek nie powinno się smarować bo do smaru lepi się kurz,
    piasek i inne świństwa a to zabija zamek szybciej niż brak smaru. Tak mi kiedyś
    powiedział fachura od zamków.

    --

    morghul

  • 14. Data: 2013-01-14 23:56:37
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "morghul" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Zamków, a w zasadzie wkładek nie powinno się smarować bo do smaru lepi
    > się kurz, piasek i inne świństwa a to zabija zamek szybciej niż brak
    > smaru. Tak mi kiedyś powiedział fachura od zamków.

    Może to i prawda, ale ja, wzorem dziadka, który nie żyje od 1980 r.
    smaruję wszystkie zamki smarem grafitowym - mniej więcej raz na 8-10 lat
    i tyle własnie bez dodatkowych czynności wytrzymują. Smarowanie polega
    na wprowadzeniu niewielkiej ilości na kluczu i przekręceniu kilkanacie,
    kilkadziesiąt razy. Potem dwa, trzy dni pilnuję, żeby przetrzeć klucz
    jeśli są na nim resztki smaru. Te otwierane codziennie po kilka razy
    wytrzymują te osiem lat mniej więcej. Pozostałe smaruję bardziej
    profilaktycznie niż z potrzeby, ale podejrzewam, że można by tego nie
    robić przez kilkanaście a może i kilkadziesiąt lat.

    Narażone na piach i śmieci zamki (np samochodowe) z pewnością wymagają
    częstszej konserwacji, ale najdłużej miałem samochód przez dziewięc lat
    i w nim akurat nigdy nie tzeba było zamków smarować - ale miał centralny
    zamek ;) Z samochodowym walczyłem raz, tj zamek w bagażniku autka żony,
    który nie był używany przez kilka lat (z osiem- dziewięć) i przestał się
    obracać. WD-40 nie dało rady. Pomogło wymontowanie, kąpiel w nafcie a
    potem zakraplanie gorącym olejem i próba przekręcenia po każdej kropli -
    poddał się po ok. 10 minutach. Potem kąpiel w denaturacie i po
    wysuszeniu przesmarowanie smarem grafitiwym. Jak dotąd działa, a używany
    jest codziennie raz, dwa razy, od przeszło trzech lat.

    --
    Yogi(n)