  • 1. Data: 2009-03-29 13:45:06
    Temat: [WAW] Jawa 175 59' powrot do zycia...
    Od: "Rufous" <r...@n...pl>

    Witam,

    chce przywrocic do zycia Jawe 175 z chyba 59 roku :). Juz ze dwa lata temu
    mialem taki pomysl, zaczalem kompletowac czesci, ale jakos tak wyszlo, ze
    nie wyszlo...wczoraj spojrzalem na graty w garazu i szkoda sie zrobilo...w
    zwiazku z tym, kto w Warszawie (warsztat, zlota raczka, pasjonat?) pomoze mi
    uruchomic ten zabytek? Oczywiscie odplatnie..

    Mam wszystkie czesci do tego moto, 2 silniki 175 (chyba nawet w miare
    kompletne) i jeden 250. Dwie ramy (zdrowe), z czego jedna jest chyba 250.
    Blachy, blotniki, 2 baki, chyba 2 komplety kol. Niektore nowe czesci (jak
    zebatka na tyl, tuleje wachacza i takie pierdoly).

    Zatem, do zrobienia jest:

    - kompletny remont silnika (szlifowanie cylindra, regeneracja gniazd lozysk
    + wymiana lozysk i uszczelek), chyba naprawa pradnicy, bo cos z nia nie
    halo...
    - regeneracja amortyzatorow przednich i tylnych
    - malowanie i chromowanie czesci (gdzie w warszawie zrobia to przyzwoicie i
    niedrogo?)
    - drobne prace blacharskie, wybicie zapieczonych sworzni, dospawanie uchwytu
    (jednego, czy dwoch), chociaz z tym sam sobie poradze...

    Glownie chodzi mi o remont silnika, amorow i te nieszczesne chromy, gdzie to
    zrobic, zeby bylo tanio i dobrze, raczej z nastawieniem na dobrze?

    Ile mnie to moze wszystko kosztowac? Tak mniej wiecej :)

    Szukalem odpowiedzi w archiwum, troche znalazlem, studiuje caly czas, ale to
    wciaz za malo :)

    Z gory wielkie dzieki za pomoc!!

    Pozdrawiam!

    --
    -----------
    Rafal Pyzel

  • 2. Data: 2009-03-29 17:18:52
    Temat: Re: [WAW] Jawa 175 59' powrot do zycia...
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Rufous pisze:

    > Glownie chodzi mi o remont silnika, amorow i te nieszczesne chromy, gdzie to
    > zrobic, zeby bylo tanio i dobrze, raczej z nastawieniem na dobrze?
    >
    > Ile mnie to moze wszystko kosztowac? Tak mniej wiecej :)

    mniej wiecej to licz w tysiącach. Serio.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 3. Data: 2009-03-29 17:34:15
    Od: falco <m...@w...pl>

    Rufous pisze:

    > chce przywrocic do zycia Jawe 175 z chyba 59 roku :).

    Hej,
    O! Rany! Siostrzana Jawka i to z okolic! Ja mam 175 z '58 a dziś
    (wreszcie) zrobiłem SenNą... króciutki rekonesans nad Wisłę pobocznymi
    dróżkami! ;)

    > kto w Warszawie (warsztat, zlota raczka, pasjonat?) pomoze mi
    > uruchomic ten zabytek? Oczywiscie odplatnie..

    Sam dopiero macam temat ogólnie związany z Jawami, ale mogę spytać
    kumpla, który złożył już kilka Janków, obecnie składa Jaskółkę i właśnie
    2 świeżo kupione Jawy - 175, 250. Nic nie obiecuję, ale spytam, może coś
    podpowie...

    > Ile mnie to moze wszystko kosztowac? Tak mniej wiecej :)

    Za pożądną, kompleksową robotę, bez ściemy i na dobrych materiałach, to
    kilka tysiaków musisz liczyć. Mam tu na myśli przygotowanie, lakier,
    chromy z dokładnym (najważniejsze!) przygotowaniem podłoża, remont
    silnika, części, materiały, itp.

    Jak chcesz, to służę namiarami na części czy instrukcje w pdf, które
    krok po kroku sam zbierałem od życzliwych i mozolnie szukałem w sieci,
    na bazarach, itp... ;)

    Powodzenia i dozo! na szlaku! ;)

    --
    (Po)zdrówka! falco
    sen na jawie SenNa... Jawa 353 '58 175

  • 4. Data: 2009-03-29 18:52:29
    Od: "Rufous" <r...@n...pl>

    Użytkownik "falco" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > który złożył już kilka Janków, obecnie składa Jaskółkę i właśnie 2 świeżo
    > kupione Jawy - 175, 250. Nic nie obiecuję, ale spytam, może coś

    Bede bardzo wdzieczny, w tygodniu ruszam z tematem pelna para :). W razie
    czego mam tez troche czesci do 250, a one raczej nie pasuja do 175. Moze cos
    wspolnymi silami :)

> [...]
    > kilka tysiaków musisz liczyć. Mam tu na myśli przygotowanie, lakier,
    > chromy z dokładnym (najważniejsze!) przygotowaniem podłoża, remont

    Aha, tak sie domyslam...tylko czy to bedzie cos ok 3 tys, czy raczej blizej
    6 :). Wlasnie dlatego szukam dobrego zakladu, ktory wie jak przygotowac
    powierzchnie (piaskowanie, czy szkielkowanie) i dopiero pozniej nakladac
    chromy... W zeszlym roku tak mi polozyli chromy, ze wygladaly jakby
    nakladali podczas piaskowania :).

    > Jak chcesz, to służę namiarami na części czy instrukcje w pdf, które krok
    > po kroku sam zbierałem od życzliwych i mozolnie szukałem w sieci, na
    > bazarach, itp... ;)

    Jasne, bardzo chetnie. Wlasnie robie liste czego mi brakuje :). Oczywiscie
    dobry manual sie tez przyda, bo mam cos po czesku i nie kumam za bardzo :)

    Dzieki za info, bede w kontakcie.

    Pozdrawiam!!

    --
    -----------

  • 5. Data: 2009-03-30 21:09:00
    Od: falco <m...@w...pl>

    Rufous pisze:

    > Bede bardzo wdzieczny, w tygodniu ruszam z tematem pelna para :).

    Podeślę namiary kumpla na pryw, to się sami dogadacie. Nagrałem mu
    temat, powiesz co i jak, może coś pomoże... ;)

    > W razie czego mam tez troche czesci do 250, a one raczej nie pasuja do 175. Moze
    cos
    > wspolnymi silami :)

    chętnie bym wspomógł, ale sam nie mam żadnych części... :(

    > Aha, tak sie domyslam...tylko czy to bedzie cos ok 3 tys, czy raczej blizej
    > 6 :).

    myślę, że realna stawka za odbudowę weterana, jakim jest Jawa, to koszt
    ok. 4 tysiaków. Oczywiście jest to składowa wielu czynników i u jednego
    może wyjść 3 a drugiego 5... ;)

    > Jasne, bardzo chetnie. Wlasnie robie liste czego mi brakuje :). Oczywiscie
    > dobry manual sie tez przyda, bo mam cos po czesku i nie kumam za bardzo :)

    Podzielę się tym co sam dostałem ;) tylko potwierdź mi swój (a)dresik... ;)

  • 6. Data: 2009-04-07 15:37:35
    Od: falco <m...@w...pl>

    Rufous pisze:

    > chce przywrocic do zycia Jawe 175 z chyba 59 roku :).

    Witam ponownie. ;)

    w marcowym Automobiliście jest obszerny i jak zwykle ciekawy artykuł
    dotyczący... Jawy a właściwie Jaw z rodziny 35... ;)

    Jest troszkę zdjęć, sporo historii i różnych cymesików dot. bardzo
    nietypowych a co najważniejsze innowacyjnych i ponad czasowych
    rozwiązań, które w tamtej epoce zaskakiwały niejednego producenta zza
    żelaznej kurtyny!

    Zdradzę tylko jeden z nich... Honda (tylko mnie nie bijcie) ;)
    splagiatowała pewne rozwiązanie za które potem przeprosiła i płaciła
    Jawie "należne". ;)

    Dotyczyło to wersji Jawa z automatyczną skrzynką (!!!) z roku '63 które
    Honda "zaadoptowała" do modelu Cub C50.

    Gorrrąco polecam lekturę! ;)

  • 7. Data: 2009-04-07 16:21:43
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    falco pisze:

    > Witam ponownie. ;)
    >
    > w marcowym Automobiliście jest obszerny i jak zwykle ciekawy artykuł
    > dotyczący... Jawy a właściwie Jaw z rodziny 35... ;)

    No pięknie - tylko dlaczego w "Automobiliście", a nie "Motocykliście"..?
    :-[ Mus kupować wszystkie periodyki które opisują _cokolwiek_ co ma
    silnik, bo a nuż w "Motorowodniaku" będzie świetny artykuł o Komarkach..?

    --

    pozdr
    pj

  • 8. Data: 2009-04-07 18:33:54
    Od: falco <m...@w...pl>

    (pj) pisze:

    > No pięknie - tylko dlaczego w "Automobiliście", a nie "Motocykliście"..?
    > :-[

    hehehe... a no może dlatego, że Automobilista od lat zajmuje się szeroko
    pojętą zabytkową motoryzacją w której prawie zawsze są opisywane
    jednocześnie lub na przemian 4 i 2 oo ;)

    Jest też obszerny artykuł o HD WLA 42 (sorki Kuczu, że nie wspomniałem
    od razu...) ;)

  • 9. Data: 2009-04-10 20:53:38
    Od: falco <m...@w...pl>

    Rufous pisze:

    > chce przywrocic do zycia Jawe 175 z chyba 59 roku :)

    Napiszę jeszcze raz na "ogólnym", bo może na preclu są też inni
    Jawersi... ;)

    Polecam konkretne forum "Automobilisty" na którym błyskawicznie
    uzyskałem bardzo cenne informacje dot. Jawy a przede wszystkim adres PL
    forum stricte o Pięknych Kywaćkach - www.jawa250.fora.pl

    --
    (Po)zdrówka! falco
    sen na jawie SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 10. Data: 2009-04-14 16:51:10
    Od: daro2107 <dpastor@_NOSPAM_wp.pl>

    Witam
    Również posiadam w/w Jawę i chciałbym ją uruchomić po długiej
    przerwie.Jako ze jestem laikiem w tym temacie ,bardzo bym prosił o jakieś
    instrukcje w pdf dotyczące tej Jawy.Mój mail: d...@w...pl. Z góry
    dziekuje za pomoc!