  • Data: 2015-11-17 18:04:38
    Temat: Re: W teście szybkości iPhone6s+puszcza z dymem Galaxy Note 5
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2015-11-17 10:29, Marek wrote:
    > Mówiąc VM miałem nie tylko na myśli interpreter ale całe stawowsko
    > (klasy), to będzie musiało być dodane do translacji, bo driver na pewno
    > będzie korzystał z wielu klas.

    Nie. Drivery nie robia wiele więcej nad zapis/odczyt rejestrów. Nie
    potrzebuja przetwarzać xmla, nie potrzebują tworzyć okienek, nie
    potrzebują renderować stron www. Składają się głównie z konfigurowania
    rejestrów i mmu/iommu. Czasem dostarczają funkcjie wyższego poziomu ale
    prawie nigdy problem postprocessingu pixeli nie jest w kręgu
    zainteresowań sterownika touchscreena. Kod dzielony prawie nie
    wystepuje. Możesz sobie zerknąć ile kodu dzielą różne domeny urządzeń w
    linuxie.

    > Wyjdzie spora binarka z niepotrzebnie
    > załączonym statycznym kodem.

    Dlaczego nie dzielonym przez MMU między różne sterowniki skoro już
    chcesz ten xml przetwarzać? Dzielenie stron wspólnego kodu w ram jest
    dośc oczywistym rozwiązaniem. I zbędnym - steorwniki nie potrzebują za
    wiele klas utility.

    > Takich rozwiązań się unika podobnie jak
    > statycznego linkowania bo to pamięciowo niewydajne.

    Nie wiem skąd się wziął statyczny kod.

    > jak
    > Każdy driver to algorytmika, bo ma wejście (zdarzenie) oraz wyjście
    > (parametry dla DMA) w funkcji zdarzenia czyli DMA=f(we).

    To jest tyle algorytmiki ile kot napłakał.

    > obciążone
    > ? To zależy pod metody liczenia obciążenia.

    Metoda liczenia jest taka że kiedy mój procesor zajmuje się
    wyświetlaniem filmów, nagrywaniem dzwięku itp zagadnieniami to obsługa
    przez sterowniki jest niezauważalną częscią całego procesu. Innymi słowy
    twoje wizje dotyczące tego ile czasu zajmuje kod sterownika nie można
    sensownie udowodnić w praktyce. Nie, sterowniki nie zajmuja istotnej
    częsci CPU. Zdecydowanie calość CPU pochłaniana jest przez user space i
    algorytmy ktore tam banglają. Na dowolnym systemie współczesnym i
    współczesnym sprzęcie. Czasy kiedy trzeba bylo przerzucać bufro obrazu
    przez ISA za pomoca in/out juz mineły.

    > przycisków
    > Byłbym bardzo ostrożny w głoszeniu takich tez.

    Te tezy wynikają z wielu obserwacji kodu róznych sterowników. Współczesnych.