-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-s
po-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: W fotoradarach nie chodzi o pieniądze?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <7...@4...net>
<kcjcke$n0p$1@node1.news.atman.pl>
<1a0x2egp6tl1q.1mqp5xrzr894o$.dlg@40tude.net>
<kcjntc$333$1@node1.news.atman.pl>
<k...@4...net>
<kckpti$7j6$1@node1.news.atman.pl>
<fji18b67iboe$.1lakgzkigpbhw.dlg@40tude.net>
<kcn498$ppj$1@node2.news.atman.pl>
Date: Thu, 10 Jan 2013 22:27:47 +0100
Message-ID: <n4u4x4mp8voz$.dfrzosatcuj2.dlg@40tude.net>
Lines: 79
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.25.157.237
X-Trace: 1357853266 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1226 83.25.157.237:63469
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2478978
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 10 Jan 2013 20:20:05 +0100, Ergie napisał(a):
> Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:fji18b67iboe$.1lakgzkigpbhw.dlg@40tude.
net...
>
>>> Więc może zamiast walczyć z tym by ITD nie było walczyć z bzdurnymi
>>> ograniczeniami tam gdzie są nieuzasadnione - wtedy ITD przeniesie się w
>>> inne
>>> potencjalnie bardziej niebezpieczne miejsce i wszyscy będą zadowoleni.
>
>> A to też jest jedna z rzeczy którą warto się zająć, ale to nie odpowiada
>> na
>> kwestie jak zagonić funkcjonariuszy w miejsca niebezpieczne, a nie w
>> miejsca powiedzmy zaskakujące.
>
> Jak nie będzie zaskakujących ograniczeń tylko niebezpieczne to
> funkcjonariusze siłą rzeczy będą w niebezpiecznych.
Ale zawsze można radiowóz ustawić 5m za tablicą początku miejscowości, a
można też w centrum.
Szybka jadzda w centrum jest bardziej niebezpieczna, ale mniej kierowców to
robi.
Chodzi o to żeby radiowóz stał w centrum, a nie przy tablicy, bezpośrednio
w miejscu wprowadzenia ograniczenia.
>> Natomiast jak wypadki mają kierowcy łamiący ograniczenie prędkości, to
>> jaki
>> jest sens stawiać jeszcze niższe? Potem stoji takie 50, które w
>> rzeczywistości ma spowodować żeby jadący 100 zwolnili do 80. Ci co mają
>> gdzieś ograniczenia i tak mają je gdzieś.
>
> Dlatego w takich miejscach stawianie ograniczeń jest nieuzasadnione bo
> powoduje tylko wzrost społecznej akceptacji dla łamania prawa.
Formalnie jest ok - były wypadki, miejsce niebezpieczne, jest ograniczenie.
Szkoda że w takim programie narodowym nikt nie raczył tego zjawiska
zauważyć.
>>> A czas masz darmowy?
>
>> Gdyby te prędkości maksymalne jeszcze się chciały przekładać na czas
>> dojazdu - jedynie na autostradzie to działa, bo tam faktycznie ile
>> jedziesz
>> to w tyle dojedziesz.
>
> No i jedynie na autostradzie szybsza jazda powoduje większe zużycie paliwa,
> ale za to też oszczędność czasu jest największa więc sumarycznie nie warto
> jechać 90.
Tu się nie zgodzę - na autostradzie wzrost zużycia paliwa jest w miarę
liniowy i owszem można liczyć że się opłaca.
Natomiast robienie wiekszych średnich prędkości (rzędu 100 i więcej) na
krajówkach to już agresywna jazda, duże zużycie paliwa i dużo bardziej
niebezpieczna jazda.
A z tym opłacaniem to też nie każdy jest PH i nie każdy robi każdej doby
komiwojażera po rozrzuconych po całym kraju klientach i mu się życie
przelicza na zł/h.
Bo mając trasę do zrobienia, można się godzinę szybciej obudzić, szybciej
wyjechać, pojechać spokojnie, a parę dych zostaje w portfelu (w moim aucie
wychodzi 50zł/h). I można odwrócić pytanie - kogo stać na spanie które tyle
kosztuje? :)
>> A w mieście jak jest ruch (bo nawet niekoniecznie korki) to prędkość
>> przelotowa robi się praktycznie bez wpływu na prędkość średnią która jakby
>> nie kombinować i tak wypada gdzieś w okolicach 20km/h.
>
> Jeśli od świateł do świateł jest kilometr to bardziej ekonomicznie jest ten
> odcinek przejechać 50 niż 40 nawet zakładając, ze i tak trafimy na czerwone.
Jak 1000m nie ma skrzyżowań, to chyba nie jesteśmy w mieście i prosi się o
podniesienie prędkości do 70 :)
Pierwszy za moim oknem przykład to jedna ulica, taka dość szybka,
przelotowa, dwujezdniowa, w ciągu drogi krajowej, co to te światła nawet
nie tak gęsto jak w innych miejscach i na 2400m jest 9 świateł+dwa
skrzyżowania bez :)
Następne wpisy z tego wątku
- 10.01.13 22:03 Gotfryd Smolik news
- 11.01.13 11:46 LEPEK
- 11.01.13 13:04 Ergie
- 11.01.13 15:37 Gotfryd Smolik news
- 12.01.13 09:26 Hinek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-11 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-11 Dyski HDD SATA 2,5'' >2TB
- 2024-12-11 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-11 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-10 sprężyny przednie ściśnięte
- 2024-12-10 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-12-10 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-10 ciekawostka mandatowa
- 2024-12-09 Kolejny spaliniak się zjarał
- 2024-12-09 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-09 Kraków => Senior PHP Developer <=