-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
From: io <i...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy
- Eurostat
Date: Thu, 31 Aug 2023 16:19:57 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Message-ID: <ucq7if$1tjeh$1@news.icm.edu.pl>
References: <ubnvha$45ao$1@news.icm.edu.pl> <uboulf$5s48$2@news.icm.edu.pl>
<ubp0nf$hpi$1$nadir@news.chmurka.net> <ubpsca$7cim$2@news.icm.edu.pl>
<ubr6of$np2$1$nadir@news.chmurka.net> <ubt676$ce9m$7@news.icm.edu.pl>
<ubti0d$3ps$2$nadir@news.chmurka.net> <ubtj3f$dd3r$2@news.icm.edu.pl>
<ubtmlb$6ft$1$nadir@news.chmurka.net> <ubvb8a$g8sa$1@news.icm.edu.pl>
<uc016h$kue$1$nadir@news.chmurka.net> <uc0hd7$i89s$3@news.icm.edu.pl>
<uc0m6j$ib$1$nadir@news.chmurka.net> <uc2ap6$l6l3$2@news.icm.edu.pl>
<uc2m5e$a87$1$nadir@news.chmurka.net> <uc2p06$ltbp$2@news.icm.edu.pl>
<uc6dd0$s1bo$1@news.icm.edu.pl> <ucg6ek$1c7ra$1@news.icm.edu.pl>
<uclqmr$1m95r$1@news.icm.edu.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Thu, 31 Aug 2023 14:19:59 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
logging-data="2018769"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.14.0
Content-Language: pl
In-Reply-To: <uclqmr$1m95r$1@news.icm.edu.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716740
[ ukryj nagłówki ]W dniu 30.08.2023 o 00:15, W pisze:
> W dniu 27.08.2023 o 20:59, io pisze:
>> W dniu 24.08.2023 o 03:56, W pisze:
...>
>>
>>>
>>> Przy okazji - gdzieś tam padło o osiągach elektrycznych, jak to
>>> odchodzą itp.
>>>
>>> Miałem okazję przejechać się BMW i3s - przyznaję dawał fajną
>>> "bezproblemowość" w szybkim rozpędzaniu, dobrze to było opanowane
>>> przez elektronikę (brak problemów z przyczepnością jak na opony, moc
>>> i odczuwane przyspieszenie), nie było zmartwień o grzanie/chłodzenie
>>> silnika/turbiny ale dosłownie po kilku testach (oceniłbym je na 80%
>>> możliwości /mam też doświadczenia z samochodem spalinowym o takim
>>> przysp. do 100/) pokazywany na początku zasięg 180 spadł do 135 km. A
>>> zrobiliśmy może z 5 km.
>>
>> Dokładnie to samo będziesz miał w dowolnej silnej spalinówce.
>
> może i tak, może zapomniałem, w każdym razie jakoś tego tak nie odczułem
> jeżdżąc np. benzyniakiem turbo (7kg/1KM) bo jak się ma ogólnie większy
> zasięg (powiedzmy 700+ przy normalnej jeździe do 300 przy szybkiej) to
> takich kilka przyspieszeń (z tym i3s to naprawdę nie było jakieś duże
> ciśnięcie) nie robiło aż takiego zamieszania.
Widać nie przyspieszasz tak, jak tym elektrykiem.
> ...
>>>
>>> Zresztą - fajnie, gdyby właściciele elektryków podali średnie (ale
>>> nie z wakacyjnych przejazdów, tylko chociaż z jednego roku, żebyśmy
>>> mieli uwzględnione chociaż raz wszystkie pory roku, z podaniem modelu
>>> pojazdu i krótkiej charakterystyki wykorzystania samochodu) - rzuci
>>> to jakieś światło na ile te "osiągi" się zdają.
>>
>> Osiągi są takie, jak podałem, że 17-konne Twizy odjeżdża przeciętnej
>> spalinówce w jeździe miejskiej i przebija ją łatwością parkowania
>> oraz, uwaga, ładowania. Czemu miałbym szukać dziury w całym.
>
> z ciekawości spojrzałem na yt na to cudo i jak to "przyspiesza" i jestem
> pewien, że cały sekret "odjeżdżania" siedzi w kierowcach a nie w
> pojazdach - przecież to przyspiesza mizernie (chyba, że coś źle
> poszukałem - Renault Twizy 17 czy 18KM?). Na temat pozostałych "achów"
> dam sobie spokój z dyskusją, bo nie miałem z tym nigdy problemu, więc
> też trudno będzie mi się wczuć w Twoje spostrzeżenia.
Otóż nie, siedzi właśnie w samochodach. Jak masz do przeciągnięcia 1,5
tony i napęd na przód to efekt jest taki jak na filmiku
http://niusy.pl/@youtube.com/apn
To jest porównanie jakiegoś podkręconego Twizy z RSem. Ale ile mogli to
Twizy podkręcić. A zobacz co się dzieje przy starcie z 300-konnym RS'em,
szybciej nie wystartuje.
Teraz odnieś to sobie do zwykłego Twizy i zwykłej spalinówki na zwykłej
drodze. No nie jest tak, że każdej spalinówce odjeżdża, ale jakoś tak
nie czuje się, że ma zaledwie 17 koni.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.08.23 19:43 W
- 31.08.23 20:18 io
- 01.09.23 15:28 W
- 04.09.23 14:16 io
- 05.09.23 19:22 Shrek
- 06.09.23 06:53 Shrek
- 06.09.23 15:41 W
- 07.09.23 10:23 io
- 07.09.23 18:39 ąćęłńóśźż
- 08.09.23 11:44 io
- 08.09.23 17:19 W
- 08.09.23 19:07 io
- 11.09.23 18:37 W
- 11.09.23 21:49 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
Najnowsze wątki
- 2025-03-11 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-03-11 Łódź => System Administrator (Linux, Active Directory) <=
- 2025-03-10 roaming
- 2025-03-10 wodor
- 2025-03-10 Ostrów Wielkopolski => NodeJS Developer <=
- 2025-03-10 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-10 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-10 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produkc
- 2025-03-10 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-03-10 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-10 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-10 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-10 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-10 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security