  • 41. Data: 2013-01-09 13:30:34
    Temat: Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    .net...

    > Tu jeszcze pytanie na ile działa zjawisko, że przeciętny kierowca siebie
    > uważa za kierowcę doskonałego, otoczonego tylko przez stado dużo gorszych
    > od niego wariatów i kierowców nieudolnych.

    Oczywiście, zgodnie z zasadą każdy kto jedzie szybciej to wariat i pirat, a
    każdy kto jedzie wolniej to nieudacznik i zawalidroga a pomiędzy nimi "JA" -
    jedyny dobry kierowca.

    > Jak naprawdę zrobi zero tolerancji na drogach, to się jeszcze im odwidzi.

    Zależy jakie zero tolerancji - jeśli chodzi o zakaz parkowania to nie widzę
    większości, ale jeśli chodzi o zero tolerancji dla przekraczania prędkości
    to imo mogłoby się znaleźć wielu chętnych. W moim odczuciu sporo tu się
    zmieniło w ostatnich dwóch latach gdy media ciągle trąbiły o wysokich cenach
    paliw i o mitycznych oszczędnościach związanych z wolną jazdą.

    Wielu moich znajomych w wieku 30-40 lat którzy wcześniej nie należeli do
    grzecznych kierowców zaczęło jeździć wolniej, aż do skrajności jak np. jazda
    do Holandii autostradami 90 km na godzinę "Bo inaczej dużo pali" a tego, że
    dochodzi konieczność noclegu to już nikt nie liczy. Dla nich problemem
    byłyby dopiero fotoradary w miastach bo poza miastami i tak nie łamią
    ograniczeń.

    Jeśli o mnie chodzi to mam mieszane uczucia, bo z jednej strony jak mnie
    nawigacja ostrzega o radarze stacjonarnym to zwalniam - więc musze przyznać,
    że jakieś działanie prewencyjne mają z drugiej strony zaraz po takim radarze
    przyspieszam.

    Dlatego osobiście wolałbym aby w miastach które leżą przy drogach krajowych
    wprowadzić pomiary odcinkowe, a poza miastami zlikwidować fotoradary. Dzięki
    temu tam gdzie są piesi będzie 100% prewencja, a tam gdzie ich nie ma, nikt
    mnie nie będzie łapał na jakimś ograniczeniu do 70 na dwupasmówce "bo ktoś
    kiedyś tutaj się nie zmieścił w zakręt starym rozklekotanym golfem".

    > Pytanie jeszcze czy tu nie ma grubych błędów statystycznych.
    > Tacy Niemcy mają np. bardzo niską śmiertelność, ale dlatego że mają dużo
    > szerszą definicję wypadku co wiele zdarzeń które u nas będą kolizją, tam
    > do
    > statystyki trafia jako wypadek.

    Nie, oni to liczą w przeliczeniu na 1000 mieszkańców a nie w przeliczeniu na
    1000 wypadków.

    > Tu jeszcze może grać rolę łatwość i wysokość odszkodowań za wypadki - im
    > bardziej "opłaca się" być nieśmiertelną ofiarą wypadku, tym więcej takich
    > wypadków będzie w statystyce.

    Jak wyżej - w tej statystyce (na 1000 mieszkańców) nie ma to znaczenia.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 42. Data: 2013-01-09 13:40:31
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    On 9 Sty, 12:19, "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Musisz zmienic zdanie. Albo troche pojezdzic ... kiedy widziales
    > ostatnio pieszego w nocy poza miastem ?

    teraz dzieci wracaja ze szkoly ok. 16 zdarza sie na wsiach
    oczywiscie nie tyle co np. 10 lat temu niemniej jednak bywa

    > No chyba ze "poza miastem" obejmuje tez nieoswietlone wsie.

    pewnie ze tak

    > Ubywa tez wypadkow bez udzialu pieszych i rowerzystow.
    > Po prostu - jak jedziesz w ciagu pojazdow, z przeciwka tez ciag, to
    > nawet nie probujesz wyprzedzac, tylko grzecznie jedziesz te 70.

    E no jeszcze sa tacy ostatni mohikanie co wyprzedzaja

    aron

  • 43. Data: 2013-01-09 15:01:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 Jan 2013 12:19:20 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

    > Musisz zmienic zdanie. Albo troche pojezdzic ... kiedy widziales
    > ostatnio pieszego w nocy poza miastem ?

    wczoraj

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 44. Data: 2013-01-09 15:05:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał:
    >wczoraj

    We wsi, czy poza terenem zabudowanym ?

    A poprzedni raz ?

    Bo smiem twierdzic ze nieoswietlonych pieszych na jezdnidrodze bardzo
    ubylo.
    Co sie dziwic, sa samochody, busy, rowery, gimbusy, a nawet chodniki i
    pobocza.

    Moze gdzies w terenach turystycznych ..

    J.

  • 45. Data: 2013-01-09 15:16:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 9 Jan 2013 15:05:44 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    > ubylo.
    > Co sie dziwic, sa samochody, busy, rowery, gimbusy, a nawet chodniki i

    Dużo daje też to, że znakomita większość wsi w tej chwili ma oświetlenie
    przynajmniej głównej drogi.

  • 46. Data: 2013-01-09 15:18:26
    Od: Aron <aron2004%gazeta.pl@gtempaccount.com>

    On 9 Sty, 15:16, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Dużo daje też to, że znakomita większość wsi w tej chwili ma oświetlenie
    > przynajmniej głównej drogi.

    mogliby jeszcze przejscia lepiej oswietlic, szczegolnie na krajowkach

  • 47. Data: 2013-01-09 15:22:12
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Wed, 09 Jan 2013 15:05:44 +0100 osobnik zwany J.F napisał:

    > We wsi, czy poza terenem zabudowanym ?

    poza terenem zabudowanym

    > A poprzedni raz ?

    a rowerzysta bez swiateł może być?
    przedwczoraj

    droga Warszawa-Błonie

  • 48. Data: 2013-01-09 16:04:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >mogliby jeszcze przejscia lepiej oswietlic, szczegolnie na krajowkach

    Oswietlaja/oznakowuja.

    Ale czemu nie mozna od razu zrobic swiatel na przycisk ?

    J.

  • 49. Data: 2013-01-09 16:41:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 9 Jan 2013 16:04:09 +0100, J.F napisał(a):

    > Oswietlaja/oznakowuja.
    >
    > Ale czemu nie mozna od razu zrobic swiatel na przycisk ?

    Typowe wsie w Polsce budowane są wzdłuż drogi - po jednym rzędzie chałup
    ciągnącym się po obu stronach drogi na długim odcinku.
    No i generalnie przechodzi się przez tą ulicę wszędzie.

    Tych przejść by musiała być cała masa, a znając życie to takie światła to
    tanie nie są, a takie ne przycisk to już pewnie w ogóle hoho... Strzelam że
    ćwierć miliona na takie przejście to minimum - wszak inwestycja państwowa
    :)

  • 50. Data: 2013-01-09 17:17:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    > Statystyka do skomplikowana nauka, i czesto mozna zle zidentyfikowac
    > przyczyne, albo pomylic ja ze skutkiem.

    Można też chamsko manipulować i kłamać, twierdząc, że 3500 ofiar w
    39-milionowym kraju to 110 ofiar na milion.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan